Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategie zvládání problémových situací na středních odborných školách
Houšková, Jana ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Prostřednictvím teoretické části diplomové práce autorka nastiňuje nejpodstatnější publikované aspekty, které se podílejí na vzniku problematického chování, a předkládá různé strategie, jak se takovým situacím dá předcházet nebo čelit. Praktická část mapuje, jaké všechny vlivy mohou způsobovat výskyt problematického chování a jak se s problematickým chováním učitelé vyrovnávají. Při výzkumu, který probíhal v pěti středních odborných školách, v 9 třídách, byla použita metoda videoanalýzy chování (pozorování), rozhovor s učiteli a dotazník pro studenty. Výzkum potvrdil, že existuje řada proměnných majících vliv na eliminaci problematického chování - osobnost učitele, jeho zkušenosti, metody výuky, předmět, složení a uspořádání třídy, počet žáků v hodině. Ve vztahu žáka a učitele se vyžaduje respekt, autorita, ale i pozitivní přístup ke studentovi. Komunikace mezi učiteli a žáky by měla být jasná, měla by mít stanovená a dodržovaná pravidla. Jako nejrychlejší a nejúčinnější strategie zvládání problematického chování se jeví nonverbální prostředky. Z verbálních strategií je taktičtější vyjadřovat učitelovy postoje a pocity k problematickému chování žáků, vysvětlovat jim, proč se nemůžou daným způsobem chovat, používat v hodině humor. Práce je sondou do prostředí českých středních škol, mapuje chování současné...
Strategie zvládání problémových situací na středních odborných školách
Houšková, Jana ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Prostřednictvím teoretické části diplomové práce autorka nastiňuje nejpodstatnější publikované aspekty, které se podílejí na vzniku problematického chování, a předkládá různé strategie, jak se takovým situacím dá předcházet nebo čelit. Praktická část mapuje, jaké všechny vlivy mohou způsobovat výskyt problematického chování a jak se s problematickým chováním učitelé vyrovnávají. Při výzkumu, který probíhal v pěti středních odborných školách, v 9 třídách, byla použita metoda videoanalýzy chování (pozorování), rozhovor s učiteli a dotazník pro studenty. Výzkum potvrdil, že existuje řada proměnných mající vliv na eliminaci problematického chování - osobnost učitele, jeho zkušenosti, metody výuky, předmět, složení a uspořádání třídy, počet žáků v hodině. Ve vztahu žáka a učitele se vyžaduje respekt, autorita, ale i pozitivní přístup ke studentovi. Komunikace mezi učiteli a žáky by měla být jasná, měla by mít stanovená a dodržovaná pravidla. Jako nejrychlejší a nejúčinnější strategie zvládání problematického chování se jeví nonverbální prostředky. Z verbálních strategií je taktičtější vyjadřovat učitelovy postoje a pocity k problematickému chování žáků, vysvětlovat jim, proč se nemůžou daným způsobem chovat, používat v hodině humor. Práce je sondou do prostředí českých středních škol, mapuje chování...
Pragmatická analýza simulovaných rozhovorů na Lince bezpečí
Houšková, Jana ; Janovec, Ladislav (oponent) ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá pragmatickou a stylistickou analýzou simulovaných rozhovorů Linky bezpečí pro děti a mládež (LB). V rámci této pražské telefonické krizové linky byl mapován a hodnocen mluvený projev. V první části je podáván výklad psychologických pojmů, jako je krize, krizová intervence, které jsou pro pochopení jazykové analýzy nezbytné a souhrn všech možných proměnných, které mohou mít na jazykový projev a pracovníka LB vliv. Jedná se o specifikum telefonické komunikace a o dorozumívání s mladým člověkem v obtížné životní situaci. Na základě nahrávek cvičných hovorů na LB je provedena analýza, zhodnocení a uplatnění psychologických a jazykových strategií (mluvních aktů) při práci s volajícím mladšího věku. Klasifikace takto získaných dat umožňuje efektivnější způsob předání zkušeností v pozdějším didaktickém využití nejen pro další vzdělávání pracovníků, ale i ve školách. Práce dokazuje vysokou individuálnost a variabilitu projevů všech pracovníků LB navzdory jejímu institucionalizovanému pojetí a jednotným principům telefonní krizové intervence.
Chov ovcí při hospodaření v krajině
HOUŠKOVÁ, Jana
Cílem této diplomové práce je vyhodnocení úrovně reprodukčních ukazatelů vybraného chovu ovcí masného plemene Suffolk. Vyhodnocení ukazatelů bylo sledováno na farmě Ing. Jana Houšky a jeho syna Jana Houšky ml. v obci Pístina. Shromáždění vstupních dat proběhlo v letech 2009 - 2012. Potřebná data byla získána z osobní evidence chovatele. Tato data byla následně porovnána s údaji z kontroly užitkovosti Svazu chovatelů ovcí a koz v České republice v příslušném roce. Na základě výsledků kontroly užitkovosti jsou v této práci porovnány ukazatele oplodnění, plodnost, intenzita a odchov. Další část práce je věnována chovu ovcí v ekologickém zemědělství s poukázáním především na způsob ustájení, výživu, pastevní systém a měrné zatížení pastvin. Dále je práce zaměřena na ošetřování pastevních porostů v oblasti CHKO Třeboňsko. V poslední části práce je aplikována SWOT analýza na soudobý stav hospodářství.
Využití skotu a ovcí při údržbě krajiny
HOUŠKOVÁ, Jana
Cílem práce bylo zjistit a vyhodnotit podmínky pro společný chov skotu a ovcí při pastevním způsobu chovu a stanovit základní životní projevy plemenic v obou stádech v průběhu pastevního období.Do sledování bylo zařazeno 79 kusů plemenic masného skotu Aberdeen angus a 56 kusů bahnic plemena Suffolk. Etologická sledování proběhla třikrát v průběhu pastevního období (po dobu 24hodin) metodou přímého pozorování (délka intervalu 10 minut). Obě stáda jsou chována v průběhu pastevního období společně.

Viz též: podobná jména autorů
1 HOUŠKOVÁ, Jaroslava
2 Housková, Jitka
6 Houšková, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.