|
Výzkum preferencí aktivně sportujících studentů Univerzity Karlovy v rámci online nakupování pod vlivem pandemie covidu-19
Gerža, Karel ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Výzkum preferencí aktivně sportujících studentů Univerzity Karlovy v rámci online nakupování pod vlivem pandemie covidu-19 Cíle: Cílem diplomové práce je identifikovat současné preference aktivně sportujících studentů, vybraných fakult Univerzity Karlovy, v rámci online nakupování. Účastníci výzkumu budou hodnotit jednotlivé faktory, které ovlivňují jejich postoj k nakupování na internetu a vliv pandemie onemocnění covidu-19 na jejich nákupní chování. Na základě těchto dat budou posléze navrhnuta opatření a doporučení, která by měla obchodníkům pomoci porozumět současným očekáváním a nárokům zákazníků a vylepšit tak uživatelský komfort při nakupování online. Metody: K získání výsledných dat byla využita kvantitativní metoda elektronického dotazování. V rámci této práce byla také využita obsahová analýza, při rozboru studií, odborných článků a průzkumů, zaměřujících se na danou problematiku. Výsledná data byla zpracována za využití základních deskriptivně statistických úkonů, jakými jsou absolutní četnost, relativní četnost a střední hodnota. Výsledky: Z výsledků studie vyplývá, že došlo k nárůstu ve využívání online nakupování u sledovaného vzorku osob. Z hlediska dopadů na nákupní chování, v souvislosti s pandemií covidu-19, respondenti nejčastěji uváděli, že začali více využívat...
|
|
Marketingový výzkum image značky s běžeckým sortimentem
Gerža, Karel ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
1 Abstrakt Název: Marketingový výzkum image značky s běžeckým sortimentem Cíle: Cílem bakalářské práce je identifikovat nynější image značky Mizuno z hlediska uživatelů běžeckého vybavení na UK FTVS prostřednictvím marketingového výzkumu. Jedná se o zjištění, jaké asociace si respondenti spojují se značkou, jak značku vnímají, jejich povědomí o značce související s určitou znalostí značky a v neposlední řadě jejich zkušenost se značkou. Na základě výsledků z realizovaného výzkumu budou poté navržena opatření, jež by vedla ke zlepšení jak dílčích dojmů a představ, tak i celkového image značky Mizuno a pomohla k vylepšení jejího postavení na českém trhu. Metody: Metodou práce je marketingový výzkum realizovaný za využití elektronického dotazování. Výsledky: Z výsledků studie vyplývá, že respondenti disponují vcelku přijatelnými znalostmi o původu značky Mizuno, jejím logu a o její autentické běžecké technologii. Jen málokdo z dotázaných však dokázal správně identifikovat slogan značky Mizuno, což vzhledem k tomu, o jak důležitý prvek značky se jedná, není příliš povzbudivé. Pokud jde o povědomí mezi respondenty, při spojení s během se značka Mizuno umístila až na 5. pozici, a to za značkami jako je Nike, Adidas, Asics či Reebok. Přičemž poslední dvě jmenované značky pak dle mínění respondentů představují...
|