National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
The Social Business as the Form of Social Pedagogy's Working
Kudláčková, Karolína ; Lorenzová, Jitka (advisor) ; Strouhal, Martin (referee)
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze DIPLOMOVÁ PRÁCE 2012 Bc. et Bc. Karolína Kudláčková Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Katedra pedagogiky Diplomová práce Karolína Kudláčková Sociální podnikání jako forma sociálně-pedagogické práce The Social Enterprise as the Form of Social Pedagogy's Working 2012 Vedoucí práce: PhDr. Jitka Lorenzová, Ph. D. Děkuji vedoucí své diplomové práce PhDr. Jitce Lorenzové, Ph.D. za cenné rady v průběhu jejího psaní. Chci ale vyjádřit svou vděčnost také všem ředitelům a vedoucím, kteří mi umožnili realizovat kvalitativní výzkum ve svých organizacích, jejich zaměstnancům a externím pracovníkům pak za jejich ochotu a otevřenost, s nimiž mi sdělili své názory a postoje. Byla jsem mile překvapena, s jakým pochopením jsem se setkala nejen v neziskových organizacích, nýbrž také v řadách státních úředníků. Prohlašuji, že jsem tuto diplomovou práci vypracovala samostatně a výhradně s použitím citovaných pramenů, literatury a dalších odborných zdrojů. Tato má práce, ani její části nebyly využity v rámci jiného vysokoškolského studia či získání jakéhokoliv akademického titulu. Karolína Kudláčková v. r. V Praze dne 28. června 2012 Anotace Diplomová práce Sociální podnikání jako forma sociálně-pedagogické práce se snaží předložit co možná nejcelistvější pohled na...
The primary school pupil's knowledge of social cohesion
Kudláčková, Karolína ; Kasíková, Hana (referee) ; Koťa, Jaroslav (advisor)
The social cohesion of our society has been in focus of researchers from Academy of Science of Czech republic. But there are not any new studies from the school enviroment, although the "feeling" that I belong to my community is the serious need for young people. I investigated the theme of social cohesion as subject matter at czech primary schools. So, except analysis of some using textbooks (for civics) and some of many educational projects offered by NGO, I visited five primary schools located in five towns (vary in large) at five different regions and brought back 100 questionnaires. I asked pupils about their knowledge of social cohesion, social care etc. and personal experience of expelled people / social groups. They could also express what or who actually disturbs social cohesion, who talk about these problems with and so on.

See also: similar author names
5 KUDLÁČKOVÁ, Kristýna
1 Kudláčková, Kamila
3 Kudláčková, Kateřina
5 Kudláčková, Kristýna
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.