Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klientovo subjektivní vnímání katetrizačního vyšetření srdce s ohledem na techniku provedení
Slanina, Petr ; Fabera, Vladimír (vedoucí práce) ; Votroubková, Michaela (oponent) ; Štefančíková, Mariana (oponent)
Autor: Petr Slanina Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové, Oddělení ošetřovatelství Název práce: Klientovo subjektivní vnímání katetrizačního vyšetření srdce s ohledem na techniku provedení Vedoucí práce: PhDr. Vladimír Fabera, CSc., MUDr. Jaroslav Dušek. Ph.D. Počet stran: 80 Počet příloh: 2 Rok obhajoby: 2008 Klíčová slova: srdce, katetrizace, subjektivní vnímání, klient, bolest, edukace, cévní přístup Cílem této bakalářské práce je srovnat transradiální a transfemorální cévní přístup při katetrizačním vyšetření srdce z hlediska subjektivního vnímání klienta. Teoretická část rekapituluje současný stav intervenční léčby onemocnění srdce, shrnuje nejdůležitější metody této léčby a poukazuje na význam edukace klientů podstupujících katetrizační výkony. Empirická část vychází z informací získaných pomocí dotazníku od klientů katetrizační laboratoře v Hradci Králové a klade si za cíl zhodnotit subjektivní vnímám invazivního vyšetření klientem a to v závislosti na typu cévního přístupu.
Psychologické aspekty komunikace v lékárně
Cýrusová, Lucie ; Fabera, Vladimír (vedoucí práce) ; Marešová, Helena (oponent)
IV. ZÁVĚR Lékárny zaujímají důležité místo v systému zdravotní péče. Pacient v nich často zakončuje složitou cestu po zdravotnických zařízeních. V jiném případě sem přichází přímo s žádostí o lék, o radu. Role lékárníka tkví nejen v poskytování léků a informací o nich, ale i v přiměřeném psychologickém působení na pacienty. Komunikace, vedená způsobem šitým na míru každému jednotlivému pacientovi, může mít účinek významně podporující terapii. Lze ji popsat jako jakousi přidanou hodnotu k vydávanému léku. Je v zájmu lékárníků, aby se jednalo o hodnotu kladnou, protože ta může pacienty přivést znovu do lékárny. V této práci se potvrdilo, že pacienti vnímají bedlivě komunikaci s lékárníky a také ji posuzují a hodnotí. Všímají si verbální komunikace, jejímž základem jsou informace o lécích. V této souvislosti se ukázalo, že pacienti by často uvítali více informací o vydávaných lécích. Většinou pacientů jsou komplexně hodnoceny i prvky neverbální komunikace. Vliv na komunikaci má také prostředí, v němž probíhá. Zde se potvrdil trend z poslední doby, kdy pacienti pociťují větší potřebu soukromí při poskytování informací. Zdá se, že zavádění diskrétních zón by mohlo být prostředkem , který podpoří vzájemnou komunikaci lékárníků s pacienty. Překvapivě v porovnání s předchozími průzkumy nevzrostl počet pacientů,...
K otázce pracovní spokojenosti lékárníků
Kolbová, Kateřina ; Fabera, Vladimír (vedoucí práce) ; Marešová, Helena (oponent)
V. Závěr Hlavní náplň práce současných lékárníků tvoří výdejní činnost. Je nezbytné, aby si pacienti kromě léčivého přípravku odnášeli nejen dostatečné, odborné, srozumitelně podané informace o svém léku, ale také přesvědčení o možnosti úspěchu léčby a vlastní odhodlání léčit se. Aby farmaceuti pozitivně působili v tomto smyslu, je důležité, aby oni sami cítili určitou psychickou pohodu a pracovní spokojenost. Proto se tato diplomová práce zabývala faktory, které kladně i negativně ovlivňují práci lékárníků a farmaceutických laborantů. Podařilo se nám prokázat, že z hlediska uspokojení v práci a duševní rovnováhy jsou důležité zejména dobré vztahy na pracovišti i s pacienty, možnost pomoci jim v těžkých chvílích, které nemoc může přinést. Naopak psychické napětí a stres přináší konflikty na pracovišti a především s pacienty, velkým problémem je nedostatek času věnovat se důsledně jednotlivým pacientům a dalším činnostem. Podnětné by mohly být závěry vyplývající z hodnocení připravenosti absolventů farmacie pro výkon povolání. Velký počet lékárníků oceňuje dobré teoretické znalosti, z nichž některé jsou ovšem pro praxi nepoužitelné. Naopak vidí nedostatky v praktické přípravě, která by měla být více zaměřena na konkrétní situace a problémy v lékárně, čímž by se usnadnil nástup čerstvých absolventů do...
Vliv reklamy na spotřební chování návštěvníků lékáren
Štěpánová, Vendula ; Fabera, Vladimír (vedoucí práce) ; Kotlářová, Jana (oponent)
V L I V R E K L A M Y N A SPOTŘEBNÍ C H O V Á N Í N Á V Š T Ě V N Í K Ů L É K Á R E N Autor: Vendula Štěpánová Konzultant diplomové práce: PhDr.Vladimír Fabera,CSc. Zdravotnická psychologie, Katedra sociální a klinické farmacie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova v Praze, Česká republika Cíl práce: Cílem práce bylo sledovat ovlivnění lidí reklamou na léky.Výzkumná část byla vypracována na základě dotazníku, kde bylo 14 otázek. Metodika: Navazovala jsem na diplomové práce Krkošové 2000 a Pacasové 2002 .Zvolila jsem několik otázek shodných s těmito diplomovými prácemi. Důvodem byla možnost srovnat výsledky z obou prací s mými výsledky. Zbývající otázky byly odlišné. Otázky byly položeny tak, aby jim každý rozuměl a byl schopen na ně odpovědět. Respondent měl na výběr z několika odpovědí, které měl zakroužkovat, popřípadě mohl odpovědět podle svého vlastního uvážení. Jednotlivé odpovědi jsem potom vyhodnotila. Výsledky: Výzkumu se zúčastnilo 160 lidí. Z mých výsledků vyplývá, že 80% lidí tvrdilo, že se ovlivnit reklamou během 6 měsíců nenechalo. Ti co se nechali ovlivnit se o daném léku nejčastěji dozvěděli z TV. 39% nedává přednost léku z reklamy před tím, který v reklamě neviděli. 52% uvedlo, že se zajímají o nová léčiva jen tehdy, podle toho o jaký výrobek se jedná Jen 33%...
Klientovo subjektivní vnímání katetrizačního vyšetření srdce s ohledem na techniku provedení
Slanina, Petr ; Fabera, Vladimír (vedoucí práce) ; Votroubková, Michaela (oponent) ; Štefančíková, Mariana (oponent)
Autor: Petr Slanina Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové, Oddělení ošetřovatelství Název práce: Klientovo subjektivní vnímání katetrizačního vyšetření srdce s ohledem na techniku provedení Vedoucí práce: PhDr. Vladimír Fabera, CSc., MUDr. Jaroslav Dušek. Ph.D. Počet stran: 80 Počet příloh: 2 Rok obhajoby: 2008 Klíčová slova: srdce, katetrizace, subjektivní vnímání, klient, bolest, edukace, cévní přístup Cílem této bakalářské práce je srovnat transradiální a transfemorální cévní přístup při katetrizačním vyšetření srdce z hlediska subjektivního vnímání klienta. Teoretická část rekapituluje současný stav intervenční léčby onemocnění srdce, shrnuje nejdůležitější metody této léčby a poukazuje na význam edukace klientů podstupujících katetrizační výkony. Empirická část vychází z informací získaných pomocí dotazníku od klientů katetrizační laboratoře v Hradci Králové a klade si za cíl zhodnotit subjektivní vnímám invazivního vyšetření klientem a to v závislosti na typu cévního přístupu.
Vliv reklamy na spotřební chování návštěvníků lékáren
Štěpánová, Vendula ; Fabera, Vladimír (vedoucí práce) ; Kotlářová, Jana (oponent)
V L I V R E K L A M Y N A SPOTŘEBNÍ C H O V Á N Í N Á V Š T Ě V N Í K Ů L É K Á R E N Autor: Vendula Štěpánová Konzultant diplomové práce: PhDr.Vladimír Fabera,CSc. Zdravotnická psychologie, Katedra sociální a klinické farmacie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova v Praze, Česká republika Cíl práce: Cílem práce bylo sledovat ovlivnění lidí reklamou na léky.Výzkumná část byla vypracována na základě dotazníku, kde bylo 14 otázek. Metodika: Navazovala jsem na diplomové práce Krkošové 2000 a Pacasové 2002 .Zvolila jsem několik otázek shodných s těmito diplomovými prácemi. Důvodem byla možnost srovnat výsledky z obou prací s mými výsledky. Zbývající otázky byly odlišné. Otázky byly položeny tak, aby jim každý rozuměl a byl schopen na ně odpovědět. Respondent měl na výběr z několika odpovědí, které měl zakroužkovat, popřípadě mohl odpovědět podle svého vlastního uvážení. Jednotlivé odpovědi jsem potom vyhodnotila. Výsledky: Výzkumu se zúčastnilo 160 lidí. Z mých výsledků vyplývá, že 80% lidí tvrdilo, že se ovlivnit reklamou během 6 měsíců nenechalo. Ti co se nechali ovlivnit se o daném léku nejčastěji dozvěděli z TV. 39% nedává přednost léku z reklamy před tím, který v reklamě neviděli. 52% uvedlo, že se zajímají o nová léčiva jen tehdy, podle toho o jaký výrobek se jedná Jen 33%...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.