Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj přístupů k užívání drog v ČR po roce 1989
Grolmusová, Lucie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Chrdlová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na popis vývoje přístupů české společnosti k drogám po roce 1989. V teoretické části je popsán vývoj trestně právních přístupů (s důrazem na vývoj související legislativy po roce 1989), vývoj přístupu medicínského (představen je bio-psycho-sociální model závislosti, základní typy služeb a vývoj těchto služeb po roce 1989) a vývoj koordinace obou přístupů v podobě proti drogové politiky České republiky (jako nový fenomén po roce 1989). Praktická část představuje expertní šetření, při kterém byli osloveni odborníci reprezentující přístup trestně právní i bio-psycho-sociální (praktikující v rámci různých služeb pro uživatele drog), s cílem získat jejich pohled na vývoj přístupů společnosti k drogám a porovnat názor odborníků se zjištěními uvedenými v teoretické části této práce.
Osobnost žáka s chronickým onemocněním a možnosti jeho rozvoje v kognitivní a metakognitivní oblasti
Lukschová, Kateřina ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Chrdlová, Michaela (oponent)
Diplomová práce pojednává o žákovi s chronickým onemocněním a odrazu jeho onemocnění v oblasti poznávání, reflexe a učení. V první části definujeme pojem chronického onemocnění a nastiňujeme klasifikaci chronických onemocnění a jejich charakteristiky, zabýváme se vlivem onemocnění na psychiku dítěte a specifiky, která jsou spojena s chronickým onemocněním žáka v prostředí školy a následně věnujeme pozornost problematice osobnosti žáka s chronickým onemocněním v kontextu poznávání a učení. V empirické části se snažíme nalézt charakteristické prvky v oblasti učebních stylů těchto žáků.
Zkušenost s šikanou u žáků základních škol
Kořínková, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Chrdlová, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce je zaměřit se z různých úhlů pohledu na velice aktuální problém šikany na základních školách, který může velmi negativně ovlivnit zkušenost žáků se školou a poznamenat je na celý život. Dále pak v empirickém šetření objasnit, jak šikanu vidí učitelé a zda jsou schopni ji účinně řešit. Teoretická část se podrobněji zabývá šikanou na základních školách a to od vymezení samotného pojmu šikany až po její prevenci. Popisuje nejčastější druhy šikany, které se v tomto prostředí mohou vyskytovat. Následně svoji pozornost zaměřuje na profily hlavních aktérů tohoto patologického jevu. Závěr teoretické části je věnován správnému postupu při výslechu jednotlivých aktérů šikany. a následné práci pedagoga s třídou, agresory i oběťmi tak, aby se zamezilo případnému opakování situace a celý incident zanechal na všech zúčastněných co nejmenší následky. Praktická část obsahuje výsledky z dotazníkového šetření, které bylo uskutečněno v roce 2010 na základních školách v Pardubicích. Jeho cílem bylo zjistit teoretické znalosti a praktické zkušenosti pedagogů s problematikou týkající se šikany u žáků základních škol.
Sociálněpedagogická pomoc obětem domácího násilí
Kadlecová, Martina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Chrdlová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá sociálněpedagogickými aspekty domácího násilí. V úvodní části práce jsou definovány základní pojmy související s problematikou domácího násilí a je vymezena charakteristika domácího násilí jako nežádoucího jevu ve společnosti. V další kapitole je pozornost zaměřena na aktéry domácího násilí. Následující kapitola upozorňuje na význam prevence domácího násilí, důraz je kladen na primární prevenci. V práci jsou také nastíněny možnosti právní ochrany a pomoci obětem domácího násilí z hlediska právních norem ČR. Stěžejní část práce je věnována sociálněpedagogické pomoci poskytované obětem domácího násilí, kde jsou vymezené sociálněpedagogické aspekty práce s obětí domácího násilí. Pozornost je věnována nejen přímé práci s oběťmi domácího násilí, ale také dalším systémům pomoci určených aktérům domácího násilí. Je také vyzdvihnut význam interdisciplinární spolupráce při řešení problematiky domácího násilí a jsou popsány činnosti institucí poskytující pomoc obětem domácího násilí. Poslední kapitola teoretické části práce nabízí zhodnocení současného systému pomoci poskytovanému obětem domácího násilí v ČR. Empirické šetření zjišťuje současný stav informovanosti vybraného vzorku obyvatel o domácím násilí, dále jeho postojů k němu a zkušeností s ním. Provedeným šetřením bylo zjištěno, že...
Sociálně patologické jevy u dětí a dospívajících se zvláštním zřetelem k šikaně
Štěpánková, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Chrdlová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou nejčastějších sociálně patologických jevů u dětí a mládeže, zvláštní zřetel je věnován charakteristice a výskytu šikany na druhém stupni základní školy. Práce má dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část je zaměřena na přehled a popis projevů agresivity, vandalismu, záškoláctví, různých forem závislostí a poruch příjmu potravy. Významná část je věnována šikaně (agresor, oběť, projevy, příčiny vzniku, prevence). Empirická část obsahuje dotazníkové šetření zaměřené na zjištění aktuální situace v třídních kolektivech na dvou základních školách s odlišným zázemím (město, venkov). Jednotlivé otázky dotazníku mají za úkol přinést výpověď o atmosféře v třídních kolektivech, o převažujících formách šikany, o odlišnosti v chování chlapců a dívek. Další otázky se týkají orientace žáků v problematice šikany a schopnosti formulovat představy o možnostech nápravy a řešení. Vyhodnocením dotazníku se z pěti stanovených hypotéz potvrdily čtyři: převaha agrese chlapců nad děvčaty větší výskyt útoků slovních nad fyzickými obsah pojmu šikana chápe naprostá většina dotazovaných na rodiče se žáci obracejí s mírnou převahou nad učiteli Odpovědi žáků na otázky související s klimatem třídy a výskytem šikany jsou se stanovenou hypotézou o jejich přímé souvislosti v rozporu. Zcela...
Sociálně patologické jevy na střední odborné škole a možnosti jejich řešení
Vlková, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Chrdlová, Michaela (oponent)
Diplomová práce s názvem Sociálně patologické jevy na střední odborné škole a možnosti jejich řešení se v teoretické části kromě základní terminologie spojené s danou problematikou zabývá rizikovými projevy chování mezi současnou mládeží a stručně představuje sociálně patologické jevy, které se na zkoumané škole za poslední dva roky nejčastěji vyskytovaly. Popsány jsou i další sociálně patologické jevy mezi současnou mládeží. S danou tematikou nesporně souvisí období adolescence, které je z mnoha důvodů nazýváno krizovým a ve kterém se nachází většina studentů středních škol. Tato kapitola je vzhledem ke své důležitosti podrobně propracována. V teoretické části práce jsou rovněž představeny rozdíly ve výskytu sociálně patologických jevů mezi pohlavími. V diplomové práci je dále objasněn systém primární prevence v České republice, důležitost rodinného a školního prostředí a vliv vrstevnické skupiny na zdravý rozvoj osobnosti. Závěrem teoretická část přibližuje alespoň některé z aktuálních trendů v prevenci a řešení sociálně patologických jevů na školách. V empirické části je představena škola - Střední odborná škola managementu a služeb, s.r.o. (Schulhoffova 844, Praha 4), na které byla provedena výzkumná sonda, pomocí které je mapován výskyt vybraných sociálně patologických jevů u studentů. Výzkumná...
Zkušenost s šikanou u žáků základních škol
Kořínková, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Chrdlová, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce je zaměřit se z různých úhlů pohledu na velice aktuální problém šikany na základních školách, který může velmi negativně ovlivnit zkušenost žáků se školou a poznamenat je na celý život. Dále pak v empirickém šetření objasnit, jak šikanu vidí učitelé a zda jsou schopni ji účinně řešit. Teoretická část se podrobněji zabývá šikanou na základních školách a to od vymezení samotného pojmu šikany až po její prevenci. Popisuje nejčastější druhy šikany, které se v tomto prostředí mohou vyskytovat. Následně svoji pozornost zaměřuje na profily hlavních aktérů tohoto patologického jevu. Závěr teoretické části je věnován správnému postupu při výslechu jednotlivých aktérů šikany. a následné práci pedagoga s třídou, agresory i oběťmi tak, aby se zamezilo případnému opakování situace a celý incident zanechal na všech zúčastněných co nejmenší následky. Praktická část obsahuje výsledky z dotazníkového šetření, které bylo uskutečněno v roce 2010 na základních školách v Pardubicích. Jeho cílem bylo zjistit teoretické znalosti a praktické zkušenosti pedagogů s problematikou týkající se šikany u žáků základních škol.
Sociálně patologické jevy u dětí a dospívajících se zvláštním zřetelem k šikaně
Štěpánková, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Chrdlová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou nejčastějších sociálně patologických jevů u dětí a mládeže, zvláštní zřetel je věnován charakteristice a výskytu šikany na druhém stupni základní školy. Práce má dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část je zaměřena na přehled a popis projevů agresivity, vandalismu, záškoláctví, různých forem závislostí a poruch příjmu potravy. Významná část je věnována šikaně (agresor, oběť, projevy, příčiny vzniku, prevence). Empirická část obsahuje dotazníkové šetření zaměřené na zjištění aktuální situace v třídních kolektivech na dvou základních školách s odlišným zázemím (město, venkov). Jednotlivé otázky dotazníku mají za úkol přinést výpověď o atmosféře v třídních kolektivech, o převažujících formách šikany, o odlišnosti v chování chlapců a dívek. Další otázky se týkají orientace žáků v problematice šikany a schopnosti formulovat představy o možnostech nápravy a řešení. Vyhodnocením dotazníku se z pěti stanovených hypotéz potvrdily čtyři: převaha agrese chlapců nad děvčaty větší výskyt útoků slovních nad fyzickými obsah pojmu šikana chápe naprostá většina dotazovaných na rodiče se žáci obracejí s mírnou převahou nad učiteli Odpovědi žáků na otázky související s klimatem třídy a výskytem šikany jsou se stanovenou hypotézou o jejich přímé souvislosti v rozporu. Zcela...
Vývoj přístupů k užívání drog v ČR po roce 1989
Grolmusová, Lucie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Chrdlová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na popis vývoje přístupů české společnosti k drogám po roce 1989. V teoretické části je popsán vývoj trestně právních přístupů (s důrazem na vývoj související legislativy po roce 1989), vývoj přístupu medicínského (představen je bio-psycho-sociální model závislosti, základní typy služeb a vývoj těchto služeb po roce 1989) a vývoj koordinace obou přístupů v podobě proti drogové politiky České republiky (jako nový fenomén po roce 1989). Praktická část představuje expertní šetření, při kterém byli osloveni odborníci reprezentující přístup trestně právní i bio-psycho-sociální (praktikující v rámci různých služeb pro uživatele drog), s cílem získat jejich pohled na vývoj přístupů společnosti k drogám a porovnat názor odborníků se zjištěními uvedenými v teoretické části této práce.
Žáci základních škol a návykové látky
Veverková, Magdalena ; Chrdlová, Michaela (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce s názvem "Žáci základních škol a návykové látky" se zabývá problematikou zneužívání návykových látek mezi dětmi staršího školního věku. Jejím cílem je zjistit stav informovanosti o škodlivosti návykových látek a míru jejich zneužívání mezi žáky základních škol. V teoretické části diplomové práce je pomocí poznatků čerpaných z odborné literatury i vlastní zkušenosti řešena charakteristika dítěte staršího školního věku a žáka základní školy praktické, dále pak komplexní problematika návykových látek včetně prevence před jejich zneužíváním. Empirická část je popisem realizace empirické sondy. Výsledky ukazují na špatnou informovanost a větší zkušenost s jejich zneužíváním u žáků základních škol praktických.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.