Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Působení primární rodiny na fázi diferenciace v partnerském vztahu u mladých dospělých
Švingerová, Adéla ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá spojitostmi mezi zkušenostmi v primární rodině a diferenciační fází partnerského vztahu v období mladé dospělosti. V literárně přehledové části jsou postupně definovány základní oblasti této práce - primární rodina, mladá dospělost a partnerský vztah. Při popisu primární rodiny směřuji zejména k významným vývojovým úkolům dítěte pro úspěšné zvládnutí přechodu do dospělosti a utvoření trvajícího partnerského vztahu. Kapitola o mladé dospělosti popisuje z různých úhlů pohledů charakteristiky této fáze. V závěru teoretické části se zaměřuji na definování partnerského vztahu včetně mechanismů volby partnera a popisu fází partnerského vztahu. Empirická část je koncipována jako kvalitativní výzkum, jež si klade za cíl zmapovat diferenciační fázi partnerského vztahu mladých dospělých a působení primární rodiny. Hlavní metodou sběru dat o partnerských dvojicích je polostrukturovaný rozhovor, který je dále rozšířen o dotazníkové metody a techniku mentálních map. Informace získané prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, jsou zpracovány pomocí metody tematické analýzy. Výstupy odrážejí důležité oblasti primární rodiny a charakterizují diferenciační fázi partnerského vztahu tak, jak ji mladí dospělí popisují.
Sebepojetí dětí s ADHD
Švingerová, Adéla ; Šporclová, Veronika (vedoucí práce) ; Šnoblová, Vladěna (oponent)
Cílem literárně přehledové části je shrnout vědecké poznatky o vývoji dětí s diagnózou ADHD, přiblížení jejich problémů a následných změn v jejich sebepojetí. První kapitola je věnována ujasnění terminologie týkající se poruchy ADHD, utřídění pojmů a nastínění diagnostických kritérií. Druhá kapitola je zaměřená na vývojové odlišnosti dětí s ADHD od běžného vývoje, kdy se věnuji vývoji až do mladšího školního věku. Charakteristiky optimálního vývoje doplňuji studiemi zabývajícími se problematikou ADHD a vývojem takto diagnostikovaných dětí. Třetí kapitola je pro tuto práci stěžejní a shrnuje poznatky studií, ve kterých hraje hlavní roli sebepojetí dětí s ADHD (zejména mladšího školního věku). Zabývám se jednak problematikou změny sebepojetí oproti normě, ale také příčinami, které tyto transformace způsobují. Návrh výzkumného projektu popisuje dotazníkové šetření porovnávající sebepojetí dětí školního věku s diagnózou ADHD a bez ní. Vycházím z předpokladu, že sebepojetí se liší, a zajímám se o jeho spojitost s výchovným stylem. Cílem výzkumného návrhu je odhalení rozdílů v sebepojetí a výchově dětí s ADHD a nediagnostikovaných vrstevníků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.