Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hardware acceleration of object detection in images
Musil, Petr ; Chalmers, Alan (oponent) ; Kadlec, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Nowadays, an increasing number of cameras and surveillance systems can be observed.  The amount of information that these devices produce is enormous, and it is not in human power to process it all, therefore using computing power is needed. Modern computer vision algorithms, especially object detection, already achieve excellent results.  One of the disadvantages of current vision algorithms is high computational complexity. Therefore, it is desired to implement these algorithms into a suitable device with better performance to power ratio. FPGA represents a reliable option due to its parallel and power-efficient computing. This dissertation aims to propose methods for optimising the object detector in an image running on an FPGA. These detectors use boosted soft cascades of classifiers with local image feature like weak classifiers. The proposed detectors use sequential evaluation of weak classifiers. More positions in the image are evaluated in parallel to increase the detection performance. Also, a new approach for multiscale object detection is proposed; its advantage is no need for external memory. The new detectors were experimentally verified on the tasks of detecting faces and license plates. The results outperform the current state-of-the-art, allow to create object detectors with higher detection performance, better power to resources ratio and better detection accuracy.
Ghost-free HDR video using FPGA
Musil, Martin ; Schmidt, Jan (oponent) ; Chalmers, Alan (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
This thesis proposes an algorithm for multi-exposure ghost-free HDR video acquisition for embedded devices. The Ghost-free HDR acquisition was evaluated on the state-of-the-art FPGA architecture and achieved more than real-time performance of 96FPS on FullHD resolution. The proposed Ghost-free algorithm produces output visually comparable to the state-of-the-art algorithms which are considerably more demanding or not implementable on embedded devices at all.
Appearance matching and fabrication using differentiable material models
Nindel, Thomas Klaus ; Wilkie, Alexander (vedoucí práce) ; Chalmers, Alan (oponent) ; Magnor, Marcus (oponent)
Výpočetní deriváty kódu - s kódem - jsou jedním z klíčových aktivátorů revoluce strojového učení. V počítačové grafice umožňuje automatická diferenciace řešit problémy s inverzním renderingem, kde se z jednoho nebo několika vstupních snímků získávají parametry jako je odrazovost objektu, poloha nebo koeficienty rozptylu a absorpce ob- jemu. V této práci zvažujeme problémy s přizpůsobením vzhledu a s výrobou, které lze uvést jako příklady problémů s inverzním renderingem. Zatímco optimalizace založená na gradientu, kterou umožňují diferencovatelné programy, má potenciál přinést velmi dobré výsledky, vyžaduje správné využití. Diferenciovatelný rendering není řešením problémů typu brokovnice. Diskutujeme jak teoretické koncepty, tak praktickou implementaci dife- rencovatelných renderingových algoritmů a ukazujeme, jak se spojují s různými problémy s přizpůsobením vzhledu. 1
Hardware acceleration of object detection in images
Musil, Petr ; Chalmers, Alan (oponent) ; Kadlec, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Nowadays, an increasing number of cameras and surveillance systems can be observed.  The amount of information that these devices produce is enormous, and it is not in human power to process it all, therefore using computing power is needed. Modern computer vision algorithms, especially object detection, already achieve excellent results.  One of the disadvantages of current vision algorithms is high computational complexity. Therefore, it is desired to implement these algorithms into a suitable device with better performance to power ratio. FPGA represents a reliable option due to its parallel and power-efficient computing. This dissertation aims to propose methods for optimising the object detector in an image running on an FPGA. These detectors use boosted soft cascades of classifiers with local image feature like weak classifiers. The proposed detectors use sequential evaluation of weak classifiers. More positions in the image are evaluated in parallel to increase the detection performance. Also, a new approach for multiscale object detection is proposed; its advantage is no need for external memory. The new detectors were experimentally verified on the tasks of detecting faces and license plates. The results outperform the current state-of-the-art, allow to create object detectors with higher detection performance, better power to resources ratio and better detection accuracy.
Ghost-free HDR video using FPGA
Musil, Martin ; Schmidt, Jan (oponent) ; Chalmers, Alan (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
This thesis proposes an algorithm for multi-exposure ghost-free HDR video acquisition for embedded devices. The Ghost-free HDR acquisition was evaluated on the state-of-the-art FPGA architecture and achieved more than real-time performance of 96FPS on FullHD resolution. The proposed Ghost-free algorithm produces output visually comparable to the state-of-the-art algorithms which are considerably more demanding or not implementable on embedded devices at all.
Atmospheric Rendering
Hošek, Lukáš ; Wilkie, Alexander (vedoucí práce) ; Chalmers, Alan (oponent) ; Kider Jr., Joseph T. (oponent)
Název: Rendering atmosféry Autor: Mgr. Lukáš Hošek Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí: doc. Dr. Alexander Wilkie, Katedra softwaru a výuky informatiky Abstrakt: Obloha je důležitou součástí všech venkovních scén. Tato práce se zabývá modely oblohy- způsobem, jak integrovat oblohu a atmosférické efekty do ren- dereru. V této práci zkoumáme fyziku rozptylu světla v atmosféře a detailně popisu- jeme postup konstrukce fyzikálně založeného atmosférického simulátoru implemen- tovaného jako path-tracer. Tento path-tracer je plně spektrální a produkuje polarizační data. Nakonec představujeme dva analytické modely oblohy. Tyto praktické modely se dají snadno integrovat i do real-time rendererů a kombinují věrnost vzhledu sku- tečné oblohy s nízkou výpočetní náročností. První model je jednodušší verze, která poskytuje pouze data radiance oblohy. Druhý model navíc poskytuje polarizační data, modeluje vzhled oblohy po západu slunce včetně přesného modelu stínu Země, vzdušnou perspektivu a poskytuje data pro kompletní sféru obklopující pozorovatele. Klíčová slova: počítačová grafika, rendering, modely oblohy, modely atmosféry

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.