Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj komunikační schopnosti u dětí s autismem pomocí Verbálního chování - aplikované behaviorální analýzy
Chrapková, Kateřina ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Rozvoj komunikační schopnosti u dětí s autismem pomocí Verbálního chování - aplikované behaviorální analýzy AUTOR: Bc. Kateřina Chrapková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá rozvojem komunikační schopnosti u dětí s autismem pomocí Verbálního chování - aplikované behaviorální analýzy (VB-ABA). Cílem práce je představit přístup VB-ABA jako účinnou intervenci pro osoby s poruchami autistického spektra (PAS). Jedná se o práci monografickou, převážně teoretické povahy. Empirickou část tvoří evaluační jednopřípadová studie. Obsah práce je rozřazen do šesti teoretických a jedné empirické kapitoly. První kapitola uvádí do problematiky komunikace z pohledu behaviorismu a srovnává tento přístup s pohledem klasické lingvistiky. Druhá kapitola popisuje teorie osvojení jazyka a vývoje řeči z behaviorálního a lingvistického pohledu. Třetí kapitola pojednává o rozvoji dětské řeči v rámci ontogeneze a její funkce. Čtvrtá kapitola se věnuje problematice narušené komunikační schopnosti v kontextu PAS. Pátá kapitola uvádí do problematiky praxe založené na důkazech a přináší informace o současném zahraničním výzkumu v oblasti intervencí pro osoby s PAS. Poslední teoretická kapitola je věnována VB-ABA v kontextu oboru behaviorální...
Praktické využití aplikované behaviorální analýzy při tvorbě individuálně vzdělávacích plánů u dětí s autismem
Chrapková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
NÁZEV: Praktické využití aplikované behaviorální analýzy při tvorbě individuálního vzdělávacího plánu u dítěte s autismem. AUTOR: Kateřina Chrapková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá praktickým využitím aplikované behaviorální analýzy (ABA) při tvorbě individuálního vzdělávacího planu (IVP) u dítěte s autismem. Pokouší se také přinést ucelenější pohled na intervenci ABA, která osobám s poruchami autistického spektra (PAS) nabízí další možnost výchovně-vzdělávacího procesu. Obsah práce je členěn do čtyř částí. V první kapitole jsou charakterizovány poruchy autistického spektra a jejich klasifikace. Jsou zde popsány možnosti vzdělávaní osob s PAS a také strategie tvorby individuálního vzdělávacího plánu. Druhá kapitola seznamuje s historií a vývojem aplikované behaviorální analýzy a specifickým přístupem Verbálního chování - aplikované behaviorální analýzy (VB-ABA). Pro komplexní pohled na intervenci VB-ABA je do teoretické části zahrnut nástin struktury a organizace programu, vymezení terminologie a stručný přehled metod učení. Poslední kapitola je zaměřena na tvorbu individuálního vzdělávacího plánu a má teoreticko-aplikační charakter. Teoretická část seznamuje se strategií tvorby IVP a edukačně hodnotícím profilem...
Rozvoj komunikační schopnosti u dětí s autismem pomocí Verbálního chování - aplikované behaviorální analýzy
Chrapková, Kateřina ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Rozvoj komunikační schopnosti u dětí s autismem pomocí Verbálního chování - aplikované behaviorální analýzy AUTOR: Bc. Kateřina Chrapková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá rozvojem komunikační schopnosti u dětí s autismem pomocí Verbálního chování - aplikované behaviorální analýzy (VB-ABA). Cílem práce je představit přístup VB-ABA jako účinnou intervenci pro osoby s poruchami autistického spektra (PAS). Jedná se o práci monografickou, převážně teoretické povahy. Empirickou část tvoří evaluační jednopřípadová studie. Obsah práce je rozřazen do šesti teoretických a jedné empirické kapitoly. První kapitola uvádí do problematiky komunikace z pohledu behaviorismu a srovnává tento přístup s pohledem klasické lingvistiky. Druhá kapitola popisuje teorie osvojení jazyka a vývoje řeči z behaviorálního a lingvistického pohledu. Třetí kapitola pojednává o rozvoji dětské řeči v rámci ontogeneze a její funkce. Čtvrtá kapitola se věnuje problematice narušené komunikační schopnosti v kontextu PAS. Pátá kapitola uvádí do problematiky praxe založené na důkazech a přináší informace o současném zahraničním výzkumu v oblasti intervencí pro osoby s PAS. Poslední teoretická kapitola je věnována VB-ABA v kontextu oboru behaviorální...
Praktické využití aplikované behaviorální analýzy při tvorbě individuálně vzdělávacích plánů u dětí s autismem
Chrapková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
NÁZEV: Praktické využití aplikované behaviorální analýzy při tvorbě individuálního vzdělávacího plánu u dítěte s autismem. AUTOR: Kateřina Chrapková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá praktickým využitím aplikované behaviorální analýzy (ABA) při tvorbě individuálního vzdělávacího planu (IVP) u dítěte s autismem. Pokouší se také přinést ucelenější pohled na intervenci ABA, která osobám s poruchami autistického spektra (PAS) nabízí další možnost výchovně-vzdělávacího procesu. Obsah práce je členěn do čtyř částí. V první kapitole jsou charakterizovány poruchy autistického spektra a jejich klasifikace. Jsou zde popsány možnosti vzdělávaní osob s PAS a také strategie tvorby individuálního vzdělávacího plánu. Druhá kapitola seznamuje s historií a vývojem aplikované behaviorální analýzy a specifickým přístupem Verbálního chování - aplikované behaviorální analýzy (VB-ABA). Pro komplexní pohled na intervenci VB-ABA je do teoretické části zahrnut nástin struktury a organizace programu, vymezení terminologie a stručný přehled metod učení. Poslední kapitola je zaměřena na tvorbu individuálního vzdělávacího plánu a má teoreticko-aplikační charakter. Teoretická část seznamuje se strategií tvorby IVP a edukačně hodnotícím profilem...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.