Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přechod z dětství do dospělosti u lidí s těžkým kombinovaným postižením
Tomková, Barbora ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Šándorová, Zdenka (oponent)
Anotace: Předkládaná práce se zabývá přechodem z dětství do dospělosti u lidí s těžkým kombinovaným postižením. Teoretická část se věnuje historickému kontextu mentálního a kombinovaného postižení, na jehož pozadí rozpoznává určité principy, které se v současné době ve vztahu k lidem s postižením uplatňují. Dále se zaměřuje na současné postavení lidí s kombinovaným postižením v České republice. Věnuje se také tématu přechodu z dětství do dospělosti a tranzitním programům, jakožto nástrojům tohoto přechodu. Praktická část formou kvalitativního výzkumu zjišťuje, jaké mají rodič a odborný personál představy o budoucí existenci dospívajících dětí s těžkým kombinovaným postižením a jejich zkušenosti s procesem přechodu nebo názor na něj. Klíčová slova: kombinované postižení, lidská práva, princip normalizace, podporované rozhodování, plánování zaměřené na člověka, dospělost, tranzitní programy
Přechod z dětství do dospělosti u lidí s těžkým kombinovaným postižením
Tomková, Barbora ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Šándorová, Zdenka (oponent)
Anotace: Předkládaná práce se zabývá přechodem z dětství do dospělosti u lidí s těžkým kombinovaným postižením. Teoretická část se věnuje historickému kontextu mentálního a kombinovaného postižení, na jehož pozadí rozpoznává určité principy, které se v současné době ve vztahu k lidem s postižením uplatňují. Dále se zaměřuje na současné postavení lidí s kombinovaným postižením v České republice. Věnuje se také tématu přechodu z dětství do dospělosti a tranzitním programům, jakožto nástrojům tohoto přechodu. Praktická část formou kvalitativního výzkumu zjišťuje, jaké mají rodič a odborný personál představy o budoucí existenci dospívajících dětí s těžkým kombinovaným postižením a jejich zkušenosti s procesem přechodu nebo názor na něj. Klíčová slova: kombinované postižení, lidská práva, princip normalizace, podporované rozhodování, plánování zaměřené na člověka, dospělost, tranzitní programy
Raná péče v rodině s dítětem raného věku se speciálními potřebami jako součást speciální pedagogiky raného věku
Šándorová, Zdenka ; Jesenský, Ján (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent) ; Heřmanská, Danuše (oponent)
Disertační práce má badatelsko empirický charakter, tzn. že v sobě spojuje pokus o vytvoření teoretického systému (nové subdisciplíny speciální pedagogiky) s pokusem získání argumentů s pomocí empirického šetření. Je uvedena teoretickou částí představující historicko-pedagogický přehled problematiky, vymezením referenčního pole, cílových skupin, úkolů, základní terminologie a celého systému speciální pedagogiky raného věku. Specifickou část tvoří raná péče jako teoretický subsystém začleněný do speciální pedagogiky v soustavě sociálně rehabilitačních a speciálně pedagogických služeb. Teoretická část má charakter metateorie v tom smyslu, že v raném věku jsou dány počátky výchovy, péče, podpory v intencích teorie komprehenzívní speciální pedagogiky (Jesenský, 2000) či integrativní speciální pedagogiky (Vítková, 2003), čímž se otvírá možnost aplikace do všech pedií a pro rozvoj edukace v dalších věkových skupinách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.