Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba školního vzdělávacího programu pro předmět fyzika na kombinovaném lyceu
Cinkraut, Kamil ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Dvořák, Dominik (oponent)
Stěžejním cílem této práce je navrhnout školní vzdělávací program pro předmět fyzika na kombinovaném lyceu. Aby tento návrh vycházel z vědomí širších souvislostí trendů ve vzdělávání, podává práce nejprve stručný přehled vývoje kurikulárních dokumentů v českých zemích od 18. století po současnost a k tomu shrnuje tři směry filosofie vzdělávání s ohledem na tvorbu kurikulárních dokumentů. Protože je pro nás důležité i vyjádření žáků, jsou zde také uvedeny výsledky výzkumu pomocí Q-metodologie prováděné na 22 žácích kombinovaného lycea, v rámci něhož měli vyjádřit své preference k tématům z fyziky z rámcového vzdělávacího programu. Mimo těchto žáků byli osloveni také žáci jednoho pražského gymnázia za účelem srovnání názorů s žáky kombinovaného lycea a studenti učitelství, kteří měli zkusit odhadnout názory žáků tohoto lycea. Na základě předchozích částí práce byl navržen školní vzdělávací program pro předmět fyzika na kombinovaném lyceu, který zohledňuje aktuální revizi rámcového vzdělávacího programu pro kombinované lyceum, přání vedení dané školy a také názory a preference stávajících žáků této školy.
Elektrické obvody se zdroji harmonického napětí ve výuce fyziky
Cinkraut, Kamil ; Žilavý, Peter (vedoucí práce) ; Kácovský, Petr (oponent)
Tato práce má za cíl definovat pojmy fázor a fázorový diagram pro žáky na úrovni střední školy. Zároveň propojuje tyto pojmy s dostupnými matematickými učebnicemi na teoretické úrovni a motivuje jejich zavedení. Pojmy fázor a fázorový diagram jsou aplikovány v elektrických obvodech se zdrojem harmonického napětí, ve kterém se nachází některý z lineárních prvků (rezistor, cívka, kondenzátor). Následně je na stejnou problematiku použito symboliky komplexních čísel, abychom čtenáři ukázali jedno z jejich konkrétních využití. Čtenář zde také nalezne řešení sériového a paralelního RLC obvodu právě za pomoci fázorového diagramu a také za pomoci komplexních čísel. Na konci je i několik početně řešených úloh. Přínosem této práce je především ucelené shrnutí poznatků ohledně fázorů a fázorových diagramů a jejich aplikace a dále propojení těchto pojmů s komplexní symbolikou a teoretickým podkladem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.