Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 295 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Baterie moderních motorových vozidel
Komárek, Radim ; Šebela, Kamil (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V reakci na tlak Evropské unie na snížení emisí se zvyšují požadavky na výrobce automobilů, čímž se otevírá cesta k přechodu od tradičních spalovacích motorů k elektrickým pohonům s energií uloženou v bateriových akumulátorech. Samotná baterie je složena z modulů, ve kterých jsou uloženy bateriové články. Pro správné výstupní hodnoty napětí je zapotřebí bateriové moduly a články v nich zapojit, kdy nejvhodnější je paralelní zapojení článků se sériovým zapojení modulů. Nejčastěji využívané články jsou cylindrické a články prismatického provedení, které se dále dělí na prismatické články a sáčky. Cylindrická provedení jsou vhodná pro aplikace, kde vyžadujeme maximální výkonost, zatímco prismatická provedení jsou lepší v oblasti energetické účinnosti. Pro udržení baterií v úzkém teplotním okně je velice důležitý tepelný management. Využívá se přednostně kapalinové chlazení, které má řádově vyšší účinnost. Tato práce se zaměřuje na rozbor těchto technologií a jejich vliv na efektivitu a životnost bateriových systémů v automobilovém průmyslu.
Předpisy, normy, bezpečnost vodíkových plnících stanic
Janík, Jakub ; Ušiak, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce nabízí komplexní přehled stávajících předpisů, norem a bezpečnostních opatření v oblasti vodíkových plnících stanic. Zaměřuje se na analýzu bezpečnostních aspektů spojených s plněním vodíku v praxi a identifikaci klíčových oblastí potenciálních rizik. Součástí práce je také přehled o stávajících plnících stanicích v České republice a identifikace standardů pro různé typy vozidel. Na základě této analýzy jsou formulována doporučení pro aktualizaci a zlepšení stávajících předpisů a bezpečnostních opatření, s cílem zvýšit účinnost a bezpečnost provozu vodíkových plnících stanic.
Redukce tlaku vodíku před vstřikováním do pohonné jednotky
Švestka, Jiří ; Zeizinger, Lukáš (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na klíčovou oblast redukce tlaku vodíku a navržení vhodného regulátoru tlaku pro tento účel. Detailně zkoumá celý proces od výroby vodíku, přes jeho distribuci, až po rozmanité možnosti využití. Specifický důraz je kladen na charakteristické vlastnosti vodíku, které jsou zásadní pro efektivní a bezpečný design redukčního ventilu. V práci je představen návrh vysokotlakého regulátoru tlaku, který je optimalizován pro kusovou výrobu, společně s analýzou dynamiky vodíku při jeho průchodu tímto ventilem.
Systém stabilizace teploty výfukových plynů pro motory s turbodmychadlem
Böhm, Michael ; Charvát, Pavel (oponent) ; Vondrák, Adam (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce popisuje možnosti snižování teplotních pulzací ve výfukovém potrubí spalovacího motoru. Pro tento účel je zvolen koncept zásobníku tepla s materiálem se změnou fáze, který dokáže akumulovat teplo, které vzniká ve výfukovém potrubí. Při nižší teplotě, než je teplota fázové přeměny tohoto materiálu, je pak schopen tento zásobník naopak předávat teplo zpět do výfukových plynů, a tím snižovat teplotní pulzace. Vlastní návrh spočívá v pokročilé konstrukci zásobníku tepla sestaveného ze sestavy menších trubic, které zvyšují tepelný výkon zásobníku při vzniku minimální tlakové ztráty ve výfukovém potrubí. Tento koncept je validován a srovnáván se sériovým motorem bez zásobníku prostřednictvím simulací v 1D i 3D prostředí výpočtových programů. Navržený a zkonstruovaný prototyp zásobníku je podroben experimentálnímu testování pro potvrzení jeho funkce. Jsou také analyzovány vlivy elektricky asistovaného turbodmychadla na teplotu výfukových plynů. V závěru jsou shrnuty všechny výsledky zobrazující celkový potenciál tohoto systému a je nastíněn další možný postup při vývoji těchto zásobníků s materiály se změnou fáze.
Tvorba digitálneho dvojčaťa vozidla z dát získaných počas jazdných skúšok
Polnický, Vít ; Štětina, Josef (oponent) ; Ušiak, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modelováním podélné dynamiky vozidla na základě naměřených dat během jízd s elektrickým vozidlem. Kromě tvorby modelu v softwaru GT-SUITE se práce věnuje zpracování signálů z řídicích jednotek vozidla. Vybrané signály slouží pro tvorbu účinnostní mapy, vnější otáčkové charakteristiky elektromotoru a v neposlední řadě i charakteristik baterie vozidla. Pro určení OCV a vnitřního odporu baterie byl sestaven model baterie v softwaru MATLAB Simulink, kde byly pomocí aplikace Parameter Estimator odhadnuty požadované veličiny. Pro simulaci v prostředí GT-SUITE byly zpracovány z naměřených dat rychlostní profily. Validace modelu bylo dosaženo porovnáním výsledků s naměřenými hodnotami.
Návrh vodíkového hospodářství pro zkušebnu spalovacích motorů
Berger, Kryštof ; Poulíček, Matěj (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá především problematikou skladování vodíku, technologií vodíkového zázemí a bezpečností vodíkového zázemí. Vzhledem k rostoucím požadavkům na testování a implementaci vodíku jakožto zeleného prvku do celkové mobility lidstva rostou i požadavky na vodíkovou infrastrukturu, jejíž nedílnou součástí jsou nejen vodíkové plnicí stanice ale i celková vodíková hospodářství včetně skladování, přepravy a jiné. Tato práce se v rešeršní části zabývá skladováním vodíku, které je i v dnešní době stále problematické, národní i nadnárodní legislativou spojenou s vodíkovým hospodářstvím nebo vodíkem jako takovým, a nakonec i samotnými typy vodíkových plnicích stanic, u kterých jsou rozebrány jejich hlavní koncepce. Experimentální část práce je zaměřena na návrh vodíkového hospodářství pro zkušebnu spalovacích motorů na VUT v Brně, které je zakomponováno do lodního ISO kontejneru, jenž je upraven tak, aby splňoval bezpečnostní a technologické požadavky, vybrána veškerá technologická zařízení tak, aby splnila očekávání, a nakonec i navrhnuta detekční čidla pro zajištění bezpečnosti. V neposlední řadě jsou nasimulovány průběh a podmínky funkce vodíkového hospodářství v programu GT-Suite
Řešení nabíjení elektromobilů v bytových komplexech
Machajdík, Marek ; Poulíček, Matěj (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V práci jsou roztříděny veřejné nabíjecí stanice, je uveden jejich popis a jsou doplněny informace o kompatibilitě nabíjecích stanic se současnými elektromobily. Jsou shrnuty informace o individuálním nabíjení elektromobilů pomocí wallboxů a jsou uvedeny jejich charakteristické vlastnosti a výkonové limity. Nemalá pozornost je věnována technologii V2B a možnostem řešení nabíjení elektromobilů v bytových domech s více bytovými jednotkami a s vlastním parkovacím stáním. Součástí práce bude i soubor sloužící pro výpočet vhodného řešení nabíjení elektromobilů v bytovém domě. Závěrečná část práce je věnována řešení nabíjení elektromobilů pro konkrétní bytový dům za využití vytvořeného výpočtového souboru.
Termodynamický 1-D model turbínové skříně turbodmychadla spalovacího motoru
Mrázková, Kristýna ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá 1D simulací přestupu tepla turbínovou skříní turbodmychadla s důrazem na výstupní teplotu spalin. Rešeršní část se věnuje konstrukci i termomechanice turbodmychadel, úpravě výfukových plynů a softwaru pro modelování přenosu tepla. Praktická část řeší diskretizaci 3D modelu turbínové skříně, sestavení fyzikálního modelu turbodmychadla pro 1D simulaci teploty výfukových plynů a přestupu tepla turbínovou skříní. Dále jsou kalibrovány hodnoty koeficientů pro přestup tepla a je provedena tranzientní simulace výstupní teploty spalin podle cyklu NEDC. Následuje popis výstupů simulace, optimalizace výsledků a návrh postupu pro integraci modelu do systému virtuálního turbodmychadla.
Automatizace plnění a uzavírání pivních lahví
Luskač, Libor ; Čudek, Vladimír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem automatické linky pro plnění a následné uzavírání plastových pivních lahví, skládající se z karuselového unašeče lahví, výplachové a plnící jednotky a šroubovací jednotky. Linka je navrhnuta v souladu s bezpečností operátora. Součástí práce je i výkresová dokumentace zahrnující výkres sestavy, vybraných podsestav a dílů.
Predikce emisí zážehového motoru
Jirout, Petr ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi predikce emisí zážehových motorů. Cílem bylo na základě parametrů z řídící jednotky navrhnout prediktivní algoritmus emisí nespálených uhlovodíků a oxidu uhelnatého. Návrh se opírá o praktické experimenty se zážehovým motorem. V závěru jsou shrnuty nedostatky navrženého algoritmu a nastíněno možné využití pro nově nastupující emisní normu EU7.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 295 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Štetina, Jakub
6 Štětina, Jakub
3 Štětina, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.