Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti rozvoje dítěte raného věku pomocí pohybu
Chadimová, Helena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi a způsoby rozvoje dítěte v předškolním věku. Cílem práce je prokázání pozitivního vlivu řízených pohybových aktivit a větší efektivity na proces učení se dovednostem, znalostem a rozvoji schopností, dětí ve věku od dvou do čtyř let, a to v rámci všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Využita byla metoda experimentu spočívajícího v realizaci čtrnáctidenního působení na experimentální skupinu dětí s cílem působit na jejich celkový rozvoj pomocí pohybových aktivit. Šetření bylo založené na absolvování výchovně vzdělávacího programu využívajícího pohybové i nepohybové aktivity, na vstupním a výstupním měření úrovně týchž dílčích schopností, dovedností a znalostí dvou skupin dětí po osmi členech a srovnání získaných výsledků. Zjištěno přitom bylo, že pohybové aktivity lze u předškolních dětí využít v rámci výchovně vzdělávacího procesu coby jednu z jeho složek, a to jako se srovnatelným efektem jako při využití aktivit nepohybového charakteru. Klíčová slova Pohyb, ontogenetický vývoj, rozvoj dítěte, předškolní věk, hra
Možnosti rozvoje dítěte raného věku pomocí pohybu
Chadimová, Helena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi a způsoby rozvoje dítěte v předškolním věku. Cílem práce je prokázání pozitivního vlivu řízených pohybových aktivit a větší efektivity na proces učení se dovednostem, znalostem a rozvoji schopností, dětí ve věku od dvou do čtyř let, a to v rámci všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Využita byla metoda experimentu spočívajícího v realizaci čtrnáctidenního působení na experimentální skupinu dětí s cílem působit na jejich celkový rozvoj pomocí pohybových aktivit. Šetření bylo založené na absolvování výchovně vzdělávacího programu využívajícího pohybové i nepohybové aktivity, na vstupním a výstupním měření úrovně týchž dílčích schopností, dovedností a znalostí dvou skupin dětí po osmi členech a srovnání získaných výsledků. Zjištěno přitom bylo, že pohybové aktivity lze u předškolních dětí využít v rámci výchovně vzdělávacího procesu coby jednu z jeho složek, a to jako se srovnatelným efektem jako při využití aktivit nepohybového charakteru. Klíčová slova Pohyb, ontogenetický vývoj, rozvoj dítěte, předškolní věk, hra
Tělesná výchova na 1. stupni základní školy
Chadimová, Helena ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na kvalitu a obsah hodin tělesné výchovy na 1.stupni základních škol (dále jen ZŠ).Z hlediska struktury hodin (úvodní, zahřívací část, průpravnou část, hlavní a závěrečnou část) a také zda jejich náplň odpovídá věkovým zvláštnostem dětí mladšího školního věku a zda jsou zařazovány zdravotní a nápravné cviky. Součástí práce jsou příklady zdravotních cviků a příklady motivačních her, zážitkových a psychomotorických her a her pro rozvoj různých pohybových dovedností jedince. Na hodinách byla též sledována pestrost hodin, právě co do využití různých her, pomůcek, náčiní či nářadí.Zamýšlí se také nad rozsahem hodin Tv na školách a zda jednotlivé tématické plány odpovídají požadavkům RVP.
Mezinárodní civilní procesní právo v Evropské unii: Řízení o drobných nárocích dle Nařízení ES č.861/2007
Chadimová, Helena ; Růžička, Květoslav (oponent) ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce)
74 Závěr Evropské mezinárodní právo soukromé, potažmo i jeho civilní složka, prošlo poměrně zajímavým vývojem. Na prahu milénia doznalo prostřednictvím Amsterdamské smlouvy zásadní změny svým přesunem z třetího, unijního pilíře, do oblasti práva komunitárního, v jehož rámci zažívá v současné době nevídaný rozkvět. Je možno říci, že mezinárodní právo soukromé tímto přesunem dostalo v rámci Evropské unie vedle typických vnitrostátních a mezinárodních úrovní ne úroveň třetí, ale doslova třetí rozměr, komunitární. Oblasti, které evropské právo soukromé mezi členskými státy reguluje, sahají od určení soudní příslušnosti přes stanovení jednotných kolizních norem až po vytvoření svébytných ryze evropských řízení, jakými jsou řízení o evropském platební rozkaze a řízení o drobných nárocích. Právě dva posledně zmiňované instituty je možno považovat za zlomové ve vývoji evropského mezinárodního civilního procesního práva, neboť zavádějí jednotné soukromoprávní řízení pro celé území EU (kromě Dánska) a jejich výsledkem je nový, dosud neznámý komunitární titul. Evropské řízení o drobných pohledávkách je institutem, který významně zjednodušuje přeshraniční spory s nízkou hodnotou nároku, a tím umožňuje snazší přístup věřitelů k vymožení své pohledávky v těchto věcech. I přes určité sporné otázky naznačené v textu se...

Viz též: podobná jména autorů
4 Chadimová, Hana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.