Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava na přijímací zkoušky na víceletá gymnázia
Štinglová, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkušeností rodin s přípravou dětí na osmiletá gymnázia. Cílem práce je zjistit a porozumět tomu, jak rodiny toto období příprav prožívají, jaké přípravné strategie volí, či spíše jak k přijímacím zkouškám přistupují, jakou přípravu rodiny absolvují, jaké emoce zažívají a jak prožitou zkušenost hodnotí. Teoreticko-empirická práce ve své teoretické části stručně vymezuje několik základních termínů, které jsou nezbytné pro pochopení teoretických východisek práce, dále uvádí rámcové legislativní zakotvení státních přijímacích zkoušek. Ve třetí kapitole teoretické části je představeno několik realizovaných výzkumů zaměřených na téma víceletých gymnázií a postojů rodičů k tomuto fenoménu. Empirická část v jednotlivých kapitolách přibližuje použitou metodu kvalitativního výzkumu, popisuje postup výzkumu a prezentuje kvalitativní výzkum, který bych realizován s rodiči a dětmi, již touto zkušeností prošli ve dvou po sobě následujících školních ročnících, tedy v letech 2017/2018 a 2018/2019. Prožívání a vnímání této zkušenosti bylo zjišťováno polostrukturovanými rozhovory vedenými s rodiči i s dětmi. Při výzkumu byla aplikována metoda interpretativní fenomenologické analýzy (IPA). Představeny jsou zde výsledky analýzy a kazuistika vybrané rodiny. Analýza rozhovorů přinesla několik zjištění,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.