|
Distanční vzdělávání na středních školách z pohledu jeho aktérů (za pandemie COVID-19)
Duníková, Annemarie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kasper, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na distanční výuku na sekundárním stupni Českých škol. V teoretické části je práce zaměřena na vysvětlení pojmů a forem vzdělání se kterými se můžeme setkat v České republice. Dále obsahuje historické zmapování distanční výuky a její vývoj, který je úzce svázán s technologickým vývojem. Zaobírat se budeme i průběhem distanční výuky a jejím postupem při pandemii Covidu-19. Důraz je kladen i na terminologii distanční výuky a její ukotvení v ostatních formách výuky. Součástí práce je empirické šetření realizované kvantitativní metodou formou dotazníku vlastní konstrukce. Cílem je zpráva o dopadech distančního vzdělání na žáky středních škol, konkrétně se práce zabývá dopady na školní výsledky, motivaci a duševní zdraví žáků. Klíčová slova Distanční vzdělání, e-learning, sekundární vzdělání, výuka za Covidu-19, historie distanční výuky, motivace, školní výsledky, psychické zdraví
|
|
Distanční vzdělávání na středních školách z pohledu jeho aktérů (za pandemie COVID-19)
Duníková, Annemarie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na distanční výuku na sekundárním stupni Českých škol. V teoretické části je práce zaměřena na vysvětlení pojmů a forem vzdělání se kterými se můžeme setkat v České republice. Dále popisuje historické zmapování distanční výuky a její vývoj, který je úzce vázán s technologickým vývojem. Zaobírat se budeme i průběhem distanční výuky a jejím postupem při pandemii Covidu-19. Zmíněn je i legislativní rámec spolu s metodologickými doporučeními od MŠMT. Zmíním se i o vybraných komunikačních nástrojích které lze využít v synchronní či asynchronní komunikaci. Ke konci zmíním možný přesah distanční výuky do prezenční. Empirická část práce se zabývá výsledky online dotazníkového šetření, kterého se účastnilo 67 studentů středních škol a jednoho gymnázia. Kvantitativní šetření bylo provedeno pomocí online dotazníku, který byl zaslán středoškolským studentům v České republice. Výzkumné otázky mapovaly postoje žáků před/během pandemie, která zasáhla celý vzdělávací systém českých, ale i zahraničních škol. Přehled postojů a názoru v budoucnu v nejlepším případě poslouží k připomenutí horších časů. Ale taky jakožto materiál, ze kterého je možné čerpat data ohledně distanční výuky. Ke konci je výzkum doplněn rozhovory s profesory ze středních škol. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Distanční vzdělávání na středních školách z pohledu jeho aktérů (za pandemie COVID-19)
Duníková, Annemarie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kasper, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na distanční výuku na sekundárním stupni Českých škol. V teoretické části je práce zaměřena na vysvětlení pojmů a forem vzdělání se kterými se můžeme setkat v České republice. Dále popisuje historické zmapování distanční výuky a její vývoj, který je úzce vázán s technologickým vývojem. Zaobírat se budeme i průběhem distanční výuky a jejím postupem při pandemii Covidu-19. Zmíněn je i legislativní rámec spolu s metodologickými doporučeními od MŠMT. Zmíním se i o vybraných komunikačních nástrojích které lze využít v synchronní či asynchronní komunikaci. Ke konci zmíním možný přesah distanční výuky do prezenční. Empirická část práce se zabývá výsledky online dotazníkového šetření, kterého se účastnilo 67 studentů středních škol a jednoho gymnázia. Kvantitativní šetření bylo provedeno pomocí online dotazníku, který byl zaslán středoškolským studentům v České republice. Výzkumné otázky mapovaly postoje žáků před/během pandemie, která zasáhla celý vzdělávací systém českých, ale i zahraničních škol. Přehled postojů a názoru v budoucnu v nejlepším případě poslouží k připomenutí horších časů. Ale taky jakožto materiál, ze kterého je možné čerpat data ohledně distanční výuky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|