Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace hydraulického systému a jeho prvků pro malá dopravní letadla
Kameník, Luboš ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou optimalizace vybraných oblastí hydraulické soustavy malých a středních dopravních letadel. Jako představitel dané kategorie letounu je uvažován nově vyvíjený letoun EV-55. V disertační práci jsou optimalizačnímu úsilí podrobeny vybrané oblasti hydraulické soustavy, které se jeví pro tuzemského výrobce hydraulických přístrojů a celé hydraulické soustavy letounu EV-55 jako důležité a potřebné. V disertační práci jsou optimalizovány návrhové parametry hydraulické soustavy (druh zdroje tlaku, pracovní tlak, hmotnost potrubí), hydraulické prvky (tribologie, proces obrábění), modelování hydraulického servomechanismu a oblast diagnostiky technického stavu hydraulické soustavy.
ALTERNATIVE PROPULSION FOR AIRCRAFT OF GENERAL AVIATION CATEGORY
Kaddour, Mirvat ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Air transport as all other transport contributes in producing emissions greenhouse gases, which is the main reason of climate changes. The doctoral thesis is focusing on possibility of using alternative energy source (fuel, motor) in aviation in order to reduce emission produced by aircraft. The area that has been working on is general aviation in particular aircraft of categories LSA and VLA. Three options, alternative source of energy, will be discussed. First is using LPG fuel, another is electric motors, and last adding catalytic converter to the exhaust system. For each of them will be mentioned there advantages and disadvantage, the main change in aircraft propulsion or exhaust system, and the different in aircraft performance due to these changes.
Konstrukční optimalizace elektro-hydrostatického válce pro letadla v kategorii všeobecného letectví
Kraus, Jan ; Němec, Zdeněk (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Současným trendem ve stavbě letadel i jejich silových soustav je využití pouze jednoho primárního zdroje energie. Navrhují se silové elektro - mechanické soustavy pro ovládání pohyblivých konstrukčních částí letounů. Na některé silové soustavy, především na soustavy řízení letounu, jsou kladeny vysoké požadavky na energetické i dynamické vlastnosti. Proto se vyvíjejí elektro - hydrostatické válce vhodné pro soustavy řízení letounu, které by mohly nahradit dosud běžně používané hydraulické servomechanismy (posilovače) řízení. Do těchto elektro - hydrostatických válců se přivádějí nejen řídící elektrické signály, ale potřebný elektrický výkon, který se přes hydrostatický převodník mění na výkon mechanicky ovládající prvky řízení letadla. Cílem práce je stanovení požadavků na koncepci a vlastnosti elektro hydrostatických válců pro soustavy řízení letounu. Dále pak na základě teoretické analýzy, počítačového modelování a experimentu provést optimalizaci návrhu elektro-hydrostatického válce pro malá dopravní letadla z hlediska rozměrů a dynamických vlastností.
Možnosti využití vodíku v letectví
Jurečka, Radek ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na možnosti využití vodíku v letectví. Seznamuje s existujícími typy palivových článků a možnostmi skladování vodíku. Hlavní část práce se věnuje koncepčnímu návrhu malého UAV s vodíkovým palivovým článkem, který má ukázat možnost zástavby vodíkového pohonu.
Diagnostika hydraulických soustav letadel
Bencalík, Karol ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Klement, Josef (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
V letectví se přikládá velký důraz na bezpečnost letecké techniky. Aktuální technický stav letounu a jeho systémů je tedy důležitým parametrem pro jeho letovou způsobilost. Pro určení technického stavu prvku by bylo vhodné srovnání dat měřených za letu s parametry udávanými výrobcem, jež jsou měřeny za provozních podmínek. Disertační práce se zabývá použitím bezrozměrných čísel pro diagnostiku hydrogenerátoru a možnostmi diagnostiky vybraných prvků.
Vliv výrobních tolerancí profilů nosníků na nosné konstrukce
Hloušek, David ; Čorňák, Štefan (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá vlivy výrobních rozměrových tolerancí průřezů plnostěnných ocelových profilů na zatížené konstrukce. Pro pevnostní výpočet zatěžovacích stavů profilů je využito metody konečných prvků aplikovanou na objemové modely užitého profilu. Na základě dat ze simulací je využito tenzometrie k ověření jejich správnosti na dvou různých ocelových nosnících.
Konstrukční optimalizace elektro-hydrostatického válce pro letadla v kategorii všeobecného letectví
Kraus, Jan ; Němec, Zdeněk (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Současným trendem ve stavbě letadel i jejich silových soustav je využití pouze jednoho primárního zdroje energie. Navrhují se silové elektro - mechanické soustavy pro ovládání pohyblivých konstrukčních částí letounů. Na některé silové soustavy, především na soustavy řízení letounu, jsou kladeny vysoké požadavky na energetické i dynamické vlastnosti. Proto se vyvíjejí elektro - hydrostatické válce vhodné pro soustavy řízení letounu, které by mohly nahradit dosud běžně používané hydraulické servomechanismy (posilovače) řízení. Do těchto elektro - hydrostatických válců se přivádějí nejen řídící elektrické signály, ale potřebný elektrický výkon, který se přes hydrostatický převodník mění na výkon mechanicky ovládající prvky řízení letadla. Cílem práce je stanovení požadavků na koncepci a vlastnosti elektro hydrostatických válců pro soustavy řízení letounu. Dále pak na základě teoretické analýzy, počítačového modelování a experimentu provést optimalizaci návrhu elektro-hydrostatického válce pro malá dopravní letadla z hlediska rozměrů a dynamických vlastností.
ALTERNATIVE PROPULSION FOR AIRCRAFT OF GENERAL AVIATION CATEGORY
Kaddour, Mirvat ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Air transport as all other transport contributes in producing emissions greenhouse gases, which is the main reason of climate changes. The doctoral thesis is focusing on possibility of using alternative energy source (fuel, motor) in aviation in order to reduce emission produced by aircraft. The area that has been working on is general aviation in particular aircraft of categories LSA and VLA. Three options, alternative source of energy, will be discussed. First is using LPG fuel, another is electric motors, and last adding catalytic converter to the exhaust system. For each of them will be mentioned there advantages and disadvantage, the main change in aircraft propulsion or exhaust system, and the different in aircraft performance due to these changes.
Diagnostika hydraulických soustav letadel
Bencalík, Karol ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Klement, Josef (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
V letectví se přikládá velký důraz na bezpečnost letecké techniky. Aktuální technický stav letounu a jeho systémů je tedy důležitým parametrem pro jeho letovou způsobilost. Pro určení technického stavu prvku by bylo vhodné srovnání dat měřených za letu s parametry udávanými výrobcem, jež jsou měřeny za provozních podmínek. Disertační práce se zabývá použitím bezrozměrných čísel pro diagnostiku hydrogenerátoru a možnostmi diagnostiky vybraných prvků.
Možnosti využití vodíku v letectví
Jurečka, Radek ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na možnosti využití vodíku v letectví. Seznamuje s existujícími typy palivových článků a možnostmi skladování vodíku. Hlavní část práce se věnuje koncepčnímu návrhu malého UAV s vodíkovým palivovým článkem, který má ukázat možnost zástavby vodíkového pohonu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Rousek, Martin
1 Rousek, Michael
1 Rousek, Michal
1 Rousek, Miloslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.