Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Svařitelnost ocelí pro výrobu rámů jízdních kol
Grim, Robert ; Richter, Tomáš (oponent) ; Vaněk, Mojmír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na ocelové materiály používané pro výrobu rámů jízdních kol. Slitiny jsou zde rozebrány nejen z hlediska svých mechanických vlastností, ale také svařitelnosti. Ocelové materiály jsou rozděleny do tří skupin podle předních výrobců rámových sad. U vybraných slitin s obchodním názvem je přiřazen ekvivalentní normovaný materiál volený podle chemického složení. Svařitelnost jednotlivých ocelí je rozdělena do kapitol podle mechanických vlastností a struktury. V práci je dále uvedeno, proč je upřednostněno svařování rámů metodou TIG a jaké jsou její hlavní výhody.
Conceptual design of competition model with vertical take-off and landing
Monková, Paulína ; Grim, Robert (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with the conceptual design of the competitive model of the aircraft for the international design student competition held in 2022. The introduction of the work focuses on the analysis of the rules of competition. The research section focuses on possible aircraft configurations and existing commercially available models of the same category as the competition rules. The practical part of the work processes the selection and closer characteristics of the individual parts of the aircraft, the mass analysis process and the determination of the aerodynamic centre of the model. The output of the work is a conceptual design and system model.
Aerodynamická optimalizace vysokovýkonného padákového kluzáku
Grim, Robert ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na aerodynamickou analýzu závodního paraglidingového vrchlíku. Odpory jednotlivých částí jsou rozděleny do kapitol. Cílem bylo vytvoření představy o velikosti podílu odporů jednotlivých komponent vůči kompletní sestavě. Nejprve byl zanalyzován 2D profil a následně celá konfigurace 3D vrchlíku. Po vyhodnocení byly zjištěny výkonové rezervy v profilu. Došlo tedy k optimalizaci jeho tvaru. Po optimalizaci jednotlivých prvků došlo opět k CFD výpočtu. Na závěr byly zhodnoceny změny geometrie.
Wind tunnel measuring equipment calibration
de Boer, Hendrik ; Grim, Robert (oponent) ; Matějů, Jiří (vedoucí práce)
Instrument calibrations, Test section calibrations, Wind tunnel, aerodynamics, wake measurement
Study of propeller slipstream influence on the wing with unconventional configuration of propulsion system
Hazman, Yagmur ; Grim, Robert (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Today's aircraft propulsion development is moving towards the use of electric power units. One possibility is the use of distributed propulsion, i.e., several independent power units located on the wing. An example is the NASA X-57 Maxwell experimental aircraft. This thesis focuses on the study of the effect of this unconventional propulsion configuration on the aerodynamic performance of the aircraft.
Technické prostředky pro záchranu posádek letadel v nouzi
Zemánek, Adam ; Grim, Robert (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit přehled technických prostředků pro záchranu posádek letadel v nouzi, porovnat je ve svých kategoriích a zároveň vytvořit koncepční návrh mechanismu aktivace těchto prostředků. V přehledu prostředků je obsažena historie a současný stav záchrany posádek letadel za pomocí vystřelovacích sedadel a záchranných padákových systémů. Porovnání prostředků je provedeno v závislosti na oblasti použití a na jejich vlastnostech. Koncepční návrh mechanismu je navržen jako kladkový v souladu se stavebními předpisy CS-23 vydanými agenturou EASA. Výsledky této práce rozšíří čtenáři povědomí o moderních možnostech záchrany posádky letadel, zejména pak v civilní letecké dopravě. Vytvořený koncepční návrh splňuje požadavky dle stavebních předpisů CS-23, je schopen snášet předpokládané zatížení, což potvrzuje provedená pevností kontrola. Rozšíření do podvědomí veřejnosti o možnosti záchranných systému může ve výsledku znamenat i celkové zvýšení bezpečnosti v letecké dopravě.
Study of propeller slipstream influence on the wing with unconventional configuration of propulsion system
Hazman, Yagmur ; Grim, Robert (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Today's aircraft propulsion development is moving towards the use of electric power units. One possibility is the use of distributed propulsion, i.e., several independent power units located on the wing. An example is the NASA X-57 Maxwell experimental aircraft. This thesis focuses on the study of the effect of this unconventional propulsion configuration on the aerodynamic performance of the aircraft.
Conceptual design of competition model with vertical take-off and landing
Monková, Paulína ; Grim, Robert (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with the conceptual design of the competitive model of the aircraft for the international design student competition held in 2022. The introduction of the work focuses on the analysis of the rules of competition. The research section focuses on possible aircraft configurations and existing commercially available models of the same category as the competition rules. The practical part of the work processes the selection and closer characteristics of the individual parts of the aircraft, the mass analysis process and the determination of the aerodynamic centre of the model. The output of the work is a conceptual design and system model.
Wind tunnel measuring equipment calibration
de Boer, Hendrik ; Grim, Robert (oponent) ; Matějů, Jiří (vedoucí práce)
Instrument calibrations, Test section calibrations, Wind tunnel, aerodynamics, wake measurement
Aerodynamická optimalizace vysokovýkonného padákového kluzáku
Grim, Robert ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na aerodynamickou analýzu závodního paraglidingového vrchlíku. Odpory jednotlivých částí jsou rozděleny do kapitol. Cílem bylo vytvoření představy o velikosti podílu odporů jednotlivých komponent vůči kompletní sestavě. Nejprve byl zanalyzován 2D profil a následně celá konfigurace 3D vrchlíku. Po vyhodnocení byly zjištěny výkonové rezervy v profilu. Došlo tedy k optimalizaci jeho tvaru. Po optimalizaci jednotlivých prvků došlo opět k CFD výpočtu. Na závěr byly zhodnoceny změny geometrie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.