Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané problémy ekonomického myšlení starověku
ŠPLÍCHALOVÁ, Hana
Diplomová práce, která nese název: Vybrané problémy ekonomických myslitelů starověku, je zaměřena na myšlenkový přínos, jenž nám tu zanechali starověcí filozofové;Xenofob, Platón, aristoteles. Než začnu pojednávat o mých postřezích, týkajících se ekonomie u výše zmíněných osobností, bylo třeba nastínit období, v němž se po několik desítek stránek budete "pohybovat". Samotná doba starověkého Řecka, trvala několik století, a tak mi doufám prominete, že jsem jí věnovala"pouze" několik stran v celém svém pojednání. Poté, co dočtete i stručnou podobu starověkého Řecka, dostanete se k hlavním částem celé práce. Každá z osobností je členěna téměř stejným způsobem. Nejprve se zaměřuji na život a dílo filozofa, jeho pohled na stát a nakonec na jeho ekonomické myšlenky; toto mají společné. U Platóna a Aristotela je navíc jedním bodem obsahu pojednání o tom, jak jsou jejich výroky viděny v očích například Karla Marxe a dalších osobností filozofie a ekonomie. Protože je známo, že Aristoteles byl Platónovým žákem, pokusila jsem se tyto dva postavit vedle seba a porovnat jejich vzájemné ovlivnění... V neposlední řadě nesmím opomlenout upozornit na přílohu, v níž jsou citovány některé pro mě důležité pasáže (z děl autorů, o nichž je toto pojednání), na nichž stojí výrazná část mé práce.
Aktivní poslech hudby a jeho technické zázemí pro realizaci
Šplíchalová, Hana ; Bělohlávková, Petra (oponent) ; Herden, Jaroslav (vedoucí práce)
Autorský abstrakt Tématem diplomové práce je aktivní poslech v hudební výchově a jeho technické zázemí pro realizaci. Teoretická část počíná vývojem poslechu hudby ve škole. Poté se v dalších kapitolách podrobně rozpracovává teorie aktivního poslechu včetně jeho jednotlivých etap. Kapitola o technickém zázemí, která seznamuje s výběrovými technickými pomůckami jako je cd přehrávač, interaktivní tabule, elektronické klávesy a hudební počítačové programy, teoretickou část diplomové práce uzavírá. Praktická část diplomové práce obsahuje dva metodické příklady práce s počítačem v hodině hudební výchovy s cílem ukázat, jak lze využít moderní techniky zejména hudebních počítačových programů v aktivní přípravě i v samotném poslechu hudby. V prvním příkladu se pracuje v notačním programu Sibelius, ve kterém se zpracovává symfonická báseň Vltava z cyklu Má vlast od Bedřicha Smetany. Druhý metodický příklad navazuje tematicky na první ukázku. Zakládá se na samostatné tvůrčí činnosti žáků v programu Sound Forge, kdy se žáci pokoušejí o avantgardní přetvoření Smetanovy Vltavy. Obě ukázky jsou koncipovány tak, aby žáci pochopili, jak se podílejí výrazové prostředky na náladě skladby. Třetí metodická ukázka je pojata fonnou exkurze do hudebního nahrávacího studia, která se na aktivní poslech a zvláště jeho technické...

Viz též: podobná jména autorů
4 ŠPLÍCHALOVÁ, Hana
2 Šplíchalová, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.