Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Standardizace evaluačního nástroje pro ověřování standardu základního vzdělávání v oboru tělesné výchovy
Havel, Rostislav ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Řepka, Emil (oponent) ; Hřivnová, Michaela (oponent)
Název práce: Standardizace evaluačního nástroje pro ověřování standardu základního vzdělávání v oboru tělesné výchovy Autor: PhDr. Rostislav Havel Disertační práce se zabývá vědomostní oblastí u standardů vzdělávacího oboru Tělesná výchova. Hlavním cílem bylo vytvoření didaktického testu pro ověřování vědomostní složky u žáků 9. ročníku základní školy. Prvním krokem bylo vytvoření položkové databanky 75 testových úloh. Následně byl uskutečněn předvýzkum (N=669) a pilotní studie (N=168), které byly zaměřené především na odhad reliability, validity a položkovou analýzu úloh. Finální (standardizační) verze testu byla administrována u 3 271 žáků 9. ročníků základních škol a obsahuje 28 úloh typu multiple-choice s jednou správnou odpovědí a třemi distraktory. Pro analýzu testových položek byla využita metoda teorie odpovědi na položku (IRT), a to tříparametrový model s hodnotami diskriminačního parametru, obtížnosti a parametru pseudo- uhádnutelnosti. Pro posouzení dimenzionality testu byla zvolena explorativní a konfirmační faktorová analýza v rámci pilotáží a finální verze. Na základě odborného posouzení došlo k vyhodnocení obsahové validity. K odhadu reliability ve smyslu vnitřní konzistence byl využit výpočet Cronbachova koeficientu alfa a hodnoty McDonaldova omega. Graficky jsou prezentovány...
Ověření navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu ve školní praxi
Havel, Rostislav ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Název práce: Ověření navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu ve školní praxi Autor: Mgr. Rostislav Havel Vedoucí práce: Prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. Abstrakt: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy prostřednictvím pracovní skupiny formulovalo standardy vzdělávacího oboru Tělesná výchova. Z pohledu školy je důležitá možnost využití tohoto podpůrného materiálu v praxi. Cílem rigorózní práce bylo analyzovat ověřitelnost navržených standardů pro tělesnou výchovu ve školním prostředí. Předložit informace o vědomostech, dovednostech a postojích žáků 9. ročníku základní školy v oblasti tělesné výchovy. Zmapovat názory učitelů na problematiku standardů. Výzkumný soubor tvořilo 669 žáků 9. ročníku základní školy a 266 učitelů tělesné výchovy na základní škole. Vědomostní (didaktický) test a dotazník administrované elektronickou online formou představují základní výzkumné metody aplikované v rigorózní práci. U jednotlivých testových úloh byla provedena položková analýza. Celý rozsah znalostí a dovedností vyžadovaný standardy nemůže pokrýt jediný test. Ve vědomostním testu, který byl sestaven na základě indikátorů a ilustrativních úloh navržených standardů, dosáhli žáci průměrné úspěšnosti 58 %. Úspěšnost v testu nad tři pětiny (60 %) je považována za hranici naplnění požadavků minimálního...
Ověření navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu ve školní praxi
Havel, Rostislav ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Název práce: Ověření navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu ve školní praxi Autor: Mgr. Rostislav Havel Vedoucí práce: Prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. Abstrakt: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy prostřednictvím pracovní skupiny formulovalo standardy vzdělávacího oboru Tělesná výchova. Z pohledu školy je důležitá možnost využití tohoto podpůrného materiálu v praxi. Cílem rigorózní práce bylo analyzovat ověřitelnost navržených standardů pro tělesnou výchovu ve školním prostředí. Předložit informace o vědomostech, dovednostech a postojích žáků 9. ročníku základní školy v oblasti tělesné výchovy. Zmapovat názory učitelů na problematiku standardů. Výzkumný soubor tvořilo 669 žáků 9. ročníku základní školy a 266 učitelů tělesné výchovy na základní škole. Vědomostní (didaktický) test a dotazník administrované elektronickou online formou představují základní výzkumné metody aplikované v rigorózní práci. U jednotlivých testových úloh byla provedena položková analýza. Celý rozsah znalostí a dovedností vyžadovaný standardy nemůže pokrýt jediný test. Ve vědomostním testu, který byl sestaven na základě indikátorů a ilustrativních úloh navržených standardů, dosáhli žáci průměrné úspěšnosti 58 %. Úspěšnost v testu nad tři pětiny (60 %) je považována za hranici naplnění požadavků minimálního...
Podpora sportu v regionu Havlíčkova Brodu
Havel, Rostislav ; Hendl, Jan (oponent) ; Slepičková, Irena (vedoucí práce)
Název: Podpora sportu v regionu Havlíčkova Brodu Cíl: Cílem diplomové práce je analyzovat přístupy municipalit k problematice zajišťování péče o sport, a to v Havlíčkobrodském regionu. Metody: Pro získání dat byla využita hlavně metoda dotazníkového šetření a rozhovoru.V diplomové práci jsme také využili metodu analýzy primárních i sekundárních dat. Výsledky: Největší rezervy v péči o sport obcí jsou v oblasti organizačního, personálního zajištění. Dále jsme zjistili, že města se angažují v oblasti sportu více než obce či městyse. Klíčová slova: obec, sport, finanční zdroje, sportovní zařízení, péče o sport
Studijní programy zaměřené na tělesnou výchovu a sport v Čechách a očekávané uplatnění jejich absolventů v praxi\\
HAVEL, Rostislav
Cílem bakalářské práce je srovnat akreditované studijní obory zaměřené na tělesnou výchovu a sport v Čechách, z hlediska shodných i odlišných znaků ve studijních plánech a uplatnění jejich absolventů v praxi. V prvních kapitolách je uveden nástin historie vzdělávání učitelů tělesné výchovy v českých zemích a stručná charakteristika vysokoškolského zákona. Stěžejní součást práce představuje část analytická a syntetická. Analytická předkládá přehled o studijních oborech zaměřených na TVS, akreditovaných na jednotlivých vysokoškolských pracovištích. V syntetické jsou pomocí srovnávací metody porovnány studijní obory z hlediska vypsaných povinných předmětů, počtů zápočtů a zkoušek a hodinové dotace. Hlavním zdrojem informací byly studijní plány vydané pro akademický rok 2007/2008 a internetové stránky jednotlivých pracovišť. Poslední část je věnována předpokládanému uplatnění absolventů. V oblasti Čech je možné studovat Bc. a Mgr. obory celkem na 8 fakultách. Jedná se celkem o 21 učitelských a 29 neučitelských studijních oborů.

Viz též: podobná jména autorů
1 HAVEL, Richard
5 HAVEL, Rostislav
4 Havel, Radek
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.