National Repository of Grey Literature 9 records found  Search took 0.01 seconds. 
New Trends in the Field of Digital Technology Usage
Mašek, Jaroslav ; Rothanzl, Bohuslav (advisor) ; Brdička, Bořivoj (referee)
This thesis deals with teaching the digital technology within the ISCED 2 education. The theoretical part monitors the current state of teaching these technologies in the Czech Republic and two European Union states, Ireland and the United Kingdom. The practical part includes a conception of digital technology teaching, including a methodical manual for teachers and a working environment for students, verification of this conception in practice and drawing conclusions.
Curriculum modernization of electrotechnics and electronics in technical education at basic school
Materna, Milan ; Křenek, Milan (advisor) ; Rothanzl, Bohuslav (referee)
V práci popisuji současný stav učiva elektrotechniky a elektroniky na ZŠ, upozorňuji na nutné změny učiva v souvislosti s nově platnými normami ČSN, přechodem na nový vzdělávací program, vývojem vědy a techniky a stále stoupajícím důrazem na ekologické aspekty veškeré lidské činnosti. V rámci teoretické části práce jsem prostudoval a následně popsal některé z nejpoužívanějších učebnic fyziky a vytvořil návrh na cvičebnici učiva fyziky pro druhý stupeň ZŠ. Ve výzkumné části jsem dotazovacími metodami zjišťoval, s jakými tématy z elektrotechniky a elektroniky jsou žáci na druhém stupni ZŠ seznamováni a jak často vykonávají vybrané praktické aktivity. Součástí výzkumu bylo i zjistit, jak jsou daná témata či činnosti u žáků oblíbena. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Use of computers in a fictitious firm at secondary school
Müllerová, Gabriela ; Rothanzl, Bohuslav (advisor) ; Tobolářová, Petra (referee)
The topic of this diploma thesis is creating a fictitious firm presentation. The aim of the diploma thesis is to teach students present a firm, its products and themselves successfully. The result of the diploma thesis is a Moodle course: A Fictitious Firm Presentation. The need for a creation of this course has arisen on the basis of a questionnaire research, conducted at Fictitious Firm Fair, and of discussions with the teachers of the Fictitious Firm subject. The course will help students obtain necessary knowledge of the field of presentation for their future life.
New Trends in the Field of Digital Technology Usage
Mašek, Jaroslav ; Rothanzl, Bohuslav (advisor) ; Brdička, Bořivoj (referee)
This thesis deals with teaching the digital technology within the ISCED 2 education. The theoretical part monitors the current state of teaching these technologies in the Czech Republic and two European Union states, Ireland and the United Kingdom. The practical part includes a conception of digital technology teaching, including a methodical manual for teachers and a working environment for students, verification of this conception in practice and drawing conclusions.
Use of computers in a fictitious firm at secondary school
Müllerová, Gabriela ; Rothanzl, Bohuslav (advisor) ; Tobolářová, Petra (referee)
The topic of this diploma thesis is creating a fictitious firm presentation. The aim of the diploma thesis is to teach students present a firm, its products and themselves successfully. The result of the diploma thesis is a Moodle course: A Fictitious Firm Presentation. The need for a creation of this course has arisen on the basis of a questionnaire research, conducted at Fictitious Firm Fair, and of discussions with the teachers of the Fictitious Firm subject. The course will help students obtain necessary knowledge of the field of presentation for their future life.
Curriculum modernization of electrotechnics and electronics in technical education at basic school
Materna, Milan ; Křenek, Milan (advisor) ; Rothanzl, Bohuslav (referee)
V práci popisuji současný stav učiva elektrotechniky a elektroniky na ZŠ, upozorňuji na nutné změny učiva v souvislosti s nově platnými normami ČSN, přechodem na nový vzdělávací program, vývojem vědy a techniky a stále stoupajícím důrazem na ekologické aspekty veškeré lidské činnosti. V rámci teoretické části práce jsem prostudoval a následně popsal některé z nejpoužívanějších učebnic fyziky a vytvořil návrh na cvičebnici učiva fyziky pro druhý stupeň ZŠ. Ve výzkumné části jsem dotazovacími metodami zjišťoval, s jakými tématy z elektrotechniky a elektroniky jsou žáci na druhém stupni ZŠ seznamováni a jak často vykonávají vybrané praktické aktivity. Součástí výzkumu bylo i zjistit, jak jsou daná témata či činnosti u žáků oblíbena. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Technical and Information Instruction in Primary Schools
Janeček, Lukáš ; Rothanzl, Bohuslav (advisor) ; Reitmayer, Ladislav (referee)
Cílem diplomové práce je analýza současného stavu učebnic, zmapování situace výuky na vzorku základních škol. Na základě poznatků z průzkumu navrhnout minimální obsah ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce jako součást Školního vzdělávacího programu. Práce by mohla pomoci školám při návrhu vlastních školních vzdělávacích programů a usnadnit výběr vhodných učebnic po didaktické stránce pro vzdělávací oblast Člověk a svět práce, která je specifikována v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání. První část diplomové práce je zaměřena na analýzu a charakteristiku učebnic podle prací J. Průchy (14 a 15). Konkrétně se jedná o analýzu rozsahu textu, analýzu obtížnosti textu a analýzu didaktické vybavenosti učebnic. Druhá část se zabývá průzkumem stavu výuky na vybraných školách z Prahy 1,5,6,7 a následnému zhodnocení. Pro průzkum je zvolena dotazníková metoda, která byla zaslána do škol elektronickou poštou. Třetí částí diplomové práce je návrh minimálního obsahu z jednotlivých tematických celků ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce v části Školního vzdělávacího programu s přihlédnutím na Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání(19, s. 81-86).

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.