Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Česká televize na vyžádání: Kurace hlavní stránky iVysílání mezi lety 2020 a 2022
Jurková, Anna ; Szczepanik, Petr (vedoucí práce) ; Čížkovská, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu BVOD služeb médií veřejné služby, konkrétně iVysílání České televize mezi lety 2020 a 2022, kdy byla spuštěna zcela nová verze, a klade si dva hlavní cíle. Tím prvním je porovnat, jak se od sebe liší kurace hlavní stránky obou těchto verzí. Druhým cílem je zjistit, jak zaměstnanci podílející se na iVysílání nahlíží na naplňování hodnot média veřejné služby v rámci své pracovní činnosti. Teoretická část nejprve pojednává o nejdůležitějších definicích, o historii médií veřejné služby a jejich VOD služeb, a nakonec mapuje dosavadní stav studií na toto téma. Ve výzkumné části jsou představeny cíle, metody a design výzkumu a samotná zjištění, která jsou výsledkem kombinace kvantitativních a kvalitativních postupů. Práce má sloužit k lepšímu pochopení toho, jak kurace s ohledem na veřejnou službu probíhá, a může být použita jako podklad pro další badatele, kteří se výzkumu iVysílání, případně dalších BVOD platforem, chtějí věnovat.
European policies vs. Czech Television: an analysis of contemporary Czech public TV series through the lens of gender equality policies
Hanusová, Daniela ; Szczepanik, Petr (vedoucí práce) ; Čížkovská, Jana (oponent)
Táto bakalárska práca analyzuje kontext vzniku európskych mediálnych politík týkajúcich sa genderovej rovnosti v audiovizuálnom sektore a zhŕňa z nich vyplývajúce odporúčania. Zároveň poskytuje stručný prehľad európskych výskumov venujúcich sa tejto problematike, s cieľom identifikovať problematické oblasti, ktoré by mohli byť aktuálne aj v českom kontexte. V druhej, výskumnej časti, sa práca snaží aplikovať tieto odporúčania a poznatky na Českú televíziu, a to konkrétne na jej seriálovú tvorbu z rokov 2013 až 2020. Analýza tejto výskumnej vzorky sa zameriava na reprezentáciu žien medzi kľúčovými tvorcami diel aj na reprezentáciu a zobrazovanie žien v obsahu seriálov.
European policies vs. Czech Television: an analysis of contemporary Czech public TV series through the lens of gender equality policies
Hanusová, Daniela ; Szczepanik, Petr (vedoucí práce) ; Čížkovská, Jana (oponent)
Táto bakalárska práca analyzuje kontext vzniku európskych mediálnych politík týkajúcich sa genderovej rovnosti v audiovizuálnom sektore a zhŕňa z nich vyplývajúce odporúčania. Zároveň poskytuje stručný prehľad európskych výskumov venujúcich sa tejto problematike, s cieľom identifikovať problematické oblasti, ktoré by mohli byť aktuálne aj v českom kontexte. V druhej, výskumnej časti, sa práca snaží aplikovať tieto odporúčania a poznatky na Českú televíziu, a to konkrétne na jej seriálovú tvorbu z rokov 2013 až 2020. Analýza tejto výskumnej vzorky sa zameriava na reprezentáciu žien medzi kľúčovými tvorcami diel aj na reprezentáciu a zobrazovanie žien v obsahu seriálov.
Scheduling v éře streamingových válek: praxe programového oddělení společnosti HBO Europe s.r.o.
Samusevich, Siarhei ; Szczepanik, Petr (vedoucí práce) ; Čížkovská, Jana (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je analýza programové skladby lineárních kanálů HBO na území České republiky a jejich vztahu k online kuraci katalogu HBO GO. Práce vznikla ve spolupráci se společností HBO Europe s.r.o., jejichž oddělení programového plánování a schedulingu poskytlo potřebná data k statistické a kvalitativní analýze, navíc VP daného oddělení Petr Gottwald poskytl užitečné komentáře k analýze mediální praxe uvnitř společnosti. Cíle práce jsou stanoveny na vytvoření portfolia kanálů, výzkum programových strategií a analýzu práce s obsahem na SVOD platformě, a to všechno na bázi dat z oddělení programové skladby HBO Europe s.r.o. K analýze poskytnutých programů za období leden 2019 - červenec 2020 byly použity nástroje data-science, které umožnily provést pečlivou analýzu mediálních praxí.
První den II.programu Československé televize.
Čížkovská, Jana ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Szczepanik, Petr (oponent)
Diplomová práce sleduje proces přípravy II. programu Československé televize. Pokrývá dobu dvanácti let od počátků přípravného procesu v roce 1958 po první den pravidelného vysílání II. programu 10. května 1970. Oblastí zájmu jsou návrhy, vize a z nich vycházející organizační kroky, které vyústily v historické zahájení víceprogramového televizního vysílání na území Československa. V práci toto období let 1958 -1970 rozděleno na užší časové celky, dle jednotlivých fází příprav. Úvod práce se věnuje politické motivaci pro zavedení vícekanálového televizního vysílání v Československu a prvním krokům v technické přípravě II. programu. Druhá část je věnována vývoji a finalizaci koncepce II. programu a jeho organizaci ve vztahu k majoritnímu I. programu. Dále se práce zaměřuje na vznik a organizační proměny samostatného útvaru II. programu do zahájení jeho pravidelného vysílání. Tato část pokrývá proměny personálního složení redakce, nástin hlavních programových typů vyráběných redakcí II. programu v tomto období, přehledu hlavních tvůrčích spolupracovníků a je doplněna o přehled organizace výroby II. programu. Práci pak uzavírá přehled pořadů vysílaných k příležitosti zahájení jeho pravidelného vysílání a stručný vhled do období následujícím až do likvidace samostatné redakce II. programu v roce 1972.
Velbloud uchem jehly 1926 a 1936 (filmové adaptace divadelní hry Františka Langera)
Čížkovská, Jana ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá dvěma filmovými adaptacemi hry Františka Langera Velbloud uchem jehly v české kinematografii do roku 1936. Jde o němou verzi z roku 1926 režírovanou Karlem Lamačem a zvukovou verzi z roku 1936 režírovanou Hugo Haasem a Otakarem Vávrou. První část práce se věnuje divadelní hře, jejímu vývoji, struktuře a samotnému textu. Také ukazuje, jak úspěch hry na českých, evropských a amerických jevištích ovlivnil distribuční možnosti filmových adaptací. Druhá část porovnává dvě filmové adaptace, popisuje jejich produkční zázemí, obsazení a reflexi filmů v médiích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.