Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Standardizace evaluačního nástroje pro ověřování standardu základního vzdělávání v oboru tělesné výchovy
Havel, Rostislav ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Řepka, Emil (oponent) ; Hřivnová, Michaela (oponent)
Název práce: Standardizace evaluačního nástroje pro ověřování standardu základního vzdělávání v oboru tělesné výchovy Autor: PhDr. Rostislav Havel Disertační práce se zabývá vědomostní oblastí u standardů vzdělávacího oboru Tělesná výchova. Hlavním cílem bylo vytvoření didaktického testu pro ověřování vědomostní složky u žáků 9. ročníku základní školy. Prvním krokem bylo vytvoření položkové databanky 75 testových úloh. Následně byl uskutečněn předvýzkum (N=669) a pilotní studie (N=168), které byly zaměřené především na odhad reliability, validity a položkovou analýzu úloh. Finální (standardizační) verze testu byla administrována u 3 271 žáků 9. ročníků základních škol a obsahuje 28 úloh typu multiple-choice s jednou správnou odpovědí a třemi distraktory. Pro analýzu testových položek byla využita metoda teorie odpovědi na položku (IRT), a to tříparametrový model s hodnotami diskriminačního parametru, obtížnosti a parametru pseudo- uhádnutelnosti. Pro posouzení dimenzionality testu byla zvolena explorativní a konfirmační faktorová analýza v rámci pilotáží a finální verze. Na základě odborného posouzení došlo k vyhodnocení obsahové validity. K odhadu reliability ve smyslu vnitřní konzistence byl využit výpočet Cronbachova koeficientu alfa a hodnoty McDonaldova omega. Graficky jsou prezentovány...
Vztah mezi projektovaným a osvojeným kurikulem vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví u absolventů základního vzdělávání.
Polívka, Tomáš ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Řepka, Emil (oponent) ; Marádová, Eva (oponent)
Vztah mezi projektovaným a osvojeným kurikulem vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví u absolventů základního vzdělávání rámci kurikulární reformy, která začala v roce 2004, se proměňuje vzdělávání. Školy získávají určitou autonomii ke své profilaci podle materiálních a personálních podmínek, zároveň jsou zaváděny do škol nové obory, jedním z těchto oborů je Výchova ke ví. Tento vzdělávací obor by měl předat vědomosti a vytvářet dovednosti, které pomohou žákům v budoucnu udržovat úroveň jejich zdraví na vysoké úrovni. Problém vidíme v tom, že Výchova ke zdraví není v systému kurikulárních dokumentů jednoznačně vymezena a školy v její realizaci mají poměrně velkou autonomii. Navíc není přinášena systematická zpětná vazba. Není tedy jasné, jak je výuka Výchovy ke zdraví efektivní, kolik času je jí věnováno, jak jsou vzdělávání pedagogové a jaký je vůbec o studium Výchovy ke pedagogických fakultách zájem, také neexistují standardizované evaluační nástroje. Cílem práce je zhodnotit úroveň osvojeného kurikula vzdělávacího oboru Výchova ohledem na hlavní organizační formu realizace projektovanéh jaká forma je nejefektivnější pro plnění výstupů stanovených v RVP. Zároveň budeme hledat další proměnné ovlivňující osvojené kurikulum u absolventů ZŠ. Pro náš výzkum jsme zvolili smíšený design. Pro sběr a analýzu dat...
Ověření programu s dobrodružnými a kooperativními prvky na základní škole v podmínkách školní TV
Frainšic, Michal ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Bláha, Ladislav (oponent) ; Řepka, Emil (oponent)
Ověření programu s dobrodružnými a kooperativními prvky na základní škole v podmínkách školní TV Souhrn Práce se zabývá ověřováním inovativního pohybového programu s dobrodružnými a kooperativními prvky na základní škole. Cílem práce bylo sledování možných změn vlivem programu na sociální akceptaci dětí ve třídě, jejich sebepojetí a množství pohybových aktivit v jejich volném čas. Výzkum měl podobu kvaziexperimentu, konkrétně křížové klasifikace s opakovaným měřením. Experiment probíhal v 6.-8. třídách (N=154) v podmínkách školní tělesné výchovy. Celková doba výzkumu byla 6 měsíců, intervenční doba 3 měsíce, data byla získávána ve třech časových odstupech. Jako výzkumná metoda byl použit Dotazník sociální akceptace a dotazník Sebepojetí, kvalita života. Z výsledků vyplynuly dvě statisticky významné hodnoty, v praktické významnosti vysvětlující však malé množství výsledků. V subškále Vztah žáka ke spolužákům byla statistická významnost p=0,031, která vysvětlovala 3% výsledků a v oblasti Hodnocení spokojenosti s faktory ovlivňujícími sebepojetí byla statistická významnost p=0,002 vysvětlující 6,5% výsledků. U celkového skóre Dotazníku sociální akceptace byl objeven statisticky nevýznamný posun v experimentálních skupinách s významností p=0,065, který vysvětluje 22% výsledků. Intervenční program měl pozitivní...
Ověření programu s dobrodružnými a kooperativními prvky na základní škole v podmínkách školní TV
Frainšic, Michal ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Bláha, Ladislav (oponent) ; Řepka, Emil (oponent)
Ověření programu s dobrodružnými a kooperativními prvky na základní škole v podmínkách školní TV Souhrn Práce se zabývá ověřováním inovativního pohybového programu s dobrodružnými a kooperativními prvky na základní škole. Cílem práce bylo sledování možných změn vlivem programu na sociální akceptaci dětí ve třídě, jejich sebepojetí a množství pohybových aktivit v jejich volném čas. Výzkum měl podobu kvaziexperimentu, konkrétně křížové klasifikace s opakovaným měřením. Experiment probíhal v 6.-8. třídách (N=154) v podmínkách školní tělesné výchovy. Celková doba výzkumu byla 6 měsíců, intervenční doba 3 měsíce, data byla získávána ve třech časových odstupech. Jako výzkumná metoda byl použit Dotazník sociální akceptace a dotazník Sebepojetí, kvalita života. Z výsledků vyplynuly dvě statisticky významné hodnoty, v praktické významnosti vysvětlující však malé množství výsledků. V subškále Vztah žáka ke spolužákům byla statistická významnost p=0,031, která vysvětlovala 3% výsledků a v oblasti Hodnocení spokojenosti s faktory ovlivňujícími sebepojetí byla statistická významnost p=0,002 vysvětlující 6,5% výsledků. U celkového skóre Dotazníku sociální akceptace byl objeven statisticky nevýznamný posun v experimentálních skupinách s významností p=0,065, který vysvětluje 22% výsledků. Intervenční program měl pozitivní...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.