Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikační strategie zapatistického hnutí v Chiapasu
Šmausová, Veronika ; Křížová, Markéta (vedoucí práce) ; Opatrný, Josef (oponent)
(česky) Ve své diplomové práci představím zapatistické hnutí, jeho mediální strategie a pomocí případové studie popíši jeho vizuální komunikaci. Po zhodnocení významu mediálních strategií hnutí dokáži, že mediální komunikace zapatistů hrála zásadní roli v proměně mexické společnosti ve druhé polovině 90. let a přímo ovlivnila proces transitu k demokracii v Mexiku. V úvodu vysvětlím, jak může být zpravodajská fotografie pramenem zkoumání zapatistů a přednesu základní hypotézy svého výzkumu. V historické části hnutí zasadím do společenského, politického a historického kontextu mexické společnosti a státu Chiapas, kde povstání roku 1994 propuklo, vysvětlím příčiny povstání a uvedu jeho cíle. Před tím, než se budu zabývat aspekty komunikace zapatistů, popíši mexické mediální prostředí, do kterého je potřeba mediální výstupy zapatistického hnutí zasadit. Mediální strategie a mýty vytvořené hnutím vylíčím v obecné rovině. V rámci případové studie zkoumající fotografie EZLN v časopise Proceso v letech 1994 a 2001 srovnám vizuální komunikaci zapatistů s mediálními strategiemi hnutí a budu se detailně věnovat znakům definujícím EZLN. V závěru zodpovím výzkumné otázky a shrnu své poznatky.
Tomás de Santa María a jeho Arte de Taner Fantasía
Šmausová, Veronika ; Malý, František (vedoucí práce) ; Šimonková, Dagmar (oponent)
Libro Llamado Arte de Taner fatasía je jediné známé a zároveň stěžejní dílo španělského dominikána Tomáse de Santa María. Tato kniha vydaná ve Valladolidu v roce 1565 je významným průvodcem hudby především 16. století a díky spolupráci Tomáse de Santa María se španělským skladatelem Antoniem de Cabezón je i výbornou učebnicí interpretace hudby tohoto renesančního velikána. I dnes traktát překvapuje svou systematičností a přehledností. Není totiž jen výbornou příručkou k praktikování varhanní profese, skládání, improvizaci a doprovodu podle tehdejších kontrapunktických pravidel a možností nástrojů, ale je stále aktuální především v částech, kde je řeč o držení rukou, vytváření tónu či rytmickém cítění. Santa María zasáhl i do historie prstokladu na klávesové nástroje. Jako první zmiňuje možnost užívání palce na černých klávesách, a to o celé století dříve než Carl Phillip Emanuel Bach. Díky edici oddělení muzikologie španělského ekvivalentu české akademie věd a vydání faksimile tohoto traktátu se kniha dostala do rukou široké veřejnosti.Této příležitosti jsem se rozhodla využít a předložit fakta o traktátu, uvést literaturu, která se knihou Arte de Taner Fantasía zabývá a pokusit se přiblížit některé z myšlenek Tomáse de Santa María.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.