Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sémiotická analýza komiksu v současných českých společenských časopisech v letech 2000-2015
Dorňáková, Anna ; Průchová, Andrea (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá českým komiksem ve společenských a kulturních magazínech po roce 2000. Svým zaměřením tak v jistém smyslu navazuje na publikace zabývající se historií českého komiksu. Po roce 2000 se na poli českého obrazového seriálu tvoří nová generace autorů, tzv. Generace nula, jejíž zástupci se v mnoha ohledech zásadně liší od autorů dřívějších, zvláště těch, jež lze řadit do Generace 89. Prostřednictvím sémiotické analýzy se v této práci zaměřujeme na komiksovou produkci v současných periodikách a pokoušíme se zjistit, do jaké míry i magazíny zaměřené na zpravodajství, a určené tak pro širší vrstvy příjemců, publikují na svých stránkách různorodé komiksy, případně jak tyto materiály korespondují s profilem časopisu. Pro zachycení možného kontrastu byla do rozboru zařazena navíc i kulturně zaměřená periodika. Skupinu magazínů, jejichž komiksy a stripy byly analyzovány tak tvoří zpravodajské časopisy Reflex a Respekt a kulturní periodika Art+Antiques a A2. Analytické části předchází teorie, jež se vedle reflexe debat o vhodné definici pojmu komiks zaměřuje na vztah textu a obrazu, jenž je pro komiks tak významný. Kromě toho je v této práci probírán i aparát vizuálního jazyka komiksu a historie českého obrazového seriálu.
Fotografické dílo Markéty Luskačové
Dorňáková, Anna ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce sleduje fotografické dílo, které Markéta Luskačová, jež je většinou řazena mezi dokumentaristy, vytvořila od poloviny šedesátých let až do současnosti. Práce stručně shrnuje vývoj fotožurnalistiky po takzvaném Vítězném únoru roku 1948 a dotýká se i role žen ve fotožurnalistické profesi. Práce dále pojednává o fotografickém dokumentu, hlavně sociologickém, neboť tímto označením lze dílo této autorky nejsnáze shrnout. Ve druhé části práce nastiňuji hlavní mezníky života této fotografky a postupně rozebírám její hlavní fotografické cykly. Mezi nejdůležitější témata práce Markéty Luskačové patří náboženské pouti a děti. K rozboru používám metodu obrazové analýzy, kterou Gillian Rose nazývá The Good Eye a která si všímá převážně formálních prvků obrazu, jako je například tonální kontrast nebo rámování. Tuto metodu pak doplňuji o sémiologickou analýzu, která se naopak zabývá výkladem významů obrazových znaků. Důležitým zdrojem informací při tvorbě této práce je pro mě vedle odborné literatury také sama fotografka Markéta Luskačová, s níž v hloubkovém rozhovoru rozebírám nejen její dílo, ale i její život. Celý text toto rozhovoru je řazen v přílohách bakalářské práce.

Viz též: podobná jména autorů
1 Dorňáková, Adéla
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.