Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Utváření hodnotových orientací u dětí staršího školního věku
Gubánová, Blanka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce Blanky Gubánové nazvané Utváření hodnotových orientací u dětí staršího školního věku je pojednat o hodnotách, hodnotových orientacích a hodnotových systémech, které se utvářejí v procesu lidského vývoje. O tom, které hodnoty si jedinec osvojí, rozhoduje mnoho činitelů, které jsou součástí sociokulturního prostředí, v němž žije. Vztah mezi nimi je také proto předmětem pojednání 1. části (1. - 5. kapitola). Problematika hodnot, hodnotových orientací a hodnotových systémů je v této části nahlížena z různých perspektiv. V 6. kapitole a v následující, 7. kapitole, jsou analyzovány vývojové etapy s cílem ukázat postupné zrání jedince, zejména vývoj sepepojetí, morální vývoj, který se zrcadlí v utváření jeho hodnotového systému a hodnotových orientací. Zvláštní pozornost je věnována období dospívání.
Smysl života adolescentů v kontextu jejich morálního vývoje
Gubánová, Blanka ; Prokop, Jiří (oponent)
Cílem rigorózní práce je nahlédnout smysl života adolescentů v kontextu jejich morálního vývoje, jeho konstitutivní prvky a zdroje smyslu, které tvoří hodnoty, cíle a životní úkoly. Rigorózní práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretickou část tvoří šest kapitol. V 1. kapitole je vymezen pojem "smysl" a pokusy o jeho definování. Obsahem teoretické části je řada psychologických koncepcí, konceptů a modelů ukazujících na rozmanitost náhledů na smysl lidské existence, zdroje smyslu, cesty jeho hledání a nalézání vedoucí k smysluplnému utváření života. Vyústěním teoretické práce je 5. kapitola pojednávající o smyslu života adolescentů. Zvláštní pozornost je věnována periodizaci vývojových fází adolescentního období, v jehož rámci je analyzován morální a hodnotový vývoj, formování identity a celistvé osobnosti v socializačním procesu. Součástí teoretické části jsou diagnostické metody umožňující zjistit míru životní smysluplnosti, morální postoje, kompetenci a preference morálního usuzování jak v zahraničí, tak v českém prostředí. Na tyto metody navazují dosud provedené studie a výzkumy, které jsou zařazeny do úvodu empirické části. Empirické šetření s využitím standardizovaného MCT (Moral Competence Test) Georga Linda dává odpovědi na otázky, zda nějaké faktory, jako například...
Utváření hodnotových orientací u dětí staršího školního věku
Gubánová, Blanka ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce Blanky Gubánové nazvané Utváření hodnotových orientací u dětí staršího školního věku je pojednat o hodnotách, hodnotových orientacích a hodnotových systémech, které se utvářejí v procesu lidského vývoje. O tom, které hodnoty si jedinec osvojí, rozhoduje mnoho činitelů, které jsou součástí sociokulturního prostředí, v němž žije. Vztah mezi nimi je také proto předmětem pojednání 1. části (1. - 5. kapitola). Problematika hodnot, hodnotových orientací a hodnotových systémů je v této části nahlížena z různých perspektiv. V 6. kapitole a v následující, 7. kapitole, jsou analyzovány vývojové etapy s cílem ukázat postupné zrání jedince, zejména vývoj sepepojetí, morální vývoj, který se zrcadlí v utváření jeho hodnotového systému a hodnotových orientací. Zvláštní pozornost je věnována období dospívání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.