National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.01 seconds. 
Mobile Application for Scanning Kakuro from Newspapers and Finishing It
Rein, Michal ; Drahanský, Martin (referee) ; Dyk, Tomáš (advisor)
The purpose of this thesis is to create a mobile application, which allows to scan a Kakuro game from any printed media and helps it's user solving it. The solution is composed of client and server sides, where client is the mobile application implemented in the Flutter framework, which collaborates with server side to construct a virtual playground and offer solution of the game to the user. This thesis also includes studies of computer vision and machine learning techniques, software engineering and algorithmic solving of the Kakuro game, which are necessary for constructing such  applications. The outcome of this work is a fully functional mobile application which allows it's user to scan the game and offers help with solution. The app is available for devices with Android and iOS operating systems.
Automatic Webpage Content Categorisation and Extraction
Rein, Michal ; Koutenský, Michal (referee) ; Dolejška, Daniel (advisor)
Tato práce popisuje vývoj flexibilního systému pro automatickou kategorizaci a extrakci obsahu z webových stránek, se zaměřením na prostředí darknetu. Navrhli jsme vysoce přizpůsobitelný a škálovatelný systém, který dokáže zpracovávat různorodý typ obsahu, přičemž jsme dbali na kvalitu návrhu celkové architektury, struktury databáze a samotného algoritmu pro zpracování dat. Použitím nejmodernějšího jazykového modelu trénovaného na úkolu inference přirozeného jazyka demonstrujeme potenciál modelu efektivně kategorizovat obsah v zcela neznámém prostředí, přičemž jsme provedli analýzu výkonu daného modelu za použití různých hypotetických šablon. Dále jsme do systému integrovali model pro rozpoznávání pojmenovaných entit a metodologii šablonování pro extrakci obsahu, přičemž jsme navrhli automatizovaný přístup k segmentaci obsahu webových stránek za pomocí modelu ChatGPT od společnosti OpenAI. V neposlední řadě jsme vyvinuli uživatelsky přívětivou webovou aplikaci pro zlepšení dostupnosti a snadné použití systému, zhodnotili dosažené výsledky a navrhli možnosti pro další výzkum a vývoj v dané oblasti.
Mobile Application for Scanning Kakuro from Newspapers and Finishing It
Rein, Michal ; Drahanský, Martin (referee) ; Dyk, Tomáš (advisor)
The purpose of this thesis is to create a mobile application, which allows to scan a Kakuro game from any printed media and helps it's user solving it. The solution is composed of client and server sides, where client is the mobile application implemented in the Flutter framework, which collaborates with server side to construct a virtual playground and offer solution of the game to the user. This thesis also includes studies of computer vision and machine learning techniques, software engineering and algorithmic solving of the Kakuro game, which are necessary for constructing such  applications. The outcome of this work is a fully functional mobile application which allows it's user to scan the game and offers help with solution. The app is available for devices with Android and iOS operating systems.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.