Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Attachment dětí v pěstounské péči na přechodnou dobu
Králová, Anna ; Urban, Kamila (vedoucí práce) ; Širancová, Katarína (oponent)
Bakalářská práce pojednává o attachmentu dětí umístěných do pěstounské péče na přechodnou dobu do 2 let věku. PPPD je specifická forma pěstounské péče, která je zakotvena v našem sociálním systému po relativně krátkou dobu a její dopad na vazbu není v České republice prozkoumán. Chybí údaje o vlivu některých faktorů, které v procesu utváření vazby v rámci této péče mohou hrát roli (délka péče, věk pěstouna, stres pěstouna, věk dítěte při umístění, rizikové skóre dítěte). Cílem výzkumu je pomoci objasnit vliv těchto faktorů na vývoj attachmentu v PPPD. Výzkum je navržen jako prospektivní longitudinální vnitrosubjektový plán s analýzou pomocí McNemar Bowker testu symetrie a multinomiální hierarchické logistické regrese. V práci bude mimo jiné použita laboratorní metoda Strange Situation Procedure a škála Experiences in Close Relationships - Revised. Očekáváme, že větší délka PPPD, vyšší věk umístění dítěte do péče, vyšší stres pěstouna, vyšší věk pěstouna a vyšší rizikové skóre dítěte budou predikovat nejisté formy attachmentu. Výsledná zjištění mohou přispět k lepší a výzkumy podložené praxi při implementaci této formy péče např. v oblasti umisťování dítěte do péče, výběru pěstounů či jejich odborné podpory.
Specifika poskytování krizové intervence ve složkách Integrovaného záchranného systému
Fílová, Kristýna ; Fajtlová, Zuzana (vedoucí práce) ; Širancová, Katarína (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku specifik poskytování krizové intervence u jednotlivých složek Integrovaného záchranného systému. Literárně přehledová část se ve své první kapitole věnuje popisu krize, jejích typů a fází, ve druhé pak definováním mimořádné události v kontextu zásahů Integrovaného záchranného systému. Dále se zabývá typy psychosociální pomoci v České republice a indikačními a rizikovými skupinami obyvatel. Pátá kapitola obsahuje popis jednotlivých metod pomoci poskytované složkami Integrovaného záchranného systému, kterými jsou jednotlivé metody krátkodobé psychosociální intervence a metody systému Critical Incidence Stress Management. Následující kapitoly bakalářské práce jsou věnovány jednotlivým složkám Integrovaného záchranného systému, kterými jsou Hasičský záchranný systém České republiky, Zdravotnická záchranná služba a Policie České republiky. Práce se zaměřuje na specifické postupy pomoci sekundárně zasaženým a vymezuje indikační skupiny obyvatel pro jednotlivé složky Integrovaného záchranného systému. V rámci empirické části je navržen výzkum kvalitativní metodou, jehož cílem je především zmapování podobností a odlišností poskytování krizové intervence u jednotlivých složek Integrovaného záchranného systému, preference konkrétních metod práce u jednotlivých...
Emoční inteligence v období vynořující se dospělosti a výchovné styly rodičů
Svobodová, Pavlína ; Jardin Kocourek, Renata (vedoucí práce) ; Širancová, Katarína (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vztahem emoční inteligence a výchovných stylů v rodině u lidí ve věku vynořující se dospělosti. Literárně přehledová část shrnuje současné poznatky o konceptu emoční inteligence, jejích složkách, nástrojích měření a jejím významu ve vývoji člověka. Dále práce charakterizuje období vynořující se dospělosti dle Arnetta a jeho specifika. Následně se zabývá výchovnými styly rodičů, především dle modelu devíti polí podle Čápa a Mareše. V poslední řadě práce shrnuje dosavadní poznatky o vztahu mezi emoční inteligencí a rodičovskou výchovou. Návrh výzkumného projektu si klade za úkol zjistit pomocí Dotazníku pro zjišťování způsobu výchovy v rodině a testu emoční inteligence MSCEIT, souvislost mezi výchovným stylem rodičů a emoční inteligencí adolescentů ve věku 18-22 let. Hlavní otázky, které si výzkum bude klást, se zaměřují např. na vztah mezi zjištěnou mírou emoční inteligence u adolescentů s příznivými/optimálními styly výchovy oproti těm s méně příznivými styly výchovy; či na rozdíly v emoční inteligenci u respondentů reflektujících u svých rodičů kladný nebo záporný emoční vztah a různé formy vedení (slabé, rozporné, střední a silné).
Psychologická problematika závažného popáleninového traumatu
Širancová, Katarína ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Fajtlová, Zuzana (oponent)
Popáleninový úraz patrí k najzávažnejším traumatickým udalostiam s možnými psychickými a psychosociálnymi dopadmi. Táto práca sa venuje v českom prostredí doposiaľ nepreskúmanej oblasti, a to (najmä) psychologickým faktorom, ktoré ovplyvňujú reakciu na popáleninovú traumu s cieľom identifikovať tých jedincov, ktorí majú horšiu reakciu a ktorým by tak mala byť venovaná väčšia pozornosť zo strany odborníkov. Teoretická časť práce popisuje popáleninový úraz ako extrémne stresujúcu udalosť a predstavuje faktory, ktoré spoluurčujú odpoveď jedinca na túto traumu. Popisuje tiež najčastejšie psychické problémy pozorované u ľudí s popálením. Teoretická časť slúži ako podklad pre empirickú časť práce, v ktorej je predstavený vlastný výskum exploratívneho charakteru. Cieľom práce bolo predovšetkým zistiť, aké faktory súvisia u 52 dospelých popáleninových pacientov krátko pred ukončením hospitalizácie s depresívnou a úzkostnou symptomatikou a s vnímaním zdravia. V našej vzorke prevládalo nízke zastúpenie strednej a ťažkej depresivity i úzkosti. Vnímanie zdravia u väčšiny pacientov odpovedalo priemerným hodnotám v bežnej populácii, pričom ako jeho prediktor sa ukázala miera depresivity a taktiež korelovalo s osobnostnými rysmi neuroticizmus, introverzia a svedomitosť. Zistili sme, že prediktorom depresie boli...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.