Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Co si děti vyprávějí při výtvarných činnostech?
Švandrlíková, Markéta ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Bakalářská práce pojednává o vzájemné komunikaci dětí předškolního věku v mateřské škole při výtvarných činnostech, jejich sdílení pocitů, nadšení z tvoření. Cílem práce je popsat komunikaci dětí během záměrně vybraných výtvarných činností a jak se projevuje zájem v jejich komunikaci. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá tématy komunikace, interakce dětí, charakteristikou výtvarných činností, vše s ohledem na děti předškolního věku. Praktická část se věnuje 7 záměrně vybraným výtvarným činnostem, které jsou následně s dětmi realizovány. Snažím se proniknout jako tichý pozorovatel, ale i jako zúčastněná. Pomocí videokamery zaznamenávám úseky ze všech výtvarných činností, které následně byly transkribovány a podrobeny analýze prostřednictvím otevřeného kódování. Základní výzkumná otázka zní: Co si děti vyprávějí při výtvarných činnostech? Doplňující výzkumné otázky jsou stanoveny následovně: O čem si děti spolu spontánně vyprávějí při výtvarných činnostech? Jakými neverbálními projevy doprovází svou komunikaci? Jak se liší vzájemná komunikace na základě odlišných výtvarných činností? Jakým způsobem se liší komunikace dívek a chlapců? Jakým způsobem děti vyjadřují radost, kterou jim přinesly výtvarné činnosti? Jaké výtvarné činnosti dětem nabídnout, abychom u nich...
Využití metod dramatické výchovy ve vyučování, při prevenci sociálně-psychologických problémů dětí mladšího školního věku
Švandrlíková, Markéta ; Tomková, Anna (oponent) ; Holemá, Irena (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá prevencí šikany na prvním stupni základní školy s využitím metod dramatické výchovy. Hlavní částí práce je teoreticky zpracovaný, následně zrealizovaný a zhodnocený projekt zaměřený na zlepšení sociálních vztahů třídy 1. stupně základní školy, při kterém se žáci seznámili s metodami dramatické výchovy. Projekt se opírá o metodickou složku a teoretickou část, kde jsou popsány metody dramatické výchovy, rozebrána specifika dětí mladšího školního věku a jejich nejčastější sociálně-psychologický problém, tedy šikana. V závěru teoretické části jsou vypsány některé pražské odborné organizace věnující se tomuto problému.

Viz též: podobná jména autorů
2 Švandrlíková, Martina
2 Švandrlíková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.