Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní úprava řešení environmentální kriminality na úseku nelegálního obchodu v oblasti fauny a flóry
Bareš, David ; Stejskal, Vojtěch (vedoucí práce) ; Franková, Martina (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o právní úpravě, která má za úkol řešit environmentální kriminalitu na úseku nelegálního obchodu s faunou a flórou v České republice. Pro předkládanou práci je stěžejní pohled na předpisy tuzemského trestního práva, který je doplněn exkurzem do souvisejících předpisů mezinárodního práva a práva Evropské unie. Přibližuje také fenomén nelegálního obchodu s faunou a flórou, jeho charakteristické znaky, historický vývoj, nejčastěji obchodované artikly a další specifika, která jsou pro tento nezákonný druh lidské činnosti typická. Teoretická východiska jsou doplněna pohledem na navazující praxi v podobě praktických příkladů, soudních rozhodnutí a statistických dat. V neposlední řadě tato diplomová práce obsahuje několik návrhů na zlepšení stávající právní úpravy a uvádí některé výhrady k aplikační praxi.
Nauky o barvách v osvícenství a jejich vliv v umění avantgardy
Bareš, David ; Wittlich, Petr (vedoucí práce) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
Myšlení o barvách provází člověka od samotných počátků jeho uvědomělé existence. V centru mojí pozornosti bude estetické vnímání barev a významy, který jim byly přisuzovány ve výtvarném umění. Z tohoto hlediska se jimi zabývali již antičtí filosofové, velkou pozornost jim věnoval Aristoteles. Ve středověku nalezla symbolika barev své vyjádření u mistrů oltářních obrazů, kteří pracovali s alegorickými významy převzatými z mystické literatury. Návaznost nalézáme u Leonarda da Vinci, který středověkou symboliku propojil s vědecky exaktní definicí barevné perspektivy. Otevřel prostor pro exatní uvažování o barvách, které je spojeno s filosofy baroka Françoisem d'Aguilonem nebo René Descartem. Už ze stručného náhledu do historie teorie barev vyplývá, že se jedná o téma velmi obsáhlé a není možné se mu věnovat v jediné publikaci. Vybral jsem si tudíž pro zpracování užší oblast, která časově započíná vynalezením fyzikální teorie světla Isaakem Newtonem a končí s výkvětem avantgardních tendencí v umění první poloviny 20. století. Jelikož by se však i takto jednalo o nadměrně širokou problematiku, přistoupil jsem ještě k omezení tematickému, ve kterém se budu soustředit především na vlivy, které myšlení osvícenců a preromantiků zanechalo v umění moderních malířů. Ti se totiž ke slavným teoriím barev z konce 18. a...
Kupka a skupina Abstraction-Création
Bareš, David ; Lahoda, Vojtěch (oponent) ; Wittlich, Petr (vedoucí práce)
František Kupka je v bohatém spektru umění evropské moderny osobnost zásadní a přitom nezařaditelná. Zároveň je však zřejmě jediným ze zakladatelů abstraktního malířství, který dosud nemá souhrnný katalog své životní tvorby a trpí neustálým přehlížením a nedostatkem literatury. Ve skrovné literatuře, která se Kupkovi věnuje a sestává především z výstavních katalogů, novinových článků nebo drobnějších publikací, se pozornost historiků umění zatím věnovala zejména jeho razantnímu nástupu na pařížském uměleckém nebi v desátých letech 20. století. V následující seminární práci se zaměřím na Kupkovu tvorbu meziválečného období, která je charakteristická určitým přiblížením se Františka Kupky k jeho pařížským kolegům sdruženým ve skupině Abstraction-Création. Hlavní zdroje práce jsou tři: revue skupiny Abstraction-Création, korespondence vyměněná mezi Kupkou a Doesburgem a vizuální srovnání konkrétních uměleckých děl pocházející z nejrůznějších pramenů. Na úvod však uvádím také letmé seznámení s obecnými evropskými dějinami v období mezi dvěma světovými válkami, v nichž bývá za tradiční předěl bezstarostných "bláznivých" dvacátých let a let třicátých považována hospodářská recese na newyorské burze.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.