| |
| |
|
Mikrosimulace městské silniční dopravy
David, Ondřej ; Hnětynka, Petr (vedoucí práce) ; Adámek, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem programu pro modelování městské silniční sítě, jež je určená k mikrosimulaci dopravy. Součástí práce je také popis jednoho z algoritmů používaných pro simulaci. První část je zaměřena na popis vnitřní struktury programu, tzn. reprezentace silniční sítě a částí, z kterých se skládá, jaké je možné zadat parametry simulace a nakonec jak interpretovat naměřená data. Druhá část se zabývá jedním z algoritmů, které se pro simulaci dají použít. Je zde popsán způsob, jak virtuální řidič zpracovává události silničního provozu, jak si hlídá bezpečnou vzdálenost za vozidlem, který jede před ním, jeho strategii v křižovatce, na čem závisí jeho rozhodnutí, zda křižovatkou projede či nikoli a nakonec co ho vede k tomu přeřadit se z pruhu do pruhu.
|
|
Identifying runtime components of the running SOFA 2 application
David, Ondřej ; Hnětynka, Petr (oponent) ; Bureš, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem dekompozice komponentového běhového prostředí SOFA 2. První část je věnovaná popisu logických částí prostředí a jejich vzájemných vazeb. Jsou zde popsány úlohy podpůrných programových celků (repository, dock manager, global connector manager, dock) nezbytných ke spuštění libovolné komponentové architektury, která se skládá z konkrétních běhových částí (jádro komponenty, mikrokomponenty, konektory) popsaných dále v textu. Druhá část hledá odpověď na otázku jak konkrétně komponentová architektura ovlivňuje přítomnost těchto běhových části. Jejich skladbu, vazby mezi sebou a závislosti zkoumá na základě pozorování konkrétních komponentových aplikací. Společné rysy zachycuje návrhem sjednocujícího konceptu, díky kterému bude možné zjednodušit a odlehčit výsledné běhové prostředí konkrétních komponentových architektur. Třetí část ověřuje proveditelnost navrhovaného konceptu. Pomocí OSGi bundlů jsou zde implementována běhová prostředí komponentových aplikací zkoumaných ve druhé části textu a na implementaci se demonstruje správnost navrhovaného konceptu. Závěrečná část shrnuje dosažené výsledky a nabízí možnosti, jak lze na práci dál pokračovat.
|
|
Mikrosimulace městské silniční dopravy
David, Ondřej ; Adámek, Jiří (oponent) ; Hnětynka, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem programu pro modelování městské silniční sítě, jež je určená k mikrosimulaci dopravy. Součástí práce je také popis jednoho z algoritmů používaných pro simulaci. První část je zaměřena na popis vnitřní struktury programu, tzn. reprezentace silniční sítě a částí, z kterých se skládá, jaké je možné zadat parametry simulace a nakonec jak interpretovat naměřená data. Druhá část se zabývá jedním z algoritmů, které se pro simulaci dají použít. Je zde popsán způsob, jak virtuální řidič zpracovává události silničního provozu, jak si hlídá bezpečnou vzdálenost za vozidlem, který jede před ním, jeho strategii v křižovatce, na čem závisí jeho rozhodnutí, zda křižovatkou projede či nikoli a nakonec co ho vede k tomu přeřadit se z pruhu do pruhu.
|
| |
| |
| |