Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Využití ICT ve výuce českého jazyka
Bušová, Lucie ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Kamiš, Karel (oponent) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Cílem disertační práce je popsat potřebné podmínky a možnosti začlenění informačních a komunikačních technologií (ICT) do vyučování vzdělávacího oboru český jazyk a literatura. Moderní informační a komunikační technologie jsou každodenní součástí života žáků i učitelů, ale především učitelé mají největší podíl na implementaci ICT do výchovně- vzdělávacího procesu, proto se práce zaměřuje na problematiku implementace ICT z pozice učitele. Teoretická část disertace seznamuje s novými trendy a koncepcemi, které jsou v souvislosti se zapojování ICT do primárního vzdělávání ve světě diskutovány, popisuje revizi Bloomovy taxonomie výukových cílů, jež by mohla být jako Bloomova digitální taxonomie využívána při stanovování výukových cílů v informační společnosti 21. století. Na základě známých typologií implementace ICT do vyučování přináší disertace typologii vlastní, primárně orientovanou na vzdělávací obor český jazyk a literatura, a shrnuje pozitiva a případná negativa implementace ICT do vzdělávání. Praktická část představuje dvě výzkumné oblasti: akční průzkum a dotazníkové šetření Počítače ve výuce českého jazyka. Akční průzkum analyzuje dlouhodobé pozorování vlastní výuky českého jazyka a literatury zahrnující návštěvy počítačové učebny v průběhu jednoho školního roku. Na podkladě závěrů...
Využití ICT ve výuce českého jazyka
Bušová, Lucie ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Kamiš, Karel (oponent) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Cílem disertační práce je popsat potřebné podmínky a možnosti začlenění informačních a komunikačních technologií (ICT) do vyučování vzdělávacího oboru český jazyk a literatura. Moderní informační a komunikační technologie jsou každodenní součástí života žáků i učitelů, ale především učitelé mají největší podíl na implementaci ICT do výchovně- vzdělávacího procesu, proto se práce zaměřuje na problematiku implementace ICT z pozice učitele. Teoretická část disertace seznamuje s novými trendy a koncepcemi, které jsou v souvislosti se zapojování ICT do primárního vzdělávání ve světě diskutovány, popisuje revizi Bloomovy taxonomie výukových cílů, jež by mohla být jako Bloomova digitální taxonomie využívána při stanovování výukových cílů v informační společnosti 21. století. Na základě známých typologií implementace ICT do vyučování přináší disertace typologii vlastní, primárně orientovanou na vzdělávací obor český jazyk a literatura, a shrnuje pozitiva a případná negativa implementace ICT do vzdělávání. Praktická část představuje dvě výzkumné oblasti: akční průzkum a dotazníkové šetření Počítače ve výuce českého jazyka. Akční průzkum analyzuje dlouhodobé pozorování vlastní výuky českého jazyka a literatury zahrnující návštěvy počítačové učebny v průběhu jednoho školního roku. Na podkladě závěrů...
Netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole
Štěpáník, Stanislav ; Bušová, Lucie (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Diplomová práce Netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZS na jedné straně vymezuje tradiční metody a formy práce, které jsou ve vyučování češtině na 2. stupni základních škol používány, a na straně druhé definuje a popisuje netradiční metody a formy práce, jež jsou v praktické výuce používány spíše výjimečně. Skutečný stav v našich školách, jak ho vidí žáci a učitelé, ověřuje sonda provedená v základních školách a víceletých gymnáziích. Součástí práce je také konfrontace používaných metod a forem práce ve vyučování angličtině jako mateřskému jazyku ve školách ve Spojeném království a vyučování angličtině jako jazyku cizímu v českých školách. Praktická část pak obsahuje návrhy konkrétních netradičních aktivit pro reálnou výuku.
Kritéria a způsoby hodnocení ve výuce slohu
Černá, Martina ; Bušová, Lucie (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem hodnocení, jeho specifičností v hodinách slohové výchovy. Zaměřuje se na psané projevy žáků, zkoumá způsoby a kritéria hodnocení kontrolních slohových prací. Vychází z analýzy opravených slohových prací žáků a z dotazníkového šetření. Vyhodnocuje v praxi využívané způsoby hodnocení, navrhuje možný systém označování chyb, vhodné kriteriální hodnocení, uvádí seznam možných kritérií. Navrhuje některé možné způsoby, jak naučit pracovat žáky s kritérii hodnocení a s vlastní chybou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.