Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učebnice dějepisu padesátých a šedesátých let dvacátého století
Bičová, Lenka ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Záměrem analýzy učebnic dějepisu je vyhodnocení obtížnosti textu a míry didaktické vybavenosti učebnic a vzájemné posouzení úrovně učebnic z let padesátých a šedesátých. Určující pro výuku dějepisu v každém postupném ročníku jsou učební osnovy vydávané každým rokem. Jejich obsah okruhů témat se mění. Na počátku padesátých let byla do učebních osnov zařazována témata s politickým a ideologickým obsahem. Vynechána byla témata považovaná za méně důležitá. Nejvyšší počet vyřazených politických a ideologických témat byl v roce 1957 po politickém uvolnění ve společnosti. Kritické analýze byly podrobeny učební osnovy z padesátých a šedesátých let v první a druhé kapitole. Třetí kapitola se věnuje analýze syntaktické a sémantické obtížnosti textu učebnice a vyhodnocuje náročnost textu pro výuku. Sleduje také didaktickou vybavenost učebnic. Tato kapitola je rozhodující pro vzájemné porovnání učebnic. Je nejdůležitějším kritériem hodnocení kvality učebnic. KLÍČOVÁ SLOVA: Školský zákon, učební osnovy, učebnice, ideologie, obtížnost textu, didaktická vybavenost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Učebnice dějepisu padesátých a šedesátých let dvacátého století
Bičová, Lenka ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Záměrem analýzy učebnic dějepisu je vyhodnocení obtížnosti textu a míry didaktické vybavenosti učebnic a vzájemné posouzení úrovně učebnic z let padesátých a šedesátých. Určující pro výuku dějepisu v každém postupném ročníku jsou učební osnovy vydávané každým rokem. Jejich obsah okruhů témat se mění. Na počátku padesátých let byla do učebních osnov zařazována témata s politickým a ideologickým obsahem. Vynechána byla témata považovaná za méně důležitá. Nejvyšší počet vyřazených politických a ideologických témat byl v roce 1957 po politickém uvolnění ve společnosti. Kritické analýze byly podrobeny učební osnovy z padesátých a šedesátých let v první a druhé kapitole. Třetí kapitola se věnuje analýze syntaktické a sémantické obtížnosti textu učebnice a vyhodnocuje náročnost textu pro výuku. Sleduje také didaktickou vybavenost učebnic. Tato kapitola je rozhodující pro vzájemné porovnání učebnic. Je nejdůležitějším kritériem hodnocení kvality učebnic. KLÍČOVÁ SLOVA: Školský zákon, učební osnovy, učebnice, ideologie, obtížnost textu, didaktická vybavenost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.