Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Adaptační proces z pohledu technicko-hospodářských pracovníků výrobních automobilových organizací
Banýrová, Kateřina ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou adaptace v organizacích. Cílem práce je analýza pohledu technicko-hospodářských pracovníků výrobních automobilových organizací na adaptační proces. Dílčím cílem práce je poskytnout doporučení pro nastavení procesu adaptace pracovníků ve zkoumané organizaci na základě identifikovaných názorů a preferencí dotázaných zaměstnanců. První část práce shrnuje teoretická východiska a vymezuje adaptaci nejprve obecně v širších souvislostech. Následně se věnuje již adaptaci v podnikovém prostředí. Popisuje význam adaptace v kontextu situace na trhu práce a dále se zaměřuje na fáze, subjekty, nástroje a znaky efektivní řízené adaptace v podnicích. K dosažení cíle bylo využito kvantitativního dotazníkového šetření ve vybrané výrobní automobilové společnosti. Výsledky šetření ukázaly, že respondenti přikládají úspěšné adaptaci vysoký význam a neúspěšná adaptace je pro ně důvod ukončit spolupráci. Změna zaměstnání či pozice je respondenty vnímána jako náročná životní událost, proto by organizace měla nováčkům věnovat speciální pozornost, přičemž nováčkem je v očích dotázaných pracovníků vždy zaměstnanec přicházející z externího prostředí, občasně i zaměstnanec měnící pobočku či pozici v rámci stávající organizace. Adaptační aktivity by měly být dle většiny respondentů...
Přínosy mezigeneračních programů zaměřených na čtení dětem z pohledu seniorů
Banýrová, Kateřina ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá mezigeneračními programy. Konkrétně řeší přínosy mezigeneračních programů orientovaných na čtení dětem v mateřských školách z pohledu participujících seniorů a vliv účasti v programech tohoto typu na well-being zúčastněných jedinců. Práce je členěna do čtyř kapitol. První kapitola se věnuje úvodu do mezigenerační problematiky a mezigeneračním vztahům v české společnosti. Druhá kapitola představuje programy mezigeneračního charakteru jakožto prostor pro mezigenerační učení a poukazuje na jejich potenciál pro budování mezigenerační spolupráce a porozumění. Vzhledem k tématu práce se třetí kapitola zaměřuje již konkrétně na přínosy mezigeneračních programů pro seniory v souvislosti s well-being participujících jedinců. Poslední kapitola se věnuje empirickému šetření, jehož cílem je identifikace a analýza psychosociálních přínosů programu Přečti, které participující senioři reflektují a přisuzují své účasti v programu orientovaném na čtení dětem v mateřských školách. Klíčová slova: mezigenerační programy, mezigenerační učení, přínosy mezigeneračních programů, well-being, senioři

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.