Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání a sociální nerovnosti
Gašparínová, Marta ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
V současné době je oblast vzdělávání předmětem velikého zájmu. Vzdělání nám otevírá větší možnost společenského uplatnění a získání vyšší životní úrovně. Výše dosaženého vzdělání nám umožňuje získat zaměstnání s vyšší prestiží a vyššími výdělky, které nám umožní dosáhnout vyšší kvality života s vyšší životní úrovní. Už méně je pro mnohé z nás přijatelná myšlenka, že pouhé vzdělání dosažené během naší školní docházky svým rozsahem a obsahem v dnešní době nestačí a ti, kteří se neúčastní dalšího vzdělávání, jsou méně adaptabilní než jejich stejně staří kolegové, kteří se i nadále v průběhu svého kariérního života vzdělávají. To, jestli si každý jedinec skutečně uvědomí, jaké jsou nároky současného trhu práce a v jaké míře a jakým způsobem se sám zapojí do dalšího vzdělávání, dozajista závisí na mnoha faktorech, ty vnitřní jsou spíše subjektivní a vychází z jeho rodinného prostředí, výchovy, postojů, ale i úrovně dosaženého vzdělání. Za vnější faktory pak můžeme považovat požadavky zaměstnavatelů, organizace práce nebo např. existenci stimulů do dalšího vzdělávání. Proto jsem si za téma své bakalářské práce vybrala problém vzdělávání a sociálních nerovností. Chtěla jsem zjistit, zda je u nás skutečně možné, aby si každý člověk své vzdělání kdykoli doplnil nebo zvýšil. Také mě zajímalo, jak moc je náš...
Komunikační bariéry mezi učiteli a žáky ve výuce na střední odborné škole
Gašparínová, Marta ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá výzkumem komunikačních bariér, které se vyskytují u žáků střední odborné školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a empirické. Teoretická část je věnována komunikaci, s důrazem na komunikaci pedagogickou, komunikačním bariérám a na závěr komunikační ostýchavosti jako jedné z možných překážek v komunikaci Empirická část obsahuje závěry výzkumu týkající se komunikačních bariér včetně komunikační ostýchavosti, který proběhl formou rozhovoru s pedagogy střední odborné školy a dotazníku u studentů.
Vzdělávání a sociální nerovnosti
Gašparínová, Marta ; Neusarová, Jana (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
V současné době je oblast vzdělávání předmětem velikého zájmu. Vzdělání nám otevírá větší možnost společenského uplatnění a získání vyšší životní úrovně. Výše dosaženého vzdělání nám umožňuje získat zaměstnání s vyšší prestiží a vyššími výdělky, které nám umožní dosáhnout vyšší kvality života s vyšší životní úrovní. Už méně je pro mnohé z nás přijatelná myšlenka, že pouhé vzdělání dosažené během naší školní docházky svým rozsahem a obsahem v dnešní době nestačí a ti, kteří se neúčastní dalšího vzdělávání, jsou méně adaptabilní než jejich stejně staří kolegové, kteří se i nadále v průběhu svého kariérního života vzdělávají. To, jestli si každý jedinec skutečně uvědomí, jaké jsou nároky současného trhu práce a v jaké míře a jakým způsobem se sám zapojí do dalšího vzdělávání, dozajista závisí na mnoha faktorech, ty vnitřní jsou spíše subjektivní a vychází z jeho rodinného prostředí, výchovy, postojů, ale i úrovně dosaženého vzdělání. Za vnější faktory pak můžeme považovat požadavky zaměstnavatelů, organizace práce nebo např. existenci stimulů do dalšího vzdělávání. Proto jsem si za téma své bakalářské práce vybrala problém vzdělávání a sociálních nerovností. Chtěla jsem zjistit, zda je u nás skutečně možné, aby si každý člověk své vzdělání kdykoli doplnil nebo zvýšil. Také mě zajímalo, jak moc je náš...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.