National Repository of Grey Literature 7 records found  Search took 0.00 seconds. 
The application of basal stimulation in the education of child with cerebral palsy
Salačová, Miroslava ; Chudějová, Petra (advisor) ; Malá, Michaela (referee)
The application of basal stimulation in the education of a child with cerebral palsy. Objective: The work was aimed at identifying opportunities for application of basal stimulation in children with cerebral palsy and verify how education affects child during one school year. method: In this thesis were used qualitative methods of data collection and participant observation, semi-structured interview, medical and school documentation. Results: They point to improve the overall development of the child, specifically in the areas of gross and fine motor skills, increase self-sufficiency and independence in self-care activities. They show also gain new skills in perception. Contribute to the understanding of the importance of touch in interaction between people. Keywords: Perception, basal stimulation, education, snoezelen, communication.
Selection of Proper Physical Activities for Children with Autism and Mental Retardation.
Dudaško, Kristýna ; Chudějová, Petra (advisor) ; Strnad, Pavel (referee)
Název: Výběr vhodných pohybových aktivit pro děti s autismem a mentální retardací Titul of Thesis: Choosing the right physical activity for children with autism and mental retardation Cíl práce : Cílem diplomové práce bylo sledovat vliv vybraných pohybových aktivit na výskyt a frekvenci některých kategorií stereotypního chování u dětí s autismem a mentální retardací. Hlavní otázkou bylo, zda výběr správné pohybové aktivity může přispět ke snížení některých stereotypních projevů a zda různé pohybové aktivity mohou ovlivnit výskyt některých kategorií stereotypního chování. Metoda: Šest dětí s autismem a mentální retardací bylo dvakrát týdně po dobu šesti měsíců postupně sledováno při cvičení na trampolíně, rotopedu, stepperu, při běhu, skocích a na běhacím páse. Jako hlavní kvalitativní metoda byla využita metoda zúčastněného pozorování. Prostřednictvím dvou pozorovatelů byl během každé patnáctiminutové cvičební jednotky zaznamenán výskyt a množství každého stereotypního projevu jednotlivých participantů. Podle Militerniho byly rozděleny stereotypní projevy do kategorií a jejich výskyt sledován při jednotlivých aktivitách. Výsledky: Pohybové aktivity dynamického charakteru vyžadující práci velkých svalových skupin výrazně snížily výskyt stereotypního chování. Při aktivitách, u kterých bylo potřeba...
Arts and Craft in Occupational Therapy (Activity Analysis)
Hamáčková, Ludmila ; Jebavá, Jana (advisor) ; Chudějová, Petra (referee)
Ergoterapie je profese, která se snaží o dosažení co největší soběstačnosti a samostatnosti jedince. Působí ve třech oblastech: soběstačnost, práce a produktivní aktivity a volnočasové činnosti. Historie ergoterapie sahá do 18. století, ale již i v době před naším letopočtem se vědělo o příznivém vlivu smysluplné činnosti v podobě práce či výtvarných a rukodělných činností. V České republice se začátek využití činnosti jako léčebného prostředku připisuje Priessnitzovi. V době komunismu ergoterapie nebyla potřebná a tak novou éru ergoterapie v České republice je možné datovat až od roku 1992. Pro ergoterapeuty je zásadní nástroj léčby činnost, lépe řečeno, smysluplná činnost. O významu činnosti pro ergoterapeuty psal již v roce 1922 AdolfMeyer. Vývoj ergoterapie je spjat s využíváním výtvarných a rukodělných činností. Jejich využívání se v průběhu vývoje společnosti, který ergoterapie reflektuje, snižuje, ale v Čechách je v jejich využívání stále silná tradice. Mezi důležité nástroje ergoterapeuta patří analýza činnosti, která pomáhá za prvé porozumět základní charakteristice jakékoliv činnosti. Za druhé pomáhá porozumět jedinci v co nejširším kontextu. Výsledkem použití analýzy činnosti je zvolení vhodné terapeutické činnosti pro konkrétního klienta, včetně navržení potřebných úprav pomůcek či...

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.