Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Genetické databáze a ochrana genetických údajů
Vozanková, Anna ; Šolc, Martin (vedoucí práce) ; Šimečková Pipková, Petra Joanna (oponent)
Genetické databáze a ochrana genetických údajů Abstrakt Tato diplomová práce se zaobírá problematikou zpracování genetických údajů, které jsou získávány metodou sekvenování DNA. Získaná data o lidském genomu představují revoluční podklad pro vědecké výzkumy a otevírají cestu pro léčbu některých doposud nevyléčitelných nemocí jako např. rakovina, AIDS či Alzheimerova choroba. Práce se zabývá především právní úpravou ochrany genetických údajů. Popisuje zpracování genetických údajů, včetně jejich využívání a šíření, a to zejména prostřednictvím pořizovatelů genetických databází a genome browserů pro účely vědeckého výzkumu. Z pohledu platné právní úpravy České republiky a Evropské unie práce analyzuje dosavadní stupeň ochrany genetických dat a v tomto kontextu poukazuje na zjevné nedostatky. Práce se však neomezuje pouze na popis právních předpisů, ale danou problematiku důkladně hodnotí de lege ferenda. Cílem této diplomové práce je zhodnotit aktuální praxi zpracování genetických údajů, zejména jejich zpřístupňování, ukládání, možností anonymizace či způsobů jejich zneužití. Práce se věnuje otázce uplatnění a důsledkům současné právní regulace stanovené především Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů (GDPR), nevynechává...
Problems in the pronunciation of German grammatical terms by Czech speakers
Šimečková, Petra ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Zeman, Dalibor (oponent)
RESÜMEE Tato práce se zabývá problematikou ve výslovnosti německých mluvnických pojmů českými žáky. Problematické jevy byly zjišťovány pomocí analýzy nahrávek českých, dle úrovně znalostí a pokročilosti německého jazyka do tří skupin rozdělených žáků a studentů ve věku od patnácti do dvaceti osmi let. Práce je členěna do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou popisovány problémy, jež byly na základě podrobného rozboru nahrávek pro české žáky obtížné. Jedná se především o jevy, které se v českém jazyce nevyskytují a tudíž nejsou všem českým žákům a studentům známé. Praktická část se zaměřuje na vybrané, abecedně seřazené mluvnické pojmy a popisuje chyby, které se v daných slovech vyskytly. Na závěr jsou shrnuty všechny poznatky, jež se na základě nahrávek ukázaly jako obtížné a výsledky jsou znázorněny pomocí grafů.
Sociální funkce verbální vulgarity u dívek a chlapců ve školním prostředí 6. a 9. třídy základní školy
Šimečková, Petra ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Vulgarita je významný psychologicko-sociální komunikační jev, který se vyskytuje v různých prostředích, souvislostech, mezi muži a ženami, stejně tak jako napříč různými věkovými skupinami. Široká veřejnost často upozorňuje na nadměrně zvýšenou četnost používání vulgarismů v období v dospívání, kterou považuje převážně za rušivou. Jak ale vnímají používání verbálních vulgarismů sami adolescenti a proč je vlastně používají? Hlavním předmětem této práce se tak stalo objasňování a hlubší popis mechanismů již definovaných funkcí verbální vulgarity u dvou adolescentních skupin, konkrétně žáků a žákyň šesté a deváté třídy ZŠ, aby následně mohlo dojít ke komplexnějšímu pochopení fenoménu verbální vulgarity. Součástí práce bylo také mapování toho, jak je použití verbálních vulgarismů žáky a žákyněmi vnímáno a hodnoceno. V neposlední řadě se práce zabývala tématem míry vlivu vrstevnické skupiny na verbální vulgaritu dívek a chlapců. Samotné funkce verbální vulgarity a skutečnosti, které s nimi souvisely, byly porovnány z hlediska věku a pohlaví. Hlavními výzkumnými metodami se staly pozorování, dotazníky a skupinové rozhovory. Výzkum poukázal na rozdílnost vnímání používaných vulgarismů u dívek a chlapců a na významný vliv vrstevnické skupiny ve školním prostředí 6. a 9. třídy. Dále přiblížil jednotlivé...
"Kdo jsem?" AIDA hodnocení vývoje identity v adolescenci
Šimečková, Petra ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Soukupová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem identity v adolescenci, a to odlišením harmonického a dysharmonického vývoje. Hlavní náplní se stal převod, kulturní adaptace a testování zahraničního sebe-posuzovacího dotazníku AIDA (Hodnocení Vývoje Identity v Adolescenci), který byl doplněn další výzkumnou metodou - otázkou na volný sebepopis. Dotazník AIDA cílí na detekci rozpoznání rizikového vývoje identity v období adolescence. Vedoucím cílem bylo rovněž ověřování psychometrických vlastností uvedených metod, včetně jejich porovnání. Zohledňována byla mimo jiné různá věková období (11-18 let) a pohlaví, resp. gender respondentů/tek. V roce 2012 Goth, Foelsch, Schlüter-Müller and Schmeck představili reliabilní a validní sebe-posuzovací dotazník AIDA pro hodnocení s patologií pojícího se vývoje identity u intaktních a hospitalizovaných adolescentů. V rámci české kulturní adaptace byla provedena série beta-testů, pilotních testů a hlavní studie, na základě nichž byly sestaveny kulturně uzpůsobené formulace pro každou originální položku. Zvažovány byly specifické kulturní idiomy a kulturně-specifické aspekty. Hlavní test, finální česká verze dotazníku AIDA byla testována na smíšeném vzorku intaktních adolescentů ze škol (N=258) a adolescentů s psychiatrickou diagnózou z nemocnic (N=29). V případě adolescentů s...
"Kdo jsem?" AIDA hodnocení vývoje identity v adolescenci
Šimečková, Petra ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Soukupová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem identity v adolescenci, a to odlišením harmonického a dysharmonického vývoje. Hlavní náplní se stal převod, kulturní adaptace a testování zahraničního sebe-posuzovacího dotazníku AIDA (Hodnocení Vývoje Identity v Adolescenci), který byl doplněn další výzkumnou metodou - otázkou na volný sebepopis. Dotazník AIDA cílí na detekci rozpoznání rizikového vývoje identity v období adolescence. Vedoucím cílem bylo rovněž ověřování psychometrických vlastností uvedených metod, včetně jejich porovnání. Zohledňována byla mimo jiné různá věková období (11-18 let) a pohlaví, resp. gender respondentů/tek. V roce 2012 Goth, Foelsch, Schlüter-Müller and Schmeck představili reliabilní a validní sebe-posuzovací dotazník AIDA pro hodnocení s patologií pojícího se vývoje identity u intaktních a hospitalizovaných adolescentů. V rámci české kulturní adaptace byla provedena série beta-testů, pilotních testů a hlavní studie, na základě nichž byly sestaveny kulturně uzpůsobené formulace pro každou originální položku. Zvažovány byly specifické kulturní idiomy a kulturně-specifické aspekty. Hlavní test, finální česká verze dotazníku AIDA byla testována na smíšeném vzorku intaktních adolescentů ze škol (N=258) a adolescentů s psychiatrickou diagnózou z nemocnic (N=29). V případě adolescentů s...
Sociální funkce verbální vulgarity u dívek a chlapců ve školním prostředí 6. a 9. třídy základní školy
Šimečková, Petra ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Vulgarita je významný psychologicko-sociální komunikační jev, který se vyskytuje v různých prostředích, souvislostech, mezi muži a ženami, stejně tak jako napříč různými věkovými skupinami. Široká veřejnost často upozorňuje na nadměrně zvýšenou četnost používání vulgarismů v období v dospívání, kterou považuje převážně za rušivou. Jak ale vnímají používání verbálních vulgarismů sami adolescenti a proč je vlastně používají? Hlavním předmětem této práce se tak stalo objasňování a hlubší popis mechanismů již definovaných funkcí verbální vulgarity u dvou adolescentních skupin, konkrétně žáků a žákyň šesté a deváté třídy ZŠ, aby následně mohlo dojít ke komplexnějšímu pochopení fenoménu verbální vulgarity. Součástí práce bylo také mapování toho, jak je použití verbálních vulgarismů žáky a žákyněmi vnímáno a hodnoceno. V neposlední řadě se práce zabývala tématem míry vlivu vrstevnické skupiny na verbální vulgaritu dívek a chlapců. Samotné funkce verbální vulgarity a skutečnosti, které s nimi souvisely, byly porovnány z hlediska věku a pohlaví. Hlavními výzkumnými metodami se staly pozorování, dotazníky a skupinové rozhovory. Výzkum poukázal na rozdílnost vnímání používaných vulgarismů u dívek a chlapců a na významný vliv vrstevnické skupiny ve školním prostředí 6. a 9. třídy. Dále přiblížil jednotlivé...
Problems in the pronunciation of German grammatical terms by Czech speakers
Šimečková, Petra ; Zeman, Dalibor (oponent) ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce)
RESÜMEE Tato práce se zabývá problematikou ve výslovnosti německých mluvnických pojmů českými žáky. Problematické jevy byly zjišťovány pomocí analýzy nahrávek českých, dle úrovně znalostí a pokročilosti německého jazyka do tří skupin rozdělených žáků a studentů ve věku od patnácti do dvaceti osmi let. Práce je členěna do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou popisovány problémy, jež byly na základě podrobného rozboru nahrávek pro české žáky obtížné. Jedná se především o jevy, které se v českém jazyce nevyskytují a tudíž nejsou všem českým žákům a studentům známé. Praktická část se zaměřuje na vybrané, abecedně seřazené mluvnické pojmy a popisuje chyby, které se v daných slovech vyskytly. Na závěr jsou shrnuty všechny poznatky, jež se na základě nahrávek ukázaly jako obtížné a výsledky jsou znázorněny pomocí grafů.
Právní otázky ochrany estetických aspektů designu se zaměřením na módní průmysl
Šimečková, Petra ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Čada, Karel (oponent)
Tato práce si klade za cíl zjistit, jaké jsou možnosti právní ochrany estetických aspektů designu v módním průmyslu. První část definuje termín design, zabývá se jeho dělením a aspekty jeho právní ochrany jakožto nehmotného statku. Části následující se pak zabývají možnostmi právní ochrany estetické stránky designu v České republice, na úrovni práva EU a v USA, jak z hlediska legislativní úpravy, tak z hlediska sporů, které již v této oblasti proběhly.
Srovnání právní úpravy podnikání fyzických osob v ČR a ve Španělsku
Šimečková, Petra ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Sádaba, Félix (oponent)
Tato práce se zabývá srovnáním právní úpravy podnikání fyzických osob v ČR a ve Španělsku. Hlavním cílem je podat základní informace o podmínkách podnikání ve výše zmíněných zemích. Práce je rozdělena do pěti základních kapitol. První vysvětluje základní pojmy, druhá se zabývá podnikáním v ČR (legislativa, podmínky provozu živnosti, její druhy, živnostenský úřad, živnostenský rejstřík, zdanění), třetí část je zaměřena na podnikání ve Španělsku (legislativa, podmínky a vznik podnikání, Registro Mercantil, zdanění), čtvrtá kapitola srovnává fungování Jednotných kontaktních míst, která poskytují informace o podnikání v zahraničí, a závěrečná pátá kapitola přináší celkové srovnání podnikání v ČR a ve Španělsku.

Viz též: podobná jména autorů
1 ŠIMEČKOVÁ, Pavla
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.