Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Počátky vyššího vzdělávání žen v Čechách
Flekal, Karel ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Kremličková, Marta (oponent)
Tato práce pojednává o té oblasti emancipace českých žen, která se týkala jejich úsilí o zpřístupnění vyššího vzdělání. První kapitola nastiňuje v hrubých rysech historický vývoj postavení ženy ve společnosti od nejstarších dob do konce 18. století. Stěžejní část práce pak popisuje úsilí českých žen a mužů, kteří se angažovali v otázce středoškolského a vysokoškolského dívčího vzdělávání. Pozornost je přitom věnována zejména veřejným školám. Soukromé školy, spolky a další instituce jsou zmíněny spíše jen okrajově, a to zejména s ohledem na jejich pozici, kterou hráli v dalším vývoji veřejného školství. Zmíněné snahy jsou zasazeny do společenského kontextu českých zemí, především pak do kontextu snah o národní emancipaci českého národa. Částečně je pojednáno i o podmínkách a průběhu těchto společenských změn v německé a židovské menšině žijící v českých zemích. Dále je věnována pozornost především jednotlivým typům dívčích škol, jejich specifické organizaci i osnovám a jejich vývoji, a to až do počátku dvacátých let 20. století.
Počátky vyššího vzdělávání žen v Čechách
Flekal, Karel ; Kremličková, Marta (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o té oblasti emancipace českých žen, která se týkala jejich úsilí o zpřístupnění vyššího vzdělání. První kapitola nastiňuje v hrubých rysech historický vývoj postavení ženy ve společnosti od nejstarších dob do konce 18. století. Stěžejní část práce pak popisuje úsilí českých žen a mužů, kteří se angažovali v otázce středoškolského a vysokoškolského dívčího vzdělávání. Pozornost je přitom věnována zejména veřejným školám. Soukromé školy, spolky a další instituce jsou zmíněny spíše jen okrajově, a to zejména s ohledem na jejich pozici, kterou hráli v dalším vývoji veřejného školství. Zmíněné snahy jsou zasazeny do společenského kontextu českých zemí, především pak do kontextu snah o národní emancipaci českého národa. Částečně je pojednáno i o podmínkách a průběhu těchto společenských změn v německé a židovské menšině žijící v českých zemích. Dále je věnována pozornost především jednotlivým typům dívčích škol, jejich specifické organizaci i osnovám a jejich vývoji, a to až do počátku dvacátých let 20. století.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.