Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití controllingu v podniku
Bencová, Monika ; Bouchner, Martin (oponent) ; Žižlavský, Ondřej (vedoucí práce)
Záměr diplomové práce je popsat controlling a jeho funkci v reálném podniku. Konkrétně se zaměřuje na oblast nákladů odchylek a analýzu jejich vzniku. Teoretická část slouží jako východisko pro pochopení reálných procesů v podniku, a na ně navazuje jejich zhodnocení a návrhy na zlepšení v oblasti řízení nákladů.
Využití controllingu v podniku
Bencová, Monika ; Bouchner, Martin (oponent) ; Žižlavský, Ondřej (vedoucí práce)
Záměr diplomové práce je popsat controlling a jeho funkci v reálném podniku. Konkrétně se zaměřuje na oblast nákladů odchylek a analýzu jejich vzniku. Teoretická část slouží jako východisko pro pochopení reálných procesů v podniku, a na ně navazuje jejich zhodnocení a návrhy na zlepšení v oblasti řízení nákladů.
Návrhy a realizace dekorací barokního divadla v Čechách v 18. století
Benčová, Monika ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Sládek, Miloš (oponent) ; Kazlepka, Zdeněk (oponent)
Tato disertační práce se zabývá dekoracemi barokního divadla na území České republiky v 18. století a zpracováním zejména jejich návrhů v návaznosti na šlechtické rody. Časový rozsah je vymezen působením rodiny GalliBibienů až po tvorbu Josefa Platzera. Dekorace zámeckého divadla jsou uvedeny na pozadí rakouských a italských vlivů, které přímo ovlivňovaly české prostředí a vzájemnou provázanost s dalšími barokními divadly v evropských městech.Dekorace zámeckého divadla uvádím na pozadí zahraničních vlivů (vídeňských a italských), které přímo působily na české prostředí a vzájemné provázanosti s dalšími barokními divadly v evropských městech. V této souvislosti se nabízí otázka, která se stala jednou z hlavních linií práce, a to jestli existovala čistě česká jevištní tvorba ovlivněná evropským divadelním uměním anebo se jednalo o uplatňování vídeňských a italských vzorů na českém území. A jestli se tak může mluvit o "českém jevištním umění" anebo obecněji o středoevropském jevištním výtvarnictví.Od počátku byla práce koncipována tak, aby vyzdvihla ty nejlepší příklady v dané problematice. Ve své práci se nesnažím pojmout kompletně dílo všech známých umělců (scénografů), ať již českých či zahraničních, kteří se scénické tvorbě na území České republiky věnovali, ale zaměřuji se jen na některé...
F. A. hrabě Špork v grafických listech a obrazech
Benčová, Monika ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Oulíková, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá portréty Františka Antonína hraběte Šporka. Seznamuje s grafickými a malovanými podobiznami (všechny, kromě jedné miniatury, se nacházejí ve sbírkách v České republice), které si hrabě nechával tvořit zejména k prezentaci své osoby. Část práce je věnovaná životu hraběte, jeho zálibám, koníčkům a sudičským sporům, jež se promítly do jednotlivých děl (erbovní heslo "Pravda a Spravedlnost", lovecký řád sv. Huberta, lázně a hospitál Kuks atd.). Hlavní důraz je pak zejména kladen na představení dochovaných podobizen hraběte Šporka stejně jako seznámení s nově objevenými nebo nepublikovanými obrazy a grafikami, určení jejich autorství, doby vzniku spolu s ikonografickým rozborem. Vedle sebe se setkáváme s odlišnými autory a jejich výtvarnými kvalitami - vzniká tak rozmanitý soubor portrétů hraběte Šporka, jenž nebyl doposud kompletně zpracovaný. Katalog, důležitá součást práce, přichází na konci práce. Obsahuje již zpracované informace, především v případě olejomaleb pak i některé informace doplňuje.
Italská renesanční kresba z let 1500-1520 ve veřejných sbírkách zemí Koruny české
Benčová, Monika ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Kropáček, Jiří (oponent)
Resumé Bakalářská práce se zabývá "Italskou renesanční kresbou z let 1500-1520 ve veřejných sbírkách zemí Koruny české". Tato práce seznamuje se situací prvních dvou desetiletí 16. století. V průběhu těchto let se změnilo postavení jednotlivých měst (škol) pod vlivem politické situace. Benátky, rozvíjející se jako nezávislé a svébytné město, zlepšilo svojí pozici jako kulturního centra. Na krátkou dobu se na vrchol dostalo i město Řím, a to za papeže Julia II., který chtěl vytvořit jedinečný ohromující soubor umělecké tvorby. Takováto ambice vyžadovala přítomnost mnoha významných umělců. V českých sbírkách se k časovému rozmezí mezi lety 1500-1520 nachází 16 kreseb od 13 umělců, kteří náleželi do různých uměleckých škol: z florentské školy Filippino Lippiho a Andrea del Sarto; z cremonské školy Boccaccio Boccaccino, Francesco Casella, a třetí umělec z Cremony Tommaso Aleni; z Benátek Giovanni Bellini a Sebastiano del Piombo; ze severní Itálie (Bologna, Lombardie) Amico Aspertini, Marcantio Raimondi a neznámý autor (zv. Lombardský anonym); poslední je umělecká tvorba v Římě - Raffael a Baldassare Peruzzi. Na konec jsou popsané dvě studie ženských postav, dosud nepublikovaných, od neznámého autora (uváděný jako Kreslíř 1. poloviny 16. století). Hlavní zájem je zejména kladen na studium kreseb, pro kompletní...

Viz též: podobná jména autorů
5 Benčová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.