Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strategie imigrantek při výchově a vzdělávání dětí. Edukační strategie žen z východní Evropy z multikulturní ženské skupiny
Vlachynská, Kateřina ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá edukačními strategiemi matek - imigrantek pocházejících ze třetích zemí východní Evropy, které navštěvují ženskou multikulturní skupinu. Hlavním cílem práce je identifikace centrálních obtíží a cílů, které informátorky vnímají v souvislosti s výchovou a vzděláváním svých potomků a následná identifikace strategií, které na tyto obtíže a cíle reagují. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je situace imigrantek a jejich potomků sledována v kontextu literatury, která pracuje s kulturně podmíněnými výklady světa. Koncepce práce se opírá o teorie zvažující aplikaci výchovných kulturních vzorců v rámci hostitelské společnosti. Dalším pilířem je literatura zabývající se teoriemi sociální reprodukce společnosti. Práce nabízí možné aplikace těchto teorií na školní role druhé generace imigrantů. Situace matek - imigrantek je tedy sledována jak na linii jejich specifické kombinace rolí ženy - matky - imigrantky, tak na linii sociálního statusu, který nesou v nové společnosti. Empirická část je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Edukační strategie jsou zjišťovány na základě analýzy případové studie pěti žen multikulturní ženské skupiny. V práci jsou analyzovány chování a komunikace matek s dětmi v porovnání se zemí původu a také postoje a jednání...
Vliv tréninku exekutivních funkcí na schopnost regulace negativních emocí
Vlachynská, Kateřina ; Kulišťák, Petr (vedoucí práce) ; Kebza, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem tréninku exekutivních funkcí na regulaci negativních emocí. V rámci teoretické části práce autorka představuje soudobé pohledy neuropsychologie, jež akcentují otázku vztahu mezi emocemi a kognicí. Východisko práce stojí na předpokladu, že emočně-regulační a kognitivní procesy spolu významně interagují, a to převážně v oblastech prefrontální kůry. Bude rozebrán procesní model emoční regulace (Gross, 1998), dle něhož je práce s emoční regulací možná skrze kognitivní strategie, tedy procesy, probíhající před vznikem samotné emoční odpovědi. Tyto předpoklady budou dány do souvislostí výzkumů počítačového tréninku exekutivních funkcí. Trénink exekutivních funkcí způsobuje frontální aktivaci (např. Klinberg et al., 2005), která může pozitivně ovlivňovat afektivní fungování a regulaci. Výzkumný projekt se zabývá možností ovlivnění schopnosti regulace negativních emocí prostřednictvím systematického tréninku exekutivních funkcí pomocí programu BrainTwister, který je v klinické praxi využíván k neuropsychologické diagnostice a rehabilitaci. Účinek tréninkového programu je měřen třemi metodami: dotazníky POMS, DERS a experimentem sestaveným na základě IAPS. Výzkumný soubor tvoří celkem 25 osob, z nichž 11 bylo zařazeno do kontrolní skupiny a 14 do skupiny experimentální....
Vliv tréninku exekutivních funkcí na schopnost regulace negativních emocí
Vlachynská, Kateřina ; Kulišťák, Petr (vedoucí práce) ; Kebza, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem tréninku exekutivních funkcí na regulaci negativních emocí. V rámci teoretické části práce autorka představuje soudobé pohledy neuropsychologie, jež akcentují otázku vztahu mezi emocemi a kognicí. Východisko práce stojí na předpokladu, že emočně-regulační a kognitivní procesy spolu významně interagují, a to převážně v oblastech prefrontální kůry. Bude rozebrán procesní model emoční regulace (Gross, 1998), dle něhož je práce s emoční regulací možná skrze kognitivní strategie, tedy procesy, probíhající před vznikem samotné emoční odpovědi. Tyto předpoklady budou dány do souvislostí výzkumů počítačového tréninku exekutivních funkcí. Trénink exekutivních funkcí způsobuje frontální aktivaci (např. Klinberg et al., 2005), která může pozitivně ovlivňovat afektivní fungování a regulaci. Výzkumný projekt se zabývá možností ovlivnění schopnosti regulace negativních emocí prostřednictvím systematického tréninku exekutivních funkcí pomocí programu BrainTwister, který je v klinické praxi využíván k neuropsychologické diagnostice a rehabilitaci. Účinek tréninkového programu je měřen třemi metodami: dotazníky POMS, DERS a experimentem sestaveným na základě IAPS. Výzkumný soubor tvoří celkem 25 osob, z nichž 11 bylo zařazeno do kontrolní skupiny a 14 do skupiny experimentální....
Strategie imigrantek při výchově a vzdělávání dětí. Edukační strategie žen z východní Evropy z multikulturní ženské skupiny
Vlachynská, Kateřina ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá edukačními strategiemi matek - imigrantek pocházejících ze třetích zemí východní Evropy, které navštěvují ženskou multikulturní skupinu. Hlavním cílem práce je identifikace centrálních obtíží a cílů, které informátorky vnímají v souvislosti s výchovou a vzděláváním svých potomků a následná identifikace strategií, které na tyto obtíže a cíle reagují. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je situace imigrantek a jejich potomků sledována v kontextu literatury, která pracuje s kulturně podmíněnými výklady světa. Koncepce práce se opírá o teorie zvažující aplikaci výchovných kulturních vzorců v rámci hostitelské společnosti. Dalším pilířem je literatura zabývající se teoriemi sociální reprodukce společnosti. Práce nabízí možné aplikace těchto teorií na školní role druhé generace imigrantů. Situace matek - imigrantek je tedy sledována jak na linii jejich specifické kombinace rolí ženy - matky - imigrantky, tak na linii sociálního statusu, který nesou v nové společnosti. Empirická část je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Edukační strategie jsou zjišťovány na základě analýzy případové studie pěti žen multikulturní ženské skupiny. V práci jsou analyzovány chování a komunikace matek s dětmi v porovnání se zemí původu a také postoje a jednání...

Viz též: podobná jména autorů
1 Vlachynská, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.