Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Procesy intermediálního nastolování agendy na příkladu zpravodajství Českého rozhlasu
Czech, Jan ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl pomocí metody kvantitativní obsahové analýzy popsat základní charakteristiky procesů intermediální agendy ve zpravodajské a publicistické složce vysílání Českého rozhlasu. Teoretická část práce, která předchází samotné analýze, zasazuje koncept intermediální agendy do širšího kontextu výzkumu nastolování agendy, představuje nejzásadnějších studie uskutečněné v této oblasti, a poskytuje výklad příbuzných konceptů, jako je gatekeeping nebo zpravodajské hodnoty. V empirické části práce jsou nejprve analyzována data týkající se frekvencí odkazů na jednotlivé české mediální tituly, poté jsou prezentovány výsledky korelačních analýz, popisujících vztah mezi těmito intermediálními odkazy a tematickou agendou zpravodajství Českého rozhlasu.
Mockumentary jako televizní fenomén
Czech, Jan ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem mockumentu, tj. filmového a televizního žánru, který v sobě kombinuje prvky dokumentu a hrané tvorby. Televizní mockument se v prvním desetiletí 21. století stal prominentní formou televizní zábavy, k čemuž přispělo zejména uvedení britského seriálu Kancl v roce 2001 a jeho americké adaptace o čtyři roky později. Samotný pojem mockument je neologismus a o tom, která všechna díla lze tímto termínem zastřešit, nepanuje shoda. Prolínání fikce a reality má každopádně v televizním i rozhlasovém vysílání, stejně jako ve filmové tvorbě, dlouhou tradici a tato fúze se stala základem pro řadu populárních hybridních žánrů, mezi něž patří reality show, dokudrama nebo dokusoap. S těmi má mockument výrazné styčné body a společné znaky, zároveň se ovšem od nich podstatně odlišuje. Mockumentární forma má jak funkci reflexivní, která nám dává možnost tázat se po autenticitě skutečných dokumentů a "reality", kterou zobrazují, tak funkci parodickou a satirickou, která tvůrcům umožňuje originálním způsobem promlouvat k divákovi a nalézat nové zdroje humoru. Pojmenováním těchto typických mockumentárních prvků a jejich názorným ukázáním na konkrétním příkladu se zabývá případová studie, jež tvoří závěrečnou část této práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.