Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí na území hlavního města Prahy
Štrobachová, Eva ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Bříza, Kamil (oponent)
NÁZEV: Analýza struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí na území hlavního města Prahy. AUTOR: Eva Štrobachová ABSTRAKT: Závěrečná práce se zabývá analýzou struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí v letech 2008 - 2010. Teoretická část seznamuje s postavením školství ve veřejném sektoru, vymezuje pojem příspěvkové organizace, postup a způsob financování nákladů škol zřizovatelem a související legislativu. Pozornost je věnována problematice stanovení kritérií racionality nákladů provozního rozpočtu, který předkládá ředitel školy zřizovateli. Cílem bakalářské práce je porovnání struktury provozních nákladů základních škol, sledování indikátorů, způsob rozdělování finančních prostředků zřizovatelem a návrh možného řešení vedoucí k efektivitě zpracování rozpočtových prostředků základních škol. Poznatky získané z výzkumného šetření mohou být využity jak z pozice ředitele pro rozvoj manažerských schopností při řízení školy, tak z pozice zřizovatele pro metodické řízení škol v oblasti ekonomie a finančního managementu.
Pojetí úspěšnosti ředitele a charakteristika úspěšných ředitelů základních škol na území hlavního města Prahy
Štrobachová, Eva ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Závěrečná práce se zabývá osobností ředitele školy, jeho nezbytnými předpoklady pro řízení, konkrétními vlastnostmi, dovednostmi a schopnostmi školského manažera. Přináší informace o tom, jak je ředitelem vnímána povaha úspěchu v souvislosti s řízením školy a jaké jsou charakteristické vlastnosti typické pro úspěšnost ředitelů základních škol na území hlavního města Prahy. Teoretická část se věnuje vymezení osobnosti, její struktuře, vlastnostem, osobnostní typologii a jejímu určování. Dále shrnuje poznatky o rozlišení podstaty a účelovém zaměření osobního managementu a pojetí úspěchu s uvedením postřehů úspěšných manažerů. Ve výzkumné části je na základě analýzy získaných kvalitativních a kvantitativních dat zpracován smíšený výzkum, který se pokouší objasnit, proč jsou někteří ředitelé považováni za úspěšné a jiní ne a co považují ředitelé školy za úspěšnost ve své manažerské práci a jak pohlíží na úspěšnost ředitelů zřizovatelé. Výstupem bude eventuální indicie k získání představy o vlastnostech a klíčových schopnostech typických pro dosažení úspěšnosti. KLÍČOVÁ SLOVA: ředitel školy, osobnost, osobní management, úspěch, zřizovatel
Analýza struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí na území hlavního města Prahy
Štrobachová, Eva ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Bříza, Kamil (oponent)
NÁZEV: Analýza struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí na území hlavního města Prahy. AUTOR: Eva Štrobachová ABSTRAKT: Závěrečná práce se zabývá analýzou struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí v letech 2008 - 2010. Teoretická část seznamuje s postavením školství ve veřejném sektoru, vymezuje pojem příspěvkové organizace, postup a způsob financování nákladů škol zřizovatelem a související legislativu. Pozornost je věnována problematice stanovení kritérií racionality nákladů provozního rozpočtu, který předkládá ředitel školy zřizovateli. Cílem bakalářské práce je porovnání struktury provozních nákladů základních škol, sledování indikátorů, způsob rozdělování finančních prostředků zřizovatelem a návrh možného řešení vedoucí k efektivitě zpracování rozpočtových prostředků základních škol. Poznatky získané z výzkumného šetření mohou být využity jak z pozice ředitele pro rozvoj manažerských schopností při řízení školy, tak z pozice zřizovatele pro metodické řízení škol v oblasti ekonomie a finančního managementu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.