|
České a americké beauty blogy: komparativní obsahová analýza reklamního potenciálu
Šílová, Kateřina ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Jansa, Petra (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Cílem práce je srovnání českých a amerických beauty blogů z pohledu reklamy. Jsou americké beauty blogerky v komerčním využívání svých blogů dále než české? Hledání odpovědi probíhá pomocí kvantitativní obsahové analýzy a předem určených výzkumných otázek. Analýza je zaměřena na několik aspektů, například množství bannerové a textové reklamy, počet fotek kosmetických produktů či zda je uvedena možnost koupě produktu. Následná komparace jednotlivých výsledků ukazuje, že americké beauty blogerky jsou v reklamním využívání skutečně pokročilejší. Je tomu tak zejména díky zapojování do affiliate programů, domlouvání slevových kódů s eshopy či maskování reklamy do běžných příspěvků. Dílčím cílem této práce je zmapování českých beauty blogů, které se stále častěji stávají levným marketingovým kanálem kosmetických firem.
|
|
České a americké beauty blogy: komparativní obsahová analýza reklamního potenciálu
Šílová, Kateřina ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Jansa, Petra (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Cílem práce je srovnání českých a amerických beauty blogů z pohledu reklamy. Jsou americké beauty blogerky v komerčním využívání svých blogů dále než české? Hledání odpovědi probíhá pomocí kvantitativní obsahové analýzy a předem určených výzkumných otázek. Analýza je zaměřena na několik aspektů, například množství bannerové a textové reklamy, počet fotek kosmetických produktů či zda je uvedena možnost koupě produktu. Následná komparace jednotlivých výsledků ukazuje, že americké beauty blogerky jsou v reklamním využívání skutečně pokročilejší. Je tomu tak zejména díky zapojování do affiliate programů, domlouvání slevových kódů s eshopy či maskování reklamy do běžných příspěvků. Dílčím cílem této práce je zmapování českých beauty blogů, které se stále častěji stávají levným marketingovým kanálem kosmetických firem.
|
|
Internetová reklama jako nástroj současného marketingu v informační společnosti
Šílová, Kateřina ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Práce se zabývá internetovým marketingem a poukazuje na vývoj internetové reklamy. Významná část práce je věnována současným trendům marketingu na internetu, zejména kontextovým reklamním systémům. Rozebírány jsou i modely plateb za reklamu. Naznačeno je působení grafické i textové reklamy, důraz je zejména kladen na reklamu bannerovou. Dále pojednává o značných možnostech reklamy na sociální síti Facebook.com, analyzovány jsou vhodná zacílení reklamy s přihlédnutím k nejvyužívanějším aplikacím. Rovněž jsou hodnoceny hlediska tvorby reklamních kampaní.
|
|
Analýza internetové komunikace na portálu Centrum.cz
Šílová, Kateřina ; Fonferová, Ľudmila (vedoucí práce) ; Julišová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce "Analýza internetové komunikace na portálu Centrum.cz" poskytuje přehled o současné komunikaci na významném českém internetovém portálu, potažmo komunikaci v českém internetovém prostředí. Věnuje se vymezení pojmu komunikace a jejímu rozdělení, ve stručnosti se zabývá historií Internetu a vznikem portálů. Práce je členěna na čtyři logické celky. Prvním je "Vznik Internetu a Internet jako komunikační prostředek", který pojednává o způsobech komunikace a jaké komunikační služby Internet nabízí, "Rozdíly ve způsobech využívání Internetu podle věku uživatele", zabývající se sedmi věkovými kategoriemi a nejvyužívanějšími službami Centra.cz , "Časové vymezení používání komunikačních nástrojů" poukazuje na internetovou aktivitu uživatelů a na jejich čas trávený měsíčně/týdně/denně na Internetu, "Použití jazykových prostředků a netiquetta" se zaměřuje na jazykové prostředky používaných jak při psaní e-mailů, tak ve webových fórech či diskuzích. Pro větší přehlednost a komplexnost je text doplněn grafy. V práci použitá data vycházejí ze situace z roku 2006.
|