|
Program finančního vzdělávání na 2. stupni základních škol v ČR
Stárková, Pavla ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce představuje koncept vzdělávání rozvíjejícího finanční gramotnost u žáků na 2. stupni ZŠ a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií zakotvený v platných kurikulárních dokumentech. Práce hledá odpovědi na otázku, zda má výuka finanční gramotnosti ve stanoveném rozsahu dostatečnou oporu v učebnicích občanské výchovy a ve specializovaných učebnicích finanční gramotnosti, zároveň zkoumá i možnosti vzdělávání učitelů, kteří se ve valné většině s tímto tématem při svém studiu nesetkali. Hloubkové rozhovory se žáky 2. stupně v období před začátkem systematického finančního vzdělávání, jejichž analýza tvoří náplň další části práce, by měly diagnostikovat úroveň porozumění a strukturu vlastních představ k vybraným ekonomickým pojmům. Porovnání zjištění o struktuře žákovských porozumění s obsahem a metodami práce dostupných didaktických materiálů by mělo pomoci identifikovat možná problematická místa, případně navrhnout odpovídající postupy, jak program finančního vzdělávání žákům lépe přizpůsobit. Klíčová slova: Finanční gramotnost, finanční vzdělávání, základní škola, učebnice, dětská porozumění.
|
| |
|
Program finančního vzdělávání na 2. stupni základních škol v ČR
Stárková, Pavla ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce představuje koncept vzdělávání rozvíjejícího finanční gramotnost u žáků na 2. stupni ZŠ a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií zakotvený v platných kurikulárních dokumentech. Práce hledá odpovědi na otázku, zda má výuka finanční gramotnosti ve stanoveném rozsahu dostatečnou oporu v učebnicích občanské výchovy a ve specializovaných učebnicích finanční gramotnosti, zároveň zkoumá i možnosti vzdělávání učitelů, kteří se ve valné většině s tímto tématem při svém studiu nesetkali. Hloubkové rozhovory se žáky 2. stupně v období před začátkem systematického finančního vzdělávání, jejichž analýza tvoří náplň další části práce, by měly diagnostikovat úroveň porozumění a strukturu vlastních představ k vybraným ekonomickým pojmům. Porovnání zjištění o struktuře žákovských porozumění s obsahem a metodami práce dostupných didaktických materiálů by mělo pomoci identifikovat možná problematická místa, případně navrhnout odpovídající postupy, jak program finančního vzdělávání žákům lépe přizpůsobit. Klíčová slova: Finanční gramotnost, finanční vzdělávání, základní škola, učebnice, dětská porozumění.
|
| |
|
Jak učit o právech menšin?: Možné odpovědi studentů Pedagogické fakulty UK vznikly v rámci semináře JUDr. Mgr. Michala Urbana, Ph.D. a Mgr. Tomáše Friedela z Právnické fakulty UK : [Metodika pro učitele středních škol]
Machačová, Michaela ; Zamrazilová, Věra ; Šmejkalová, Jaroslava ; Nezvalová, Barbora ; Pajpachová, Veronika ; Grospičová, Simona ; Průšková, Adéla ; Ehlenová, Petra ; Stárková, Pavla ; Vybíralová, Lucie ; Kopeček, Martin ; Malecká, Andrea ; Hermanová, Michaela ; Vanišová, Veronika ; Strnadová, Martina ; Potměšil, Jakub ; Březinová, Alžběta ; Majorová, Nikola ; Fridrichová, Jaroslava ; Sacha, Ivan ; Stárková, Pavla
Plný text: PDF
|
|
Jak učit o lidských právech?: možné odpovědi studentů Pedagogické fakulty UK : [sborník hodin pro učitele středních škol]
Janíková, Petra ; Kadlecová, Zuzana ; Antošová, Lenka ; Šlesingrová, Pavlína ; Machačová, Michaela ; Stárková, Pavla ; Mydliarová, Zuzana ; Ptáčková, Anna ; Recinová, Pavla ; Hatala, Petr ; Pilátová, Denisa ; Vybíralová, Lucie ; Mikačová, Lucie ; Eliášová, Jana ; Fridrichová, Jaroslava ; Graciasová, Jana ; Sacha, Ivan ; Urban, Michal (editor) ; Friedel, Tomáš (editor)
Plný text: PDF
|