|
Vývoj trestnosti homosexuálního styku a sodomie na území České republiky
Davídek, Petr ; Vokoun, Rudolf (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Vývoj trestnosti homosexuálního styku a sodomie na území České republiky Tématem diplomové práce je vývoj trestnosti homosexuálního styku a sodomie na území České republiky. Cílem této práce je především zmapování vývoje dekriminalizace homosexuálního styku a okrajově pak zoofilního styku s důrazem na období od roku 1852 po současnost. Práce je pojata jako analýza trestněprávních norem platných během sledovaného období a současně sledování okolností, které vedly k dekriminalizaci. Dále jsou jako příklady trestání homosexuálního a zoofilního jednání uvedena vybraná rozhodnutí soudů. Práce je členěna na úvod, dále podle sledovaných období na čtyři části, přičemž tyto části se dělí na kapitoly a podkapitoly, a závěr. První část práce sleduje historické období od antiky do roku 1852, přičemž jednotlivá časová období jsou popsána velmi krátce s akcentem na příslušná ustanovení právních předpisů trestajících homosexuální a zoofilní styk. V druhé části práce sleduje období mezi lety 1852 až 1961. Toto období už je zkoumáno podrobně, přičemž důraz se klade na období první republiky, kde byly snahy o dekriminalizaci homosexuálního styku velmi intenzivní a opakovaně probíhaly pokusy o reformu trestního práva. Dále tato část sleduje práce na trestním zákoně z roku 1950. Ve třetí části se práce věnuje zrušení...
|
| |
|
Vývoj trestnosti homosexuálního styku a sodomie na území České republiky
Davídek, Petr ; Vokoun, Rudolf (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Vývoj trestnosti homosexuálního styku a sodomie na území České republiky Tématem diplomové práce je vývoj trestnosti homosexuálního styku a sodomie na území České republiky. Cílem této práce je především zmapování vývoje dekriminalizace homosexuálního styku a okrajově pak zoofilního styku s důrazem na období od roku 1852 po současnost. Práce je pojata jako analýza trestněprávních norem platných během sledovaného období a současně sledování okolností, které vedly k dekriminalizaci. Dále jsou jako příklady trestání homosexuálního a zoofilního jednání uvedena vybraná rozhodnutí soudů. Práce je členěna na úvod, dále podle sledovaných období na čtyři části, přičemž tyto části se dělí na kapitoly a podkapitoly, a závěr. První část práce sleduje historické období od antiky do roku 1852, přičemž jednotlivá časová období jsou popsána velmi krátce s akcentem na příslušná ustanovení právních předpisů trestajících homosexuální a zoofilní styk. V druhé části práce sleduje období mezi lety 1852 až 1961. Toto období už je zkoumáno podrobně, přičemž důraz se klade na období první republiky, kde byly snahy o dekriminalizaci homosexuálního styku velmi intenzivní a opakovaně probíhaly pokusy o reformu trestního práva. Dále tato část sleduje práce na trestním zákoně z roku 1950. Ve třetí části se práce věnuje zrušení...
|
| |
|
Analýza zkušeností studentů dlouhodobě působících v peer programu
DAVÍDEK, Petr
Bakalářská práce si klade za cíl zmapovat, jaké významy studenti přisuzují svým zkušenostem s dlouhodobým působením v Peer programu gymnázia Elgartova 3, Brno s důrazem na motivaci respondentů pro vstup do programu, jeho cíle a jak respondenty ovlivnila jejich čtyřletá činnost v něm. Výzkum je prováděn za pomoci metod kvalitativního přístupu konkrétně interpretativně fenomenologické analýzy. Výzkumný vzorek tvoří čtyři momentálně nejdéle působící "peeři" (tři dívky a jeden chlapec) - dobrovolníci z řad studentů připravující a realizující na gymnáziu množství aktivit. Práce je rozčleněna na dvě části. Teoretická se věnuje popisu klíčových tématům s prací souvisejících: rizikovému chování, období adolescence, prevenci rizikového chování, obecnému konceptu peer programů a jeho modifikaci na gymnáziu Elgartova. Předmětem praktické části je podrobný popis výzkumných otázek, cílů a metodiky výzkumu. Autor rovněž přikládá sebereflexi své zkušenosti s programem. V závěru práce vniká finální zpráva shrnující výsledky a odpovídající na položené výzkumné otázky.
|