Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klima ve výtvarné výchově
Dvorná, Zuzana ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Diplomová práce Klima ve výtvarné výchově se zaměřuje na problematiku klimatu vyučovacího předmětu, a to předmětu natolik specifického, jako je výtvarná výchova. Teoretická část práce se věnuje nejprve obecněji klimatu školní třídy, vymezuje třídu jako sociální skupinu a zabývá se teorií sociálních skupin. Následně přistupuje k problematice klimatu třídy, definuje tento pojem, zabývá se determinantami, prvky i typy klimatu. Druhá podkapitola se věnuje již konkrétně klimatu ve výtvarné výchově. Představuje historii předmětu až k současné podobě výtvarné výchovy v rámcovém vzdělávacím programu, poté nastiňuje specifika výtvarné výchovy v souvislosti s jejími cíly, zabývá se zvláštnostmi komunikce, interakce a percepce ve výtvarné výchově a dává je do souvislostí s obsahovými doménami rámcového vzdělávacího programu. Výzkumná část diplomové práce se snaží prostřednictvím dotazníkového šetření, realizovaného v sedmých třídách čtyř různých škol, alespoň částečně postihnout skutečnou podobu klimatu výtvarné výchovy v současné školní reality. Cílem diplomové práce je upozornit na jedinečnost klimatu výtvarné výchovy a na její nedostatečně využívané možnosti pozitivně ovlivňovat osobnostní rozvoj žáků, jejich vzájemné vztahy i klima celé třídy.
Česká avantgarda a knižní ilustrace
Dvorná, Zuzana ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
ČESKÁ AVANTGARDA A KNIŢNÍ ILUSTRACE Diplomová práce se zabývá knižní ilustrační tvorbou českých avantgardních tvůrců dvacátých a třicátých let 20. století. V první kapitole vymezuje pojem avantgarda a věnuje se vztahu českých avantgardních umělců ke knize. Zdůrazněna je proměna společenské funkce i vizuální podoby knihy. Následující kapitoly pojednávají knižní ilustrační tvorbu jednotlivých autorů. Nejprve je rozebrána ilustrační tvorba Jana Zrzavého, Josefa Čapka, Františka Muziky, Františka Tichého a Adolfa Hoffmeistera. Jejich tvorba je rozčleněna podle hlavních rysů do kapitol věnovaných modernistickému klasicismu, primitivismu a expresionismu, poetické figuraci a zjednodušení figury na znak. Samostatná kapitola je věnována ilustracím dětských knih. Vymezuje místo dětské knihy v českém meziválečném umění a věnuje se hlavním autorům ilustrací pro děti: Josefu Čapkovi, Toyen, Miladě Marešové, Františku Tichému a Františku Janouškovi. Dále se práce zabývá ilustrační tvorbou Karla Teige, Josefa Šímy, Toyen a Jindřicha Štyrského. Jejich ilustrační práce jsou členěny do kapitol z hlediska příslušnosti k uměleckému směru nebo podle tematického zaměření. Rozebrány jsou zde ilustrace konstruktivistické, artificialistické a surrealistické, samostatné kapitoly jsou věnovány tématu torzálního zobrazení...
Česká avantgarda a knižní ilustrace
Dvorná, Zuzana ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
ČESKÁ AVANTGARDA A KNIŢNÍ ILUSTRACE Diplomová práce se zabývá knižní ilustrační tvorbou českých avantgardních tvůrců dvacátých a třicátých let 20. století. V první kapitole vymezuje pojem avantgarda a věnuje se vztahu českých avantgardních umělců ke knize. Zdůrazněna je proměna společenské funkce i vizuální podoby knihy. Následující kapitoly pojednávají knižní ilustrační tvorbu jednotlivých autorů. Nejprve je rozebrána ilustrační tvorba Jana Zrzavého, Josefa Čapka, Františka Muziky, Františka Tichého a Adolfa Hoffmeistera. Jejich tvorba je rozčleněna podle hlavních rysů do kapitol věnovaných modernistickému klasicismu, primitivismu a expresionismu, poetické figuraci a zjednodušení figury na znak. Samostatná kapitola je věnována ilustracím dětských knih. Vymezuje místo dětské knihy v českém meziválečném umění a věnuje se hlavním autorům ilustrací pro děti: Josefu Čapkovi, Toyen, Miladě Marešové, Františku Tichému a Františku Janouškovi. Dále se práce zabývá ilustrační tvorbou Karla Teige, Josefa Šímy, Toyen a Jindřicha Štyrského. Jejich ilustrační práce jsou členěny do kapitol z hlediska příslušnosti k uměleckému směru nebo podle tematického zaměření. Rozebrány jsou zde ilustrace konstruktivistické, artificialistické a surrealistické, samostatné kapitoly jsou věnovány tématu torzálního zobrazení...
Klima ve výtvarné výchově
Dvorná, Zuzana ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Diplomová práce Klima ve výtvarné výchově se zaměřuje na problematiku klimatu vyučovacího předmětu, a to předmětu natolik specifického, jako je výtvarná výchova. Teoretická část práce se věnuje nejprve obecněji klimatu školní třídy, vymezuje třídu jako sociální skupinu a zabývá se teorií sociálních skupin. Následně přistupuje k problematice klimatu třídy, definuje tento pojem, zabývá se determinantami, prvky i typy klimatu. Druhá podkapitola se věnuje již konkrétně klimatu ve výtvarné výchově. Představuje historii předmětu až k současné podobě výtvarné výchovy v rámcovém vzdělávacím programu, poté nastiňuje specifika výtvarné výchovy v souvislosti s jejími cíly, zabývá se zvláštnostmi komunikce, interakce a percepce ve výtvarné výchově a dává je do souvislostí s obsahovými doménami rámcového vzdělávacího programu. Výzkumná část diplomové práce se snaží prostřednictvím dotazníkového šetření, realizovaného v sedmých třídách čtyř různých škol, alespoň částečně postihnout skutečnou podobu klimatu výtvarné výchovy v současné školní reality. Cílem diplomové práce je upozornit na jedinečnost klimatu výtvarné výchovy a na její nedostatečně využívané možnosti pozitivně ovlivňovat osobnostní rozvoj žáků, jejich vzájemné vztahy i klima celé třídy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.