Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání efektu země původu u českých výrobků v tuzemsku a Rakousku
Plieštik, Marek ; Hořínková, Monika (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je srovnání efektu země původu u českých výrobků mezi českými a rakouskými vysokoškolskými studenty. První část práce zachycuje dosavadní poznatky v této oblasti a popisuje teoretické možnosti komunikace původu značky a produktu. Empirická část se po představení jednotlivých trhů a vybraných značek Škoda Auto a Pilsner Urquell zabývá intepretací dat získaných dotazníkovým šetřením a jejich kvantitativní analýzou. V návrhové části jsou interpretovány závěry hypotéz formulované na základě empirických výzkumů v první kapitole, diskutovány rozdíly mezi oběma skupinami respondentů a rovněž představeny vlastní návrhy.
Kontroverzní povaha sociálního podniku jako komercionalizované organizace občanského sektoru
Hořínková, Monika ; Frič, Pavol (vedoucí práce) ; Witz, Petr (oponent)
Tématem této diplomové práce je komercionalizace občanských organizací, kterou rozumíme proces, kdy přejímají v rámci svého fungování některé postupy, metody a strategie komerčního sektoru, s cílem vygenerování zisku. Za nejvyšší úroveň komercionalizace považuje práce transformaci občanské organizace v sociální podnik. V další možné úrovni už by se z takové organizace stal tržní podnik nahlížený jako sociálně odpovědný. Sociální podnik je přitom definován jako taková občanská organizace, pro kterou je dosahování zisku stejně důležité jako zvýšení veřejného prospěchu, tedy naplnění vlastního altruistického poslání. Protože spojuje dva protichůdné atributy v podobě sociální a ekonomické mise, přičemž ekonomické poslání může to původní sociální ohrožovat, je považován za kontroverzní. Cílem práce je proto zjistit, jaký význam má pro život organizace občanského sektoru takováto transformace v sociální podnik, a jak tato transformace ovlivňuje její fungování a podstatu. Vychází přitom primárně z teorie občanské společnosti, občanského sektoru, sociální ekonomiky a teorie sociálního podniku. Jedná se o případovou studii, jejíž součástí jsou tři integrační sociální podniky.
Srovnání efektu země původu u českých výrobků v tuzemsku a Rakousku
Plieštik, Marek ; Hořínková, Monika (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je srovnání efektu země původu u českých výrobků mezi českými a rakouskými vysokoškolskými studenty. První část práce zachycuje dosavadní poznatky v této oblasti a popisuje teoretické možnosti komunikace původu značky a produktu. Empirická část se po představení jednotlivých trhů a vybraných značek Škoda Auto a Pilsner Urquell zabývá intepretací dat získaných dotazníkovým šetřením a jejich kvantitativní analýzou. V návrhové části jsou interpretovány závěry hypotéz formulované na základě empirických výzkumů v první kapitole, diskutovány rozdíly mezi oběma skupinami respondentů a rovněž představeny vlastní návrhy.
Kontroverzní povaha sociálního podniku jako komercionalizované organizace občanského sektoru
Hořínková, Monika ; Frič, Pavol (vedoucí práce) ; Witz, Petr (oponent)
Tématem této diplomové práce je komercionalizace občanských organizací, kterou rozumíme proces, kdy přejímají v rámci svého fungování některé postupy, metody a strategie komerčního sektoru, s cílem vygenerování zisku. Za nejvyšší úroveň komercionalizace považuje práce transformaci občanské organizace v sociální podnik. V další možné úrovni už by se z takové organizace stal tržní podnik nahlížený jako sociálně odpovědný. Sociální podnik je přitom definován jako taková občanská organizace, pro kterou je dosahování zisku stejně důležité jako zvýšení veřejného prospěchu, tedy naplnění vlastního altruistického poslání. Protože spojuje dva protichůdné atributy v podobě sociální a ekonomické mise, přičemž ekonomické poslání může to původní sociální ohrožovat, je považován za kontroverzní. Cílem práce je proto zjistit, jaký význam má pro život organizace občanského sektoru takováto transformace v sociální podnik, a jak tato transformace ovlivňuje její fungování a podstatu. Vychází přitom primárně z teorie občanské společnosti, občanského sektoru, sociální ekonomiky a teorie sociálního podniku. Jedná se o případovou studii, jejíž součástí jsou tři integrační sociální podniky.

Viz též: podobná jména autorů
2 Hořínková, Marina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.