Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stress and Coping Resources in Crisis Intervention Helpline Professionals: A Grounded Theory Approach
Hlaváčová, Karin ; Zábrodská, Kateřina (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na prožívání profesního stresu u profesionálů zaměstnaných na telefonických krizových linkách. Cílem práce je vytvořit teoretický model zdrojů zvládání, které krizoví interventi využívají ke zvládání profesního stresu. Teoretická část práce popisuje klíčové definice a teorie profesního stresu, v kontextu současné psychologie pracovního zdraví. Jsou identifikován konkrétní stresory, které ohrožují zdraví při práci u zaměstnanců v pomáhajících profesí, a to zejména u krizových interventů. Práce dále popisuje koncept zvládání stresu a diskutuje konkrétní osobní, sociální a jiné zdroje, které lze využít ke zvládání stresu spojeného s prací. Teoretickou část uzavírá přehled nejnovějších empirických studií zaměřených právě na zdroje zvládání v poradenství a krizové intervenci. Empirická část práce využívá kvalitativní design, konkrétně přístup zakotvené teorie, k vytvoření teoretického modelu zdrojů zvládání, které krizoví interventi využívají ke zvládání pracovního stresu. Cílem teoretického modelu je identifikovat hlavní profesní stresory, zdroje zvládání, intervenující podmínky a účinky zvládání u vybraného vzorku profesionálů zaměstnaných na linkách pomoci v krizi v České republice. Data byla shromážděna pomocí 14 polostrukturovaných rozhovorů a analyzována pomocí...
The Specifics of Psychological Self-Sufficiency from the Perspective of Czech and American College/University Students.
Hlaváčová, Karin ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Tefelnerová, Pavla (oponent)
Tato práce zkoumá psychologickou soběstačnost a její aspekty z pohledu amerických a českých univerzitních studentů. Cílem výzkumu bylo najít základní složky, které provázejí jedince během komplexního procesu vedoucí ke psychologické soběstačnosti, jelikož se tomuto fenoménu zatím mnoho výzkumníků nevěnovalo. Konkrétně tato práce zkoumá obecnou představu studentů o psychologické soběstačnosti a odkud pochází. Dále zjišťuje, jaké vlastnosti jsou podle studentů pro psychologickou soběstačnost důležité mít, jaké strategie implementují a čeho chtějí psychologickou soběstačností dosáhnout. Bylo provedeno 12 rozhovorů s 6 americkými a 6 českými studenty. Následně se rozhovory analyzovaly s cílem formulovat zakotvenou teorii. Představa studentů o psychologické soběstačnosti pochází z rodiny, od přátel a vzdělání a je posilována správnými podmínkami a aplikací strategií, které mají napomoci dosáhnout pozitivního a sebevědomého myšlení, které posiluje psychologickou soběstačnost. Během celého procesu se jedinec potýká s mnoha intervenujícími podmínkami, které se mohou chovat jako překážky nebo katalyzátory. Klíčová slova: soběstačnost, psychologická soběstačnost, životní dovednosti, kulturní hodnoty

Viz též: podobná jména autorů
4 Hlaváčová, Kamila
8 Hlaváčová, Kateřina
2 Hlaváčová, Kristina
7 Hlaváčová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.