Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunitou podporované zemědělství - případová studie KomPot
Suchá, Martina ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Fraňková, Eva (oponent)
Diplomová práce Komunitou podporované zemědělství - případová studie KomPot zkoumá ve své empirické části fungování spolku KomPot a jeho vývoj od roku 2012, kdy spolek vznikl. Práce se také zabývá členy spolku, ptá se, jaké mají důvody pro vstup do spolku a jaké na něj mají názory. Teoretická část práce je věnována tématu Komunitou podporované zemědělství (KPZ), které se jako první objevilo v Japonsku po roce 1970 a v České republice se rapidně rozvíjí v posledních dvou letech. Téma KPZ je nejprve ukotveno v pojmech komunita a zemědělství. Následně je v práci vysvětleno, co je KPZ a jaké jsou jeho charakteristiky. Popsány jsou také pojmy potravinová suverenita, potravinová soběstačnost a potravinová bezpečnost, které s KPZ úzce souvisí.Pro zevrubné uchopení tématu KPZ se práce detailněji věnuje rešerši KPZ v různých zemích světa, na kterých je ukázána variabilita KPZ. Součástí výzkumu této práce je také otázka položená řešitelským týmem v rámci SVV UK, jež zkoumá, do jaké míry je KPZ rezistenční strategií vůči individualizaci a komodifikaci modernizované společnosti. Klíčová slova: komunitou podporované zemědělství, komunita, zemědělství, potravinová suverenita, potravinová soběstačnost, potravinová bezpečnost, individualizace, komodifikace, rezistenční strategie
Etymology as a Possible Motivation Component in the Teaching German as a Foreign Language
FRAŇKOVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá zapojením etymologie jako možného motivačního prvku ve výuce cizích jazyků na druhém stupni základních škol se zřetelem k výuce němčiny jako druhého cizího jazyka po angličtině. Teoretická část práce se věnuje etymologii jako jedné z lingvistických disciplín, genealogické příbuzností angličtiny a němčiny a otázkou motivace ve výuce cizích jazyků. Praktická část práce se soustředí na tvorbu vlastních didaktických materiálů, které využívají příbuznosti obou jazyků a kladou si za cíl motivovat žáky na druhém stupni základních škol k mnohojazyčnosti.
Komunitou podporované zemědělství - případová studie KomPot
Suchá, Martina ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Fraňková, Eva (oponent)
Diplomová práce Komunitou podporované zemědělství - případová studie KomPot zkoumá ve své empirické části fungování spolku KomPot a jeho vývoj od roku 2012, kdy spolek vznikl. Práce se také zabývá členy spolku, ptá se, jaké mají důvody pro vstup do spolku a jaké na něj mají názory. Teoretická část práce je věnována tématu Komunitou podporované zemědělství (KPZ), které se jako první objevilo v Japonsku po roce 1970 a v České republice se rapidně rozvíjí v posledních dvou letech. Téma KPZ je nejprve ukotveno v pojmech komunita a zemědělství. Následně je v práci vysvětleno, co je KPZ a jaké jsou jeho charakteristiky. Popsány jsou také pojmy potravinová suverenita, potravinová soběstačnost a potravinová bezpečnost, které s KPZ úzce souvisí.Pro zevrubné uchopení tématu KPZ se práce detailněji věnuje rešerši KPZ v různých zemích světa, na kterých je ukázána variabilita KPZ. Součástí výzkumu této práce je také otázka položená řešitelským týmem v rámci SVV UK, jež zkoumá, do jaké míry je KPZ rezistenční strategií vůči individualizaci a komodifikaci modernizované společnosti. Klíčová slova: komunitou podporované zemědělství, komunita, zemědělství, potravinová suverenita, potravinová soběstačnost, potravinová bezpečnost, individualizace, komodifikace, rezistenční strategie
Nerůst jako alternativa udržitelného rozvoje?
Marek, Jiří ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Fraňková, Eva (oponent)
Cílem diplomové práce Nerůst jako alternativa udržitelného rozvoje? je komparace dvou komplexních konceptů, které se snaží o dosažení udržitelného lidského bytí v rámci environmentálních limitů naší planety, udržitelného rozvoje a nerůstu. První část práce sestává z rešerše literatury, která se zabývá důsledky závislosti současné konzumní společnosti na ekonomickém růstu, a dvou kapitol, ve kterých se snažím postihnout nejdůležitější rysy obou konceptů. Ve druhé části provádím srovnání nerůstu a udržitelného rozvoje a shrnují vyvozené závěry. Jedná se o teoretickou práci, jejíž metodologie je založena na hermeneutice a zakotvené teorii.
Reflection of the Lower Austrian Provincial Exhibition 2009: Czech Republic. Austria. Divided - Separated - United
FRAŇKOVÁ, Eva
Bakalářská práce reflektuje první přeshraniční Dolnorakouskou zemskou výstavu 2009: Česko. Rakousko. Rozděleni - Odloučeni - Spojeni. Práce se zabývá hlubším kontextem historických, kulturních, hospodářských a demografických témat, na která jedinečná výstava v rámci společné česko-rakouské historie poukázala. Zároveň je velký důraz kladen na zjištění úspěšnosti této výstavy v rámci přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Rakouskem a jejího přínosu pro jednotlivé regiony na poli rozvoje infrastruktury a cestovního ruchu.

Viz též: podobná jména autorů
1 FRAŇKOVÁ, Edita
2 FRAŇKOVÁ, Eva
1 Fraňková, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.