Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učitel jako oběť násilí
Tomášek, Jan ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Černíková, Vratislava (oponent) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou násilí vůči učitelům. Jedná se o téma, které je v posledních letech předmětem široké diskuse, a to i díky několika případům, kdy u nás či v zahraničí došlo k fyzickému napadení pedagoga studentem, nejednou s tragickými následky. Často se poukazuje na skutečnost, že agresivita mládeže roste, a profese učitele se tak stává profesí rizikovou. Jak nicméně naznačuje teoretická část práce, obvyklé zdroje informací, o něž se takové tvrzení opírá, nejsou prosty určitých nedostatků či zkreslení. Týká se to nejen mediálního zpravodajství, ale i kriminálních statistik. Nemalým problémem je však již samotné vymezení pojmů agrese či násilí. Ty je v daném kontextu navíc nutno nahlížet v bezprostřední souvislosti s výkonem učitelské profese, tedy jako jednu z forem jevu, označovaného jako násilí na pracovišti. Práce se rovněž pokouší pojmenovat možné příčiny takové agrese, přičemž je nehledá jen v rovině útočníka a jeho osobnosti, ale v souladu s poznatky soudobých viktimologických studií i v chování a vlastnostech učitele coby oběti, respektive v některých specifických charakteristikách pedagogické interakce. Obecně se ukazuje, že nejvíce informací o rozsahu a podobách násilí vůči učitelům mohou nabídnout empirické výzkumy. Až dosud se však bohužel na toto téma zaměřilo pouze několik...
Vzdělávání Romů v zahraničí
Pletichová, Veronika ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Bajcura, Lubomír (oponent) ; Černíková, Vratislava (oponent)
NÁZEV Vzdělávání Romů v zahraničí AUTOR Mgr. Veronika Pletichová KATEDRA Katedra speciální pedagogiky ŠKOLITEL Doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRAKT: Naším cílem je představit romštinu jako jazyk, který by měl v prostředí školy zaujmout své pevné místo. Vymezit jeho funkce související s nabytím nového postavení, které jako opodstatněné argumenty jeho pozici ještě posílí. Seznámíme s úspěšnými projekty na podporu ohrožených dialektů romštiny v rámci Finska, Rakouska, Rumunska, s podporou romštiny v rámci skupiny baltských a ruských Romů, ale i španělské para-romštiny "Caló". Dalším cílem je prostřednictvím studia odborné zahraniční literatury, systematického vyhledávání a analýzy dokumentů a následné analýzy získaných údajů postihnout zvláštnosti vzdělávacích přístupů jednotlivých zemí s ohledem na kulturní specifika heterogenních skupin Romů. Vyzdvihnout přístupy, které by bylo možné aplikovat na jiné kulturní podmínky, poskytnout zdroj inspirace a cenných zkušeností s realizací podpůrných projektů a opatření ve vzdělávání Romů, dospět k vyjádření obecných principů, bez nichž se jejich úspěšná realizace neobejde. Práce je rozdělena do osmi kapitol: Status romského jazyka v Evropě - Rumunsko - Baltští a ruší Romové - Finsko - Rakousko - Francie - Španělsko - Slovensko. Řazení jednotlivých zemí není...
Mentor, jeho význam a příprava pro práci s osobami propuštěnými z výkonu trestu odnětí svobody
Petrboková, Lenka ; Válková, Helena (vedoucí práce) ; Černíková, Vratislava (oponent)
Diplomová práce pojednává o významu zapojení mentora do práce s osobami propuštěnými z výkonu trestu odnětí svobody a o jeho přípravě na práci s těmito lidmi. Nejprve je uveden teoretický rámec, který umožňuje lepší náhled na tuto problematiku. K tomu, aby byl vystihnut význam mentora pro práci s osobami propuštěnými z výkonu trestu odnětí svobody, je popsáno, jaká je jeho role a kompetence. Je uvedeno, jak je mentoring uplatňován v České republice a pro srovnání také v USA. To vše doplňuje vlastní zkušenost z praxe tím, že je uvedeno řešení nejčastějších problémů, které mohou mít osoby propuštěné z výkonu trestu odnětí svobody a to z pohledu mentora. Jsou přiloženy příběhy lidí, kteří se zapojili do mentoringu. Detailně je popsáno, jak jsou mentoři připravováni na práci s lidmi propuštěnými z vězení a to nejen u nás, ale opět i v zahraniční. Význam mentoringu spočívá především v tom, že mentor pomáhá efektivně řešit problémy lidí propuštěných z vězení a to v co nejkratší době. Přispívá tak ke snižování pravděpodobnosti, že se opět dopustí trestného činu. Mentoring má svůj dosah také do komunity, ve které je uplatňován. Pro samotné klienty je mentoring významný v poskytnutí zkušenosti, že se jejich situace dá řešit cestou, která nevede k porušování zákonů a že je tu někdo, komu důvěřují a kdo je touto...
Zacházení s vězni a tvorba standardizovaných programů
Bajcura, Lubomír ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Sochůrek, Jan (oponent) ; Černíková, Vratislava (oponent)
Prioritou při tvorbě nových standardizovaných programů pro specifické skupiny odsouzených se ve Vězeňské službě České republiky v roce 2007 stal nový program zacházení s pachateli komerčního sexuálního zneužívání dětí. Veřejnost tuto oblast kriminality sleduje se zvýšenou pozorností. V roce 2007 bylo u nás zaregistrováno 1205 případů zneužití dětí. Překročení odvěkého tabu má kriminogenní následky. Potvrzují to záznamy o sexuálním zneužívání a týrání v anamnézách nebezpečných pachatelů. Speciální zacházení s pachateli sexuálního zneužívání dětí je proto součástí boje s nejzávažnější kriminalitou a přínosem k ochraně nejslabších členů naší společnosti. Komerční sexuální zneužívání dětí realizují pachatelé často prostřednictvím třetí osoby, která vůči dítěti používá nátlak nebo násilí. Pachatelé proto vinu popírají před veřejností i vlastním svědomím. Standardizovaný program vede pachatele k poznání příčin a důsledků trestné činnosti. Výzkumná část této práce se zaměřila na zjištění, jak program vnímají odsouzení i realizační tým. Potvrdil se nesmírný výchovný náboj vzdělávací části programu, v níž formativní roli mají fakta a teoretické informace o specifické trestné činnosti. V diskusích pachatelé dospívají, či se blíží k nezvratné změně - nadhledu nad vlastní osobností, k identifikaci toho, co mohou...
Učitel jako oběť násilí
Tomášek, Jan ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Černíková, Vratislava (oponent) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou násilí vůči učitelům. Jedná se o téma, které je v posledních letech předmětem široké diskuse, a to i díky několika případům, kdy u nás či v zahraničí došlo k fyzickému napadení pedagoga studentem, nejednou s tragickými následky. Často se poukazuje na skutečnost, že agresivita mládeže roste, a profese učitele se tak stává profesí rizikovou. Jak nicméně naznačuje teoretická část práce, obvyklé zdroje informací, o něž se takové tvrzení opírá, nejsou prosty určitých nedostatků či zkreslení. Týká se to nejen mediálního zpravodajství, ale i kriminálních statistik. Nemalým problémem je však již samotné vymezení pojmů agrese či násilí. Ty je v daném kontextu navíc nutno nahlížet v bezprostřední souvislosti s výkonem učitelské profese, tedy jako jednu z forem jevu, označovaného jako násilí na pracovišti. Práce se rovněž pokouší pojmenovat možné příčiny takové agrese, přičemž je nehledá jen v rovině útočníka a jeho osobnosti, ale v souladu s poznatky soudobých viktimologických studií i v chování a vlastnostech učitele coby oběti, respektive v některých specifických charakteristikách pedagogické interakce. Obecně se ukazuje, že nejvíce informací o rozsahu a podobách násilí vůči učitelům mohou nabídnout empirické výzkumy. Až dosud se však bohužel na toto téma zaměřilo pouze několik...
Učitel jako oběť násilí
Tomášek, Jan ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Černíková, Vratislava (oponent) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou násilí vůči učitelům. Jedná se o téma, které je v posledních letech předmětem široké diskuse, a to i díky několika případům, kdy u nás či v zahraničí došlo k fyzickému napadení pedagoga studentem, nejednou s tragickými následky. Často se poukazuje na skutečnost, že agresivita mládeže roste, a profese učitele se tak stává profesí rizikovou. Jak nicméně naznačuje teoretická část práce, obvyklé zdroje informací, o něž se takové tvrzení opírá, nejsou prosty určitých nedostatků či zkreslení. Týká se to nejen mediálního zpravodajství, ale i kriminálních statistik. Nemalým problémem je však již samotné vymezení pojmů agrese či násilí. Ty je v daném kontextu navíc nutno nahlížet v bezprostřední souvislosti s výkonem učitelské profese, tedy jako jednu z forem jevu, označovaného jako násilí na pracovišti. Práce se rovněž pokouší pojmenovat možné příčiny takové agrese, přičemž je nehledá jen v rovině útočníka a jeho osobnosti, ale v souladu s poznatky soudobých viktimologických studií i v chování a vlastnostech učitele coby oběti, respektive v některých specifických charakteristikách pedagogické interakce. Obecně se ukazuje, že nejvíce informací o rozsahu a podobách násilí vůči učitelům mohou nabídnout empirické výzkumy. Až dosud se však bohužel na toto téma zaměřilo pouze několik...
Trest obecně prospěšných prací - alternativa k trestu odnětí svobody
Mottlová, Jana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Sochůrek, Jan (oponent) ; Černíková, Vratislava (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou alternativních trestů k trestu odnětí svobody. Vzhledem k tomu, že problematika alternativních trestů je velmi široký pojem, zaměřuje se práce především na trest obecně prospěšných prací. V práci je na alternativní trest obecně prospěšných prací nahlíženo očima profese, jejímž hlavním úkolem je přispívat k naplňování trestní spravedlnosti a řešení trestních konfliktů. Tento profesní obor, jakým je již od roku 2001 Probační a mediační služba ČR, stojící na pomezí sociální práce a práva, přináší potřebu definovat kontext svého uplatnění, roli, teoretická východiska, a v neposlední řadě také pracovní postupy, mechanismy a zásady profesionální práce. Trest obecně prospěšných prací, který se od roku 1996 vnáší trestní justici uplatňuje prošel velkými změnami. Práce velmi podrobně popisuje historický vývoj tohoto trestu. První alternativní formy zacházení s pachateli, jako je zejména probace se rozvíjejí koncem 19. a počátku 20. století a to především v zemích západní a severní Evropy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
1 Černíková, Veronika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.