Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Estimation of VaR in Risk Management by Employing Economic News in GARCH Models
Šindelka, Ondřej ; Baruník, Jozef (vedoucí práce) ; Jakubík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá, jak zprávy, se vztahem k hlavním centrálním bankám, ovlivňují rozptyl výnosů akcií osmnácti velkých evropských bank. Hlavním nástrojem naší analýzy jsou modely GARCH, EGARCH a TGARCH. Praktickou aplikaci zhodnotíme, zda je možné modelováním volatility, za využítí zpráv, zlepšit výkonnost Value-at-Risk (VaR) u akcií daných bank. Pro zprávy použijeme dva typy proměnných. První proměnou vytvoříme za využití tiskových zpráv hlavních centrálních bank. U druhé pak použijeme údaj o počtu zpráv, který je výsledekem vyhledávání v databázi Factiva Dow Jones. Denní počet zpráv reprezentuje informační hodnotu, kterou zprávy obsahují. Díky vlastnostem EGARCH modelu můžeme sestrojit individuální reakční funkce rozptylu výnosů v závislosti na různých proměnných reprezentujících zprávy. Ukážeme, že obsah, původ a počet zpráv podstatně ovlivňují volatilitu. Výsledky potvrzují, že silnější medializace (větší počet zpráv) způsobují zvýšení volatility. Některé druhy zpráv (například mediální projevy představitelů centrálních bank) mají zklidňující effekt, a jiné (například monetární zprávy), volatilitu naopak zvyšují. Na závěr při zpětném testování modelu za použití dat z následujícího období, ve kterém nebyly parametry odhadnuty, dovodíme, že použití zpráv při modelování zlepšuje výkonost VaR...
Vliv významných inzerentů a sponzorů na programovou skladbu a obsah vysílání České televize (na příkladu kauzy Sazka z roku 2000)
Šindelka, Ondřej ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Maršík, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá ekonomickými, zejména, inzertními vlivy, které působí na televizní vysílatele. Zabývá se otázkou vztahů televize veřené služby (vysílatele ze zakona) a komerční sféry. Hledá mechanismy, kterými je možné vlivu ze strany inzerentů předcházet. Je popsána struktura příjmů České televize. Dále je popsán platný legislativní rámec v otázkách televizní reklamy a nastíněn možný vývoj a to také na evropské úrovni. Práce sleduje vztahy inzerenta a České televize na konkrétním případě kauzy Sazky z roku 2000. Prodrobněji jsou popsány události, které kauzu formovaly. Hodnocení zvažuje snahu omezit závislost České televize na reklamě, ale dochází k závěru, že zejména nestandardní druhy inzertních vztahů a rozvoj ve využívání nových druhů reklamy brání finalnímu omezení vlivu inzerce na fungování České televize a také obsah vysílání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.