Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kultivovanost jazykového projevu a komunikační výuka ve škole
Hrubá, Hana ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Šamalová, Markéta (oponent)
Autor: Hana Hrubá Název: Kultivovanost jazykového projevu a komunikační výuka ve škole Místo: Praha Rozsah: 86 str. Popis obsahu: Předkládaná práce popisuje zpracování tématu komunikační výuka ve třech řadách učebnic pro 2. stupeň základních škol vypracovaných různými autory. Sleduje shodné a rozdílné rysy v pojetí komunikační výuky u jednotlivých autorů. Zabývá se zpracováním tématu komunikační výuky v kurikulárních dokumentech a odborných časopisech. V praktické části obsahuje cvičení na rozvíjení schopnosti žáků vytvářet kultivované mluvené projevy. Klíčová slova: kultivovanost, komunikační výuka, učebnice, odborné časopisy, mluvený projev, cvičení
Firemní komunikace
Šumšálová, Simona ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Šamalová, Markéta (oponent)
V diplomové práci analyzujeme korpus textů firemní e-mailové korespondence a charakterizujeme ho především z pragmatického hlediska. Práce postupuje od vymezení terminologického aparátu a definování obecných pojmů teorie komunikace (komunikační proces, vztahová rovina komunikace, sebeprezentace v komunikaci) k analýze jednotlivých e-mailových zpráv, u nichž přibližujeme širší komunikační kontext, komunikační záměr produktora a vyvolanou reakci u adresátů. Každý z patnácti e- mailů doplňujeme vlastním komentářem. Kromě odborné literatury jsme vycházeli přímo z nashromážděného korpusu textů firemní e-mailové komunikace a zvláštní mnohaleté detailní znalosti komunikačního prostředí popisované firmy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Manipulace v mediálním dialogu
Jouzová, Michaela ; Šamalová, Markéta (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Práce vychází z analýzy diskusních pořadů Sedmička, Otázky Václava Moravce a Nedělní partie, které byly sledovány v období únor 2006 - březen 2006 a v období červen 2006 - listopad 2006. Tato diplomová práce je zaměřena na popis manipulačních strategií užívaných v těchto mediálních dialozích. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány základním způsobům záměrného porušování kooperativní komunikace - porušování Griceova a Leechova principu verbální komunikace, podílu a vlivu konfliktotvorných prostředků na manipulaci v mediálním dialogu a kvaziargumentaci. Součástí praktické části je i kapitola věnovaná neverbální manipulaci a reakcím na ni. Na závěr práce je zařazena kapitola věnující se didaktickému využití tématu "manipulace v mediálním dialogu". Obsahuje takové příklady cvičení, které se snaží studentům usnadnit pochopení dané problematiky. Klíčová slova: argument, asertivní komunikace, diskuse, komunikační strategie, konflikt, kvaziargumentace, manipulace, mediální dialog, princip kooperace, princip zdvořilosti
Firemní komunikace
Šumšálová, Simona ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Šamalová, Markéta (oponent)
V diplomové práci analyzujeme korpus textů firemní e-mailové korespondence a charakterizujeme ho především z pragmatického hlediska. Práce postupuje od vymezení terminologického aparátu a definování obecných pojmů teorie komunikace (komunikační proces, vztahová rovina komunikace, sebeprezentace v komunikaci) k analýze jednotlivých e-mailových zpráv, u nichž přibližujeme širší komunikační kontext, komunikační záměr produktora a vyvolanou reakci u adresátů. Každý z patnácti e- mailů doplňujeme vlastním komentářem. Kromě odborné literatury jsme vycházeli přímo z nashromážděného korpusu textů firemní e-mailové komunikace a zvláštní mnohaleté detailní znalosti komunikačního prostředí popisované firmy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Manipulace v mediálním dialogu
Jouzová, Michaela ; Šamalová, Markéta (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Práce vychází z analýzy diskusních pořadů Sedmička, Otázky Václava Moravce a Nedělní partie, které byly sledovány v období únor 2006 - březen 2006 a v období červen 2006 - listopad 2006. Tato diplomová práce je zaměřena na popis manipulačních strategií užívaných v těchto mediálních dialozích. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány základním způsobům záměrného porušování kooperativní komunikace - porušování Griceova a Leechova principu verbální komunikace, podílu a vlivu konfliktotvorných prostředků na manipulaci v mediálním dialogu a kvaziargumentaci. Součástí praktické části je i kapitola věnovaná neverbální manipulaci a reakcím na ni. Na závěr práce je zařazena kapitola věnující se didaktickému využití tématu "manipulace v mediálním dialogu". Obsahuje takové příklady cvičení, které se snaží studentům usnadnit pochopení dané problematiky. Klíčová slova: argument, asertivní komunikace, diskuse, komunikační strategie, konflikt, kvaziargumentace, manipulace, mediální dialog, princip kooperace, princip zdvořilosti
Sématická analýza argumentace s příklady argumentování soudů
Peroutka, Miloš ; Machová, Svatava (vedoucí práce) ; Šamalová, Markéta (oponent)
Práce se zabývá sémantickou souvislostí názoru a argumentů na jeho podporu. Dotýká se též některých úzce souvisejících aspektů syntaktických a pragmatických, studuje argumentaci jako mluvní akt realizovaný v přirozeném jazyce za účelem přesvědčit auditorium o přijatelnosti nabízeného názoru. Autor této práce se rovněž věnuje základní charakteristice sémantiky argumentace z pohledu formální logiky, kterou navrhuje doplnit sémantikou lingvistickou. Pokouší se také vymezit základní kategoriální rysy některých pojmů a termínů. Sémantická konzistence etické argumentace je vnímána jako první z nezbytných předpokladů její akceptability. Autor považuje argumentaci za konzistentní tehdy, jestliže mezi jejími argumenty a názorem / závěrem existuje kauzální mezipropoziční vztah. Sledováním sémantické struktury argumentace dospěl závěru, že je v komunikaci vyjádřena argumentačními výpověďmi s různými aktuálními komunikačními funkcemi. Svou pozornost autor obrací též úvahám Aristotelovým, jimiž se inspiruje. Příklady argumentací volí ze soudního diskurzu a dostupné literatury. Klíčová slova: akceptabilita, argument, argumentace, auditorium, komunikační funkce výpovědi, persváze, premisa, propozice, přirozený jazyk
Kultivovanost jazykového projevu a komunikační výuka ve škole
Hrubá, Hana ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Šamalová, Markéta (oponent)
Autor: Hana Hrubá Název: Kultivovanost jazykového projevu a komunikační výuka ve škole Místo: Praha Rozsah: 86 str. Popis obsahu: Předkládaná práce popisuje zpracování tématu komunikační výuka ve třech řadách učebnic pro 2. stupeň základních škol vypracovaných různými autory. Sleduje shodné a rozdílné rysy v pojetí komunikační výuky u jednotlivých autorů. Zabývá se zpracováním tématu komunikační výuky v kurikulárních dokumentech a odborných časopisech. V praktické části obsahuje cvičení na rozvíjení schopnosti žáků vytvářet kultivované mluvené projevy. Klíčová slova: kultivovanost, komunikační výuka, učebnice, odborné časopisy, mluvený projev, cvičení

Viz též: podobná jména autorů
1 ŠAMALOVÁ, Miroslava
1 Šámalová, Magdaléna
2 Šámalová, Marie
1 Šámalová, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.